2021-07-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ja, det har han ju sagt själv tyvärr. ^^
Och det hörde du ...
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Nej, inte när man beter sig såsom han har gjort, då har man förlorat all rätt till sympati och vårdnad.

Men för helsike - vad har han gjort som det finns belägg för???

MK påstår via sitt ombud att han två gånger under 8 år gått över gränsen fysiskt.
En gång 2015 då han tog strypgrepp på henne och en gång 2018 då han hade en knuten näve i luften när hon låg ner. Det är allt fysiskt som han påstås ha gjort.

Därtill påstår hon att han gett uttryck för en rutten inskränkt dominant kvinnosyn och en udda, förlegad syn på uppfostran.
Han har inte heller velat skiljas och varit upprörd/arg/desperat över detta.

Han kan naturligtvis varit ett stort svin och terroriserat henne och barnen, men det framkommer helt enkelt inte. Inte ens i de underlag hennes advokat skickade in till rätten för att beskriva hur olämplig MK ansåg att han var som vårdnadshavare när hon sökte ensam vårdnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Nej. Hade han inte funnits med i bilden hade nog både kvinnan och barnen fortfarande levt idag. Kvinnans beslut att ta sitt och sina barns liv grundar sig i de påstådda negativa erfarenheter hon upplevt med mannen.

Hade han inte funnits med i bilden så hade barnen inte funnits heller.

Hennes val att skaffa (två) barn med en utländsk skithög var klart avgörande för situationen, och den politik hon stödde ligger bakom att han fanns här till att börja med. Hon valde att inte lyssna på de röster i samhället som varnat.

Och ja, visst finns det svenska skithögar, men hade hon råkat ut för en i det alternativa scenariot? Jag är inte så säker på det.

Tyvärr ser jag båda som skyldiga, men har svårare att "döma ut" hans beteende. Han tillhör inte mitt folk eller kultur.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Och det hörde du ...

Det har diskuterats här hela dagen igår.

Var du där o hörde att han inte skulle sagt det där?
Citera
2021-07-13, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Så att ta strypgrepp på en kvinna när hon håller i sitt barn det är helt ok och normalt tycker du? Tänk till lite innan du skriver nästa gång.

Det har jag väl inte skrivit någonstans! Men att ett strypgrepp som skedde 2015, leder till att den som blev utsatt kallblodigt och brutalt mördar sina barn är så sjukt långsökt och en skev efterkonstruktion!!

Om hon nu har blivit så fruktansvärt misshandlad så måste det finnas spaltkilometer med sjuk-och psykjournaler, även polisrapporter och orosanmälningar.

Nej nu är det ett par Facebookinlägg som ligger till grund för denna glorifiering av mördaren!
Citera
2021-07-13, 10:04
Medlem
Citat:
(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)

* = i

Sånt där blir svårt i rätten att bevisa.

Exakt. Så vad hände egentligen? På åtta år det där....

Hon har varit duvunge under alla år, aldrig sagt några fula ord, skrikit, aldrig flirtat, varit otrogen, eller varit ute sent på krogen, aldrig slösat bort pengarna på nöje.
Vad skulle vara hans version?

Saker kommer liksom aldrig kunna bevisas, att då öka upp "nivån", med att överdriva hans agerande får ju inte direkt hans vilja att göra en självreflektion över sitt agerande att öka..
Citera
2021-07-13, 10:06
Medlem
Citat:
Det har diskuterats här hela dagen igår.

Var du där o hörde att han inte skulle sagt det där?

allt kommer från HENNES inlaga. Så om ni så diskuterat det i ett år gör det inte mer trovärdigt.
Citera
2021-07-13, 10:07
Bannlyst
Citat:

Hon har varit duvunge under alla år, aldrig sagt några fula ord, skrikit, aldrig flirtat, varit otrogen, eller varit ute sent på krogen, aldrig slösat bort pengarna på nöje.

Det handlar inte om att hon skulle vara duvunge.. Det handlar om vilket sjukt kontroll behov han har.. Man ringer inte sin flickvän och skäller ut henne för att hon har varit hemma..

Det betyder att man är ungefär 3 cm lång och har en självkänsla som en råtta..

Hade han varit mogen och någon som man ska lyssna på, så hade han tagit tag i det där med självkänslan. Istället för att stå o skrika och börja stamma..

Det ville han inte nu.. Så han drev henne till självmord.
Citera
2021-07-13, 10:10
Bannlyst
Det gick uppenbarligen inte o prata med honom. Hon såg ingen annan utväg.
Citera
2021-07-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Varför misstror du kvinnan ? Polisen var ju hos henne en natt i maj i år för att skydda henne från mannen, och under tiden så sms:ade och ringde han ett flertal gånger. Myndigheter har kontakt med varandra och kan kolla upp allt om det.

Tror inte det handlar om att misstro henne. Snarare om graden av så kallad misshandel, hur känslig hon va samt uppfattade hans ord o handling. Lite skinn på näsan o kanske inte ta varje ord på fullaste allvar? Vem slänger inte ut sig arga, dumma hot i affekt?

Hon verkar väldigt impulsiv o barnslig i sina handlingar, jag saknar ett konsekvenstänk. Kasta sig på telefon o ringa kvinnojouren efter första incidenten samt döda barnen innan processen ens börjat?

Om hon nu var så jävla rädd offrar man väl jobb, ekonomi o förskoleplats o sätter sitt o barnens välmående först? Hon hade ju en pappa hon bott hos som säkert skulle ställt upp om det var fara för livet. Hon verkar ju oxå ha en bror, var var de mansgestalterna när det krisade?
Citera
2021-07-13, 10:13
Medlem
Citat:
Det gick uppenbarligen inte o prata med honom. Hon såg ingen annan utväg.

Rimligt att mörda sina barn då!!! "nä jag kan inte prata med honom" han har SMS:at mig hela natten. Hmm vad ska jag göra åt saken, jo jag mördar mina barn brutalt. Jag ställer dem på spåret framför x2000
Citera
2021-07-13, 10:14
Medlem
colis avatar
Citat:

Vad skulle vara hans version?

Saker kommer liksom aldrig kunna bevisas, att då öka upp "nivån", med att överdriva hans agerande får ju inte direkt hans vilja att göra en självreflektion över sitt agerande att öka..

Mycket träffande beskrivet!
Om man, när man verkligen gör allt för att framhålla motpartens dåliga egenskaper och olämplighet, ”enbart” kan räkna upp två händelser från 2015 (innan de skaffade barn Nr 2) och från 2018 - är hon rimligen inte att betrakta som en fysiskt misshandlad kvinna idag.

De former av muntliga förolämpningar, hot mm som påstås förekommit har ju i vart fall inte gjort att hon bytte jobb och gömde sig för exet.
Nej, vårdnadstvister och skilsmässotvister är tragiskt nog bland det smutsigaste som finns, ivrigt påhejade av advokater som leker verbalt krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in