2021-07-13, 23:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är inte ett experiment, var har du fått det ifrån?
Om ett vaccin är nödgodkänt eller villkorat godkänt så pågår ett experiment då studierna inte är färdiga. Konstigt att så många inte känner till det här? och det är också förmodligen anledningen till big pharma inte vill ta ansvar för eventuella skador man kan få av vaccinerna.

Citat:
Varför ska man vänta med vaccinet?
Det är inte jag rätt man att svara på. Jag säger bara hur jag själv resonerar. Och jag kan inte komma på så många bra anledningar till varför det skulle vara så bråttom.

Citat:
Du har aldrig någonsin gett en vettig förklaring och källa till detta utan du maler på med dina egna ganska ointressanta synpunkter om ditt eget hälsotillstånd.

Det kan du nog leta upp själv vad det är för status på vaccinerna. Det är inget jag sitter och hittar på, utan det är inte färdiga vacciner. Det är det som är det stora bekymret. Hade det varit färdiga vacciner hade jag inte tvekat en sekund att vaccinera mig.
Citera
2021-07-13, 23:09
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
ECDC väger dock tyngst skulle jag säga. Du kan hitta alla möjliga studier för att tillfredställa din bias.

Men du har tyvärr fel. Munskydd är en del av Bidens presidentvalskampanj och har med blivit en symbol snarare än ett faktiskt skydd.

Det bästa skyddet du kan skaffa dig är en bra hälsa. Är du överviktig, rökare och netflix-beroende borde du ta tag i det per omgående. Helt för ett år sedan.

Varför är det alltid någon psykotisk äldre person som tar över tråden hela tiden? Först herrgickhan, sedan ulfutredaren, och nu du?

Munskydd har funnits bra mycket längre än Biden har varit vid makten

Taiwan tryckte bort smittan över ett helt år på en befolkning på 24 miljoner i en 7x mindre yta än Sverige.

Förklara hur de gjorde det?

Med tanke på alla dina svar i denna tråd så är det uppenbart att du är totalt blåst.
Citera
2021-07-13, 23:11
Medlem
Citat:
Det är inte ett ”mittenläge” att ta till militär. Det är ett extremläge.

Nej. Det är ett extremläge att förneka hela pandemin, som du och några till gör.
Citera
2021-07-13, 23:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Munskydd har funnits bra mycket längre än Biden har varit vid makten

Citat:
Taiwan tryckte bort smittan över ett helt år på en befolkning på 24 miljoner i en 7x mindre yta än Sverige.
Tycker inte det är riktigt relevant att jämföra med öar i östra asien. Kan finnas alla möjliga anledningar till det. Verkar ha gått bra i hela den delen av världen överlag och det är mest västvärlden som haft de stora bekymren.

Citat:
Med tanke på alla dina svar i denna tråd så är det uppenbart att du är totalt blåst.
Så om man inte är total-covidian så är man "totalt blåst". Snacka om sektbeteende.
Citera
2021-07-13, 23:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Nej. Det är ett extremläge att förneka hela pandemin, som du och några till gör.

Jag förnekar inte pandemin. Jag nyanserar den. För de allra flesta är det inget att bry sig om. Är man i riskzonen och inte fått sitt vaccin ännu bör man ta det försiktigt fram till dess. I övrigt måste vi börja tro på vaccinet och öppna upp. Helst imorgon.
Citera
2021-07-13, 23:18
Avstängd
Citat:
Om ett vaccin är nödgodkänt eller villkorat godkänt så pågår ett experiment då studierna inte är färdiga. Konstigt att så många inte känner till det här? och det är också förmodligen anledningen till big pharma inte vill ta ansvar för eventuella skador man kan få av vaccinerna.

Studierna är färdiga om du inte visste det. Det enda man inte vet är om det finns långsiktiga biverkningar men hittills finns det inget som tyder på att så är fallet. Om de finns så kommer de troligtvis vara tämligen sällsynta.

Citat:
Det är inte jag rätt man att svara på. Jag säger bara hur jag själv resonerar. Och jag kan inte komma på så många bra anledningar till varför det skulle vara så bråttom.

Det kan du nog leta upp själv vad det är för status på vaccinerna. Det är inget jag sitter och hittar på, utan det är inte färdiga vacciner. Det är det som är det stora bekymret. Hade det varit färdiga vacciner hade jag inte tvekat en sekund att vaccinera mig.

Vänligen kom med en källa som styrker att vaccinerna inte är färdiga. Troligtvis kan du inte det eftersom du ofta fabulerar fritt i detta ämne.
Citera
2021-07-13, 23:20
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Tycker inte det är riktigt relevant att jämföra med öar i östra asien. Kan finnas alla möjliga anledningar till det. Verkar ha gått bra i hela den delen av världen överlag och det är mest västvärlden som haft de stora bekymren.

Sverige är en halv ö.

Enda vägen in är från Danmark, resten är genom flyg.

Kan finnas alla möjligheter är ju för fan ett icke-svar av dess like. Du har inget svar överhuvudtaget alltså.

Orka dig.

Som att försöka föra ett samtal med en utvecklingsstörd.
Citera
2021-07-13, 23:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Studierna är färdiga om du inte visste det.
Uppenbarligen inte... Du skriver ju det själv nedan:

Citat:
Det enda man inte vet är om det finns långsiktiga biverkningar men hittills finns det inget som tyder på att så är fallet.
Det här är jag mycket intresserad av och därför vill jag avvakta. Vad är det som är så svårt att förstå med det?

Citat:
Om de finns så kommer troligtvis vara vara tämligen sällsynta.
"Troligtvis" och du fattar inte att det är ett experient... my god..

Citat:
Vänligen kom med en källa som styrker att vaccinerna inte är färdiga. Troligtvis kan du inte det eftersom du ofta fabulerar fritt i detta ämne.
Du har ju själv precis förklarat varför?
Citera
2021-07-13, 23:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Sverige är en halv ö.

Enda vägen in är från Danmark, resten är genom flyg.

Kan finnas alla möjligheter är ju för fan ett icke-svar av dess like. Du har inget svar överhuvudtaget alltså.

Orka dig.

Som att försöka föra ett samtal med en utvecklingsstörd.

Jag har haft den här debatten förr med körsbärsplockare som ska dra in taiwan och nya zeeland för att få fram sina poänger. Helt irrelevant jämförelse.

Och sedan självklart bara fokusera på dödstal utan närmare eftertanke på vad det egentligen betyder.

Visst vi kan bomma igen landet rent teoretiskt i åratal, men i slutändan skulle vi nog fråga oss när vi gjort oss till nya nordkorea om det var värt besväret. Jag tror inte så många skulle tycka det ärligt talat.
Citera
2021-07-13, 23:28
Avstängd
Citat:
Uppenbarligen inte... Du skriver ju det själv nedan:

Det här är jag mycket intresserad av och därför vill jag avvakta. Vad är det som är så svårt att förstå med det?

"Troligtvis" och du fattar inte att det är ett experient... my god..

Du har ju själv precis förklarat varför?

Varför är du rädd för långsiktiga biverkningar? Finns det något som tyder på att sådana kommer dyka upp?

Det är ganska märkligt att du i ena stunden tycker det är bra att äldre tar vaccin men därefter kallar du vaccinhanteringen för ett experiment.
Citera
2021-07-13, 23:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Varför är du rädd för långsiktiga biverkningar?

Jag tycker inte det är värt risken givet min hälsa som är mycket god. Redan överlevt covid borde räcka som bevis för det.

Citat:
Finns det något som tyder på att sådana kommer dyka upp?
Den frågan har ingen något svar på ännu. Det är just det som är problemet med vaccinerna. Du kan inte ta fram vacciner så fort i normalfallet. Inte på långa vägar.

Citat:
Det är ganska märkligt att du i ena stunden tycker det är bra att äldre tar vaccin men därefter kallar du vaccinhanteringen för ett experiment.

Givet deras riskprofil kan det absolut vara värt det, men den ser olika ut för oss alla. För en ung och frisk person ger vaccinet inte lika mkt värde som för en sjuk och äldre person. Det är bra att alla får välja hur de vill göra och att det finns vaccin till alla över 18 år som vill ta det.
Citera
2021-07-13, 23:42
Avstängd
Citat:
Jag tycker inte det är värt risken givet min hälsa som är mycket god. Redan överlevt covid borde räcka som bevis för det.

Den frågan har ingen något svar på ännu. Det är just det som är problemet med vaccinerna. Du kan inte ta fram vacciner så fort i normalfallet. Inte på långa vägar.

Givet deras riskprofil kan det absolut vara värt det, men den ser olika ut för oss alla. För en ung och frisk person ger vaccinet inte lika mkt värde som för en sjuk och äldre person. Det är bra att alla får välja hur de vill göra och att det finns vaccin till alla över 18 år som vill ta det.

Din personliga hälsa är helt ointressant i sammanhanget utom för din egen egoistiska livssyn.

Till och med en världsfrånvänd person som du själv borde ha snappat upp att så många som möjligt bör vaccinera sig för att få ner den allmänna smittspridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in