2021-07-13, 15:42
Avslutad
Jag stör mig på att menyerna under Avdelning inte fälls ut automatiskt, utan måste klickas. Det är svårare att få en bra överblick över underforum när man måste klicka sig in i menyerna för att leta efter ett ämne.
2021-07-13, 16:09
Medlem
Vaxads avatar
Sidan hackar när man scrollar från telefonen. Så ska man väl förfan inte behöva ha det?

Annars tycker jag det ser bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Jag gillar den nya designen.

Förutom ”banderollen” som försvinner och dyker upp igen när man scrollar uppåt.

Detta får sidan att ”hoppa”, vilket är lite störande.

Hade föredragit en ”branderoll” som satt klistrad.

Detta på mobilen. Inte hunnit se hur det ser ut på datorn ännu.

Precis. Detta måste åtgärdas.
2021-07-13, 16:26
Medlem
nakamotos avatar
Blir tamejfan bara sämre och sämre design på den här skitsidan
Nu är avdelningar långsammare att navigera
klicka inuti en rullgardinsmeny, vad fan tror ni att det är 90tal fortfarande?
2021-07-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Sidan hackar när man scrollar från telefonen. Så ska man väl förfan inte behöva ha det?

Annars tycker jag det ser bra ut.

Precis. Detta måste åtgärdas.
Instämmer i detta. Man scrollar eller skriver så hoppar sidan upp/ner.
2021-07-13, 16:38
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Blir tamejfan bara sämre och sämre design på den här skitsidan
Nu är avdelningar långsammare att navigera
klicka inuti en rullgardinsmeny, vad fan tror ni att det är 90tal fortfarande?

Nu när jag ser ditt inlägg så får jag faktiskt lite 90-talsfeeling, högerjustering, vänsterjustering och centrering - nästan så man hör lite eurodisco i bakgrunden.

admin5
2021-07-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Jag gillar den nya designen.

Förutom ”banderollen” som försvinner och dyker upp igen när man scrollar uppåt.

Detta får sidan att ”hoppa”, vilket är lite störande.

Hade föredragit en ”branderoll” som satt klistrad.

Detta på mobilen. Inte hunnit se hur det ser ut på datorn ännu.

Ja jävlar vad irriterande det där hoppande blev.

Hoppas det tas bort så fort som möjligt.

Tänker inte folk som håller på med sådana här uppdateringar?
2021-07-13, 16:48
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja jävlar vad irriterande det där hoppande blev.

Hoppas det tas bort så fort som möjligt.

Tänker inte folk som håller på med sådana här uppdateringar?

Japp. Rätt störande.

Har nu kollat in uppdateringen på datorn och det enda jag har att anmärka på är ”avdelningar”.
Underforumen borde ”poppas ut” till höger istället för att dyka upp istället för avdelningarna.

Förutom dessa två saker så tycker jag att uppdateringen är väldigt bra faktiskt.

Bra jobbat Flashback-teamet!
Ser ni till att åtgärda mina två enda synpunkter så är det nog fan en 10/10 på denna uppdatering.

Dras väl ned till nästan 5-6/10 pga hur irriterande det är när sidan hoppar och håller på.

Navigeringen när man trycker på avdelningar kan jag väl leva med men hoppandet är väldigt störande.
2021-07-13, 17:03
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Sjukt nöjd över nya ändringarna. Mycket snabbare och enklare navigering. Stor tumme upp.
Enda är att ni borde låsa toppen istället för att den göms. Med tanke på att man scrollar 95% av sin tid här så stör funktionen otroligt mycket när den hoppar hela tiden.

Håller med om detta. Bra med "Populärt" där uppe. Kanske att man kunde önska Prenumerationer där uppe också men förstår att det inte går att ha allt synligt hela tiden.
2021-07-13, 17:16
Medlem
Helvete vad sidan hoppar, är knappt läsbart längre på grund av allt hoppande, gör om gör rätt.
Senast redigerad av MickelMan 2021-07-13 kl. 17:19.
2021-07-13, 17:19
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Sämre design

Ja, blir helt yr i skallen av att det är högerorienterat istället. Vill minnas att något land i Asien kör högerorienterat men vi är ju i Sverige. Och ett jävla petande för att se mina inlägg t ex. Jag kommer dra ned på inläggen, tycker sidan blev jobbigare.
2021-07-13, 17:21
Medlem
Van Nostrands avatar
Det här hoppandet pga banderollen gör mig galen. Måste åtgärdas. Ju förr desto bättre.
Annars är det snyggt och smidigt.
2021-07-13, 17:32
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Hela sidan är helt annorlunda. Vad har hänt? Är det samma sida eller?

Det postades en uppdatering här tidigare idag.
"Vi har idag gjort en mindre uppdatering av layouten.
Denna ändring gäller enbart toppmenyn, och enbart mobil-versionen.
Övriga förbättringar kommer också att fixas, men vi börjar med dessa.

Viktigt!

Denna ändring gäller enbart för er som besöker forumet från mobiltelefon. I desktop finns en liten ändring. Rubriken "Avdelningar" har bytt plats i menyn, och har fått en menyhantering som liknar den för mobiltelefoner. Men layouten för desktop är inte klar. Denna kommer att fixas separat. Vi har valt att började med att ändra layouten för mobiltelefoner.

Vad är nytt? Vad har ändrats?

1. "Aktuella ämnen" byter namn till "Populärt" och länkas till direkt från toppmenyn. Detta innebär att ni inte behöver klicka på någon undermeny för att komma vidare till "Aktuella ämnen". Förslag på ytterligare förbättring: "Populärt" delas in i tre grupper: Nyheter, Övriga ämnen och Ämnen äldre än en vecka. Dvs samma upplägg som i den nya versionen finns under menyn "Nytt".

2. "Nya ämnen" och "Nya inlägg" länkas till direkt från toppmenyn. Detta innebär att ni inte behöver klicka på någon undermeny för att komma vidare till "Nya inlägg". Här visas både nya inlägg och nya ämnen, och det går att klicka mellan dessa två under "Nytt". Samma hantering som jag i framtiden ovan föreslår för "Aktuella ämnen" och dess olika huvudgrupper.

3. "Logga in" visas direkt i toppmenyn. Detta innebär att ni inte behöver klicka på någon undermeny för att komma vidare till inloggningssidan. När ni är inloggade så visas uppgifter om PM, notifikationer etc i samma meny.

4. Sökfunktionen finns numera i toppmenyn. Detta innebär att ni inte behöver klicka på någon undermeny för att kunna göra en sökning.

5. Avdelningsmenyn ligger kvar i menyn som innan, men har flyttat plats till höger sida, och är i den nya versionen mera användarvänlig. Texten är större, och det går enklare att klicka mellan olika forum. Testa, så förstår ni vad jag menar.

Vi kommer senare att lägga till en funktion så det enkelt går att slå på mörkerläge, och tvärtom. Samt se över layouten i Desktop. Men vi börjar med att hantera problemen i mobilversionen."
admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in