2021-07-14, 11:39
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Du är inte specielt berest. Att ens jämföra Taiwan med Sverige är efterblivet på många vis. Men du kanske har lite koll på ditt eget hemland? Grundlagar, levnadssätt. Du kanske även känner till att Taiwan ligger bredvid och är förtryckt av Kina. Självklart tar Taiwan det säkra före det osäkra varje gång Kina skramlar med någonting. Som sagt, efterblivet. Lite som vanligt....

Taiwan har varit mer öppet än Sverige.

Varför är det alltid samma vänsterdårar som sprider samma dynga och desinformation hela tiden?
Citera
2021-07-14, 11:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Varför smittas vaccinerade under 50?

Smittas de vaccinerade under 50 mer än de ovaccinerade menar du?
Citera
2021-07-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Smittas de vaccinerade under 50 mer än de ovaccinerade menar du?

va? gör de? happ fick jag lära mig nå nytt
Citera
2021-07-14, 11:53
Avstängd
Citat:
va? gör de? happ fick jag lära mig nå nytt

Inte vad jag vet men du antydde det i ditt inlägg.
Citera
2021-07-14, 11:55
Medlem
Citat:
Inte vad jag vet men du antydde det i ditt inlägg.
nepp! du ville att jag skulle antyda det, du gjorde en helt egen tolkning! av vilken anledning vet jag ej
Citera
2021-07-14, 11:58
Avstängd
Citat:
nepp! du ville att jag skulle antyda det, du gjorde en helt egen tolkning! av vilken anledning vet jag ej

Då kanske du får skriva tydligare inlägg som inte lämnar utrymme för tolkning.
Citera
2021-07-14, 12:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Anledningen till att det finns en massa lediga tider är att Danmark köpte in 1 miljon extra doser vaccin från Rumänien där vaccinviljan är låg.

Du måste ju fortfarande få folk att ta dessa doser och det var ingen strykande åtgång direkt.
Citera
2021-07-14, 12:01
Medlem
Citat:
Då kanske du får skriva tydligare inlägg som inte lämnar utrymme för tolkning.

lite så som jag jobbar iaf i verkligheten, man vet inte riktigt om man fått svar eller inte.

"har du vaccinerat dig ? "
" det är väldigt populär aktivitet just nu, har du?"
Citera
2021-07-14, 12:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du måste ju fortfarande få folk att ta dessa doser och det var ingen strykande åtgång direkt.

De köptes in häromdagen, ge det lite tid.
Citera
2021-07-14, 12:10
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Varför smittas vaccinerade under 50?
De är inte fullvaccinerade bla. Vaccinen ger bara ca 60% skydd mot deltan med en dos. Drygt 90% efter 2 doser.
Senast redigerad av negrofoben 2021-07-14 kl. 12:14.
Citera
2021-07-14, 12:12
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Var har du läst att vanliga influensavirus inte kan mutera? Ett vaccin fungerar mot olika varianter. Mig veterligen finns det ingen variant av Covid-19 som nuvarande vaccin inte fungerar på, men upplys mig gärna.
Jag skrev:

"Den vanliga kan man vaccinera sig mot årligen, då har man inte talat om att det ständigt kommer nya varianter utan verkar vara stabilare, en ny dominant mutation årligen som kan vaccineras mot."

En ny dominant mutation årligen!!!

Läs för fan innan du kastar dig över tangenterna.

Med tanke på att svt/tv4/expressen/aftonbladet, vilka jag följer slaviskt och tror på likt guds ord, matar på med att Deltavarianten kommer att ställa till med ett helvete när den tar över, drivor av unga människor på akuten med syrebrist, så borde vi vara oroliga, även de som vaccinerat sig. Eller håller våra mediahus på med skräckpropaganda, upplys mig!
Citera
2021-07-14, 12:16
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Jag skrev:

"Den vanliga kan man vaccinera sig mot årligen, då har man inte talat om att det ständigt kommer nya varianter utan verkar vara stabilare, en ny dominant mutation årligen som kan vaccineras mot."

En ny dominant mutation årligen!!!

Läs för fan innan du kastar dig över tangenterna.

Med tanke på att svt/tv4/expressen/aftonbladet, vilka jag följer slaviskt och tror på likt guds ord, matar på med att Deltavarianten kommer att ställa till med ett helvete när den tar över, drivor av unga människor på akuten med syrebrist, så borde vi vara oroliga, även de som vaccinerat sig. Eller håller våra mediahus på med skräckpropaganda, upplys mig!
Var har du läst om drivor med unga med syrebrist på akuten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in