2021-07-13, 12:39
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag röstade SD 1998- 2014 om jag minns rätt.

Jag har inte sagt att SD kan komma överens med L angående invandring och kriminalitet. Det är dessutom M och KD som behöver bli överens med SD om dessa frågor. Vad än en borgerlig regering kan tänkas vilja driva för frågor är det upp till dem att få majoritetsstöd i RD, om det så gäller nya datorer i skolan eller "mer EU", om du förstår hinten.
Ok, det är roligt att ha fel ibland. Kan du förstå varför jag frågade?

Jag förstår vad du menar, men frågan är om det spelar någon roll. Allt annat än egen majoritet för M/SD/KD är enligt mig samma sak som att valet förloras, och i ett sådant läge så tycker jag det är bättre om SD går i opposition. Att försöka samarbeta med L skulle vara det mest effektiva sättet för SD att rasera allt de har kämpat för i över 30 år.
Citera
2021-07-13, 12:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ok, det är roligt att ha fel ibland. Kan du förstå varför jag frågade?

Jag förstår vad du menar, men frågan är om det spelar någon roll. Allt annat än egen majoritet för M/SD/KD är enligt mig samma sak som att valet förloras, och i ett sådant läge så tycker jag det är bättre om SD går i opposition. Att försöka samarbeta med L skulle vara det mest effektiva sättet för SD att rasera allt de har kämpat för i över 30 år.
Ja, jag förstår. Jag hyser dock ingen kärlek till L.

Samarbetet skulle inte vara med L utan med M och KD. Även Wallenberg förstår att L inte kan bli ett aktuellt regeringsparti om han ska hoppas på SDs stöd. Där emot kan inte SD undgå att stödja en regering som utvisar kriminella invandrare, minskar invandringen kraftigt, tar krafttag mot kriminella ligor och dessutom är välvilligt inställda till SD. Om de då skulle vägra blir det väljartapp bland sovande men invandringskritiska väljare.
Så kan Wallenberg fortsätta med internationaliseringen av kapital och företag.

M är vad M alltid varit, de har absolut inte samma mål och kärlek till Sverige som vi. M vill komma tillrätta med laglösheten och så fortsätta med att exploatera och stjäla land, historia, kultur och makt från vårt folk. Folkutbytet är dessutom i full gång, så invandringsminskningen blir tillfällig.
Citera
2021-07-13, 13:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Wallenberg står inte på sverigevänners sida. Han vill komma tillrätta med kriminaliteten men knappast begränsa tex EUs makt över oss eller rätta till andra problem som skenande inflation osv.

Om Wallenberg vill ha in SD i regeringen är det för att kunna sänka SD, var så säker!

Självklart vill juden wallenberg detta. Men wallenberg vill inte att invandrarna ska gå på bidrag.
Inga bidrag, ingen invandring.
Invandrarna kom inte till Sverige för att det var bättre natur. Nej, invandrarna kom till Sverige för bidragen. Dom kommer "fly" lika lätt, när bidragen avksaffas.
Citera
2021-07-13, 13:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Självklart vill juden wallenberg detta. Men wallenberg vill inte att invandrarna ska gå på bidrag.
Inga bidrag, ingen invandring.
Invandrarna kom inte till Sverige för att det var bättre natur. Nej, invandrarna kom till Sverige för bidragen. Dom kommer "fly" lika lätt, när bidragen avksaffas.
Knappast endast bidragen. Har du vistats i M Ö?

Dessa länder har problem med regimkritiska terrorister. I tex Marocko och Egypten är de fördrivna till bergstrakter varifrån de utför sina raider.

I Sverige kommer de aldrig (läs aldrig!) riskera samma bestraffningar, det finns mer att stjäla (och det är betydligt lättare också), möjligheter att påverka politiskt är större, värvningar lättare (extrem mångkultur med följande kulturell vilsenhet hos många) osv osv. För att inte tala om att afrikaner redan då har mer att hämta genom att tigga, svartarbeta mm i arabländer än hemma.

Det kommer att krävas aktiv återvandringspolitik, någonting det idag saknas mandat för hos befolkningen. Wallenberg har dessutom intresse av bidragstagare eftersom dessa driver på belåningen. Reinfeldt hade alltså rätt i att invandringen driver upp BNP. Ökad belåning= ökad penningmängd och mer makt åt bankirerna.

SD behöver akta sig så att de inte blir nyttiga idioter åt globalisterna, vilket blir en balansgång som kräver sin man. Det finns säkert många väljare att hämta från M i ett senare skede om man gör rätt nu, eller så är ett stort fall att hämta framdeles om samarbetet endast skänker själva invandringsfrågan till M. Det gäller att driva opinion samtidigt som man sitter i samma bänk som fienden.
Citera
2021-07-13, 15:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
SD:s krav på minskad invandring och hårdare tag mot kriminella implicerar nej till samarbete med L. Givetvis skall SD inte kräva att L inte får vara med och besluta om fler pennor i skolan.

Glöm L dom saknar relevans och finns inte vid nästa regeringsbildning. Skulle L öka M minska på grund av stödröstning blir det nog svårt att bilda högerblocket. Men återigen L klarar inte spärren.
Citera
2021-07-13, 16:09
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Glöm L dom saknar relevans och finns inte vid nästa regeringsbildning. Skulle L öka M minska på grund av stödröstning blir det nog svårt att bilda högerblocket. Men återigen L klarar inte spärren.
Den här gången har jag en förhoppning om att L åker ur riksdagen, men jag kommer inte att ropa hej innan jag har fått se diverse Cecilior och Birgittor stå och gråta på valvakan. L kommer givetvis att komma med något falskt utspel i samband med valet (typ utvisning av alla kriminella invandrare födda innan år 1900), och vi får hoppas att M-väljarna inte går på det. Frågan är om SD kan göra något för att syna L:s bluffar.
Citera
2021-07-13, 16:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Den här gången har jag en förhoppning om att L åker ur riksdagen, men jag kommer inte att ropa hej innan jag har fått se diverse Cecilior och Birgittor stå och gråta på valvakan. L kommer givetvis att komma med något falskt utspel i samband med valet (typ utvisning av alla kriminella invandrare födda innan år 1900), och vi får hoppas att M-väljarna inte går på det. Frågan är om SD kan göra något för att syna L:s bluffar.
Här kan SD fortsätta på den inslagna vägen, som uppenbart även KD anammat efter det att SD satt agendan;

Det blir inget samarbete med ett underlag som inte håller vallöften och inte respekterar väljarna.
Citera
2021-07-13, 18:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
SD behöver akta sig så att de inte blir nyttiga idioter åt globalisterna, vilket blir en balansgång som kräver sin man. Det finns säkert många väljare att hämta från M i ett senare skede om man gör rätt nu, eller så är ett stort fall att hämta framdeles om samarbetet endast skänker själva invandringsfrågan till M. Det gäller att driva opinion samtidigt som man sitter i samma bänk som fienden.

Jag tycker du motsäger dig nu, det är ju just det L hoppas på att åstadkomma. Hela deras syfte med att gå "högerut" är ju för att liberalisera och globalisera de blågula. Som med det nämnda språktestet. Eller att de skall stödja Kristersson innan valet. Ljug för att genomföra deras riktiga agenda. Precis som de ville hindra S från att bedriva sossepolitik vill de hindra de blågula att bedriva nationalistisk politik. Alla som röstar L, alla deras medlemmar, och alla deras aktiva hatar nationalism. Inklusive Sabuni så klart.
Citera
2021-07-13, 18:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tycker du motsäger dig nu, det är ju just det L hoppas på att åstadkomma. Hela deras syfte med att gå "högerut" är ju för att liberalisera och globalisera de blågula. Som med det nämnda språktestet. Eller att de skall stödja Kristersson innan valet. Ljug för att genomföra deras riktiga agenda. Precis som de ville hindra S från att bedriva sossepolitik vill de hindra de blågula att bedriva nationalistisk politik. Alla som röstar L, alla deras medlemmar, och alla deras aktiva hatar nationalism. Inklusive Sabuni så klart.
Jag håller med dig i din analys, men hur motsäger det att väljarna skulle anse det vara sandlåda om SD hade som krav för sitt stöd att regeringen inte skulle prata med L?

Kristersson kör dessutom på att han endast söker stöd hos partier som kan prata med varandra, så hur skulle det då se ut om SD efter valet skulle förbjuda M att samarbeta med L? Det blir för nära åminnet av den rödgröna sörjans olika turer med samma retorik.
Citera
2021-07-13, 18:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag håller med dig i din analys, men hur motsäger det att väljarna skulle anse det vara sandlåda om SD hade som krav för sitt stöd att regeringen inte skulle prata med L?

Kristersson kör dessutom på att han endast söker stöd hos partier som kan prata med varandra, så hur skulle det då se ut om SD efter valet skulle förbjuda M att samarbeta med L? Det blir för nära åminnet av den rödgröna sörjans olika turer med samma retorik.
Eftersom att det finns två utfall i valet så är det egentligen ganska enkelt: Antingen får M/SD/KD majoritet, eller så får de inte det. Om de får majoritet så behövs inte L, så varför skulle de då göra upp med dem? Om de inte får majoritet så kan SD välja mellan att försöka samarbeta med L (vilket kommer att misslyckas), eller att konstatera att det inte finns underlag för en regering och därefter gå i opposition.
Citera
2021-07-13, 19:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Eftersom att det finns två utfall i valet så är det egentligen ganska enkelt: Antingen får M/SD/KD majoritet, eller så får de inte det. Om de får majoritet så behövs inte L, så varför skulle de då göra upp med dem? Om de inte får majoritet så kan SD välja mellan att försöka samarbeta med L (vilket kommer att misslyckas), eller att konstatera att det inte finns underlag för en regering och därefter gå i opposition.
Anledningen för regeringen blir då sakpolitik som tex EU- frågor.
Citera
2021-07-13, 19:10
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Anledningen för regeringen blir då sakpolitik som tex EU- frågor.
Visst, men om vi antar att de blågula har majoritet så kanske det är smartare för M och KD att förhandla med SD i den typen av frågor. Jag tror att SD är villiga att göra väldigt stora eftergifter i andra frågor om de får tillbaka något, till exempel asylstopp. Om L kommer in i riksdagen så kommer de ändå inte att ha majoritet tillsammans med M och KD, så även andra partier kommer att behöva involveras. Kommer till exempel C och S att vara villiga att förhandla med en regering som ger SD ett stort inflytande över invandrings- och kriminalpolitiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in