2021-07-13, 09:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Utöver islams förgiftande skulle jag vilja framföra en annan teori.
Invandraren som inte assimileras blir aldrig vuxen och fastnar i någon form av tonårig rebellfas där denne är barnet som gör uppror mot föräldrarna (svensken).

Detta skapar en nyckfull individ med tonårig HVB-mentalitet där vuxna är onda och inte förstår barnet som ständigt gör uppror (dock med mer resurser och mer terroriserande än ett verkligt barn).

Ser man till regerings behandling av invandrare kan man också tolka att de har detta synsätt dvs att invandrare är stackars barn som föräldern måste hjälpa med allt och invänta att tonårsfasen går över (vilket den inte gör).
Vinsten uteblir då den oassimilerade invandraren kommer agera gökunge hela livet.
Citera
2021-07-13, 09:29
Medlem
Jag tycker inte om när folk använder ordet "invandrare", då detta ordet innebär allt från en person som flyttar hit från Danmark, till en person som flyttar hit från Somalia. Enligt mina erfarenheter finns det grupper av invandrare som inte passar in i ts lista. Iranier, juggar och polacker exempelvis. Dessutom finns det vissa invandrare som enligt mig har gjort mycket för att belysa problematiken kring massinvandring och muslimska extremister. Hanif Bali och Tino Sanandaji är bara två exempel.

Med andra ord bör du peka mot särskilda invandrargrupper om du ska generalisera. Hur som helst, jag har sedan första klass i skolan 1991, alltid märkt av ett förakt gentemot svenskar. Ord som "svenne" och "suedi" har alltid använts som en negativ term. Många invandrare pratar om diskriminering, men jag som svensk har definitivt blivit diskriminerad. Jag har växt upp bland invandrare, och fick ofta inte vara med i olika sammanhang pga att jag var svensk.

Att vår svenska kultur och mentalitet inte är populär, ser jag inga konstigheter med. Men, om du flyttar till ett land där du får hjälp med bostad, utbildning, försörning mm, tycker jag inte att det är för mycket begärt att du visar lite respekt. Det är trots allt vår kultur. Sverige som land har gett invandrare väldigt mycket. Moskeer, mat utan griskött i skolorna, och tom "hemspråk". När jag gick i lågstadiet var det flera av mina klasskamrater som fick lektioner i "hemspråk". Redan som 7-åring tyckte jag att detta var väldigt märkligt. Varför ska de lära sig arabiska och andra språk när de bor i Sverige, och varför är det skolans uppgift att lära dem det? Varför bekostar Sverige det öht? Om det är integration du är ute efter, är detta ganska efterblivet.

Det finns absolut ett förakt gentemot svenskar bland många invandrare och icke-svenskar. Detta har dessutom pågått så länge att många svenskar idag har ett förakt gentemot invandrare och icke-svenskar. Framtiden ser verkligen inte ljus ut. Många svenskar är idag fulla med frustration och ilska som de har hållit inne med under många år. Invandrare är till skillnad från svenskar redan allierade, och har tillgång till vapen som de vet hur man använder då en del av dem har deltagit i krig. Den dagen då svenskar blir allierade och börjar organisera sig, kan detta sluta riktigt illa.
Citera
2021-07-13, 09:30
Medlem
Mad monks avatar
Ska jag vara ärlig blir jag rätt glad när blattar drabbas av något dåligt. Ibland ser jag videos när terrorister blir nerskjutna sittande ätandes popcorn utan att bry mig ett skit om deras öde. Man vet att de är dåliga och därför känner man ingen sympati.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag tycker inte om när folk använder ordet "invandrare", då detta ordet innebär allt från en person som flyttar hit från Danmark, till en person som flyttar hit från Somalia. Enligt mina erfarenheter finns det grupper av invandrare som inte passar in i ts lista. Iranier, juggar och polacker exempelvis. Dessutom finns det vissa invandrare som enligt mig har gjort mycket för att belysa problematiken kring massinvandring och muslimska extremister. Hanif Bali och Tino Sanandaji är bara två exempel.

Med andra ord bör du peka mot särskilda invandrargrupper om du ska generalisera. Hur som helst, jag har sedan första klass i skolan 1991, alltid märkt av ett förakt gentemot svenskar. Ord som "svenne" och "suedi" har alltid använts som en negativ term. Många invandrare pratar om diskriminering, men jag som svensk har definitivt blivit diskriminerad. Jag har växt upp bland invandrare, och fick ofta inte vara med i olika sammanhang pga att jag var svensk.

Att vår svenska kultur och mentalitet inte är populär, ser jag inga konstigheter med. Men, om du flyttar till ett land där du får hjälp med bostad, utbildning, försörning mm, tycker jag inte att det är för mycket begärt att du visar lite respekt. Det är trots allt vår kultur. Sverige som land har gett invandrare väldigt mycket. Moskeer, mat utan griskött i skolorna, och tom "hemspråk". När jag gick i lågstadiet var det flera av mina klasskamrater som fick lektioner i "hemspråk". Redan som 7-åring tyckte jag att detta var väldigt märkligt. Varför ska de lära sig arabiska och andra språk när de bor i Sverige, och varför är det skolans uppgift att lära dem det? Varför bekostar Sverige det öht? Om det är integration du är ute efter, är detta ganska efterblivet.

Det finns absolut ett förakt gentemot svenskar bland många invandrare och icke-svenskar. Detta har dessutom pågått så länge att många svenskar idag har ett förakt gentemot invandrare och icke-svenskar. Framtiden ser verkligen inte ljus ut. Många svenskar är idag fulla med frustration och ilska som de har hållit inne med under många år. Invandrare är till skillnad från svenskar redan allierade, och har tillgång till vapen som de vet hur man använder då en del av dem har deltagit i krig. Den dagen då svenskar blir allierade och börjar organisera sig, kan detta sluta riktigt illa.

Förstår vad du menar tyvärr har ordet blivit synonymt med allehanda pack från tredje världen.
Senast redigerad av Mad monk 2021-07-13 kl. 09:35.
Citera
2021-07-13, 09:36
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geasyl
Invandrare firar när något dåligt drabbar Sverige.
Invandrare firar när Svenska poliser dör.
Invandrare hatar våra Svenska värderingar.
Invandrare hatar vår Svenska kultur.
Invandrare tycker sig ha rätt att våldta unga Svenska tjejer.
Invandrare förnedringsrånar Svenskar på grund av sitt hat.
Invandrare visar upp sin stolthet över sina hemländer när dem tar studenten från en skola betalt av Svenska skattebetalare genom att vifta med diverse flaggor.
Listan kan tyvärr göras lång.

I Sverige är det inte ovanligt att invandrare hatar allt vi står för. Det finns ingen stolthet bland dem att bli en Svensk medborgare.
Detta gäller såklart inte ALLA invandrare, men detta fenomenet finns hos invandrarna som grupp.

Meningen med tråden:
1. Länka till exempel på invandrares hat mot Svenskar & Sverige.
2. Fritt diskutera upplevelser vi haft på hur detta hat utspelar sig.
3. Fritt diskutera varför vi tror detta hat finns.

Anledning till trådstart
Läste nyss detta inlägg och såg hur en person skriver om hur invandrare öppet hatar Svenskar. Dessa inlägg är ju då, vad jag förstår, skrivna på ett annat språk och i FB-grupper som jag inte är med i. Men det måste ju vara flera av er som bevittnat liknande och kan länka till dessa inlägg här. Jag hade velat samla ihop lite källor på denna enorma fräckhet som jag inte förstår mig på.

Kom med exempel!

Jag skulle nog säga att det du skriver om handlar om +95% muslimer. Att säga invandrare blir missriktat och felaktigt. Spanjorer, italienare, greker eller andra med liknande kristna värderingar som våra passar t.ex. inte in i bilden du beskriver.

Våga kritisera muslimer istället.
Senast redigerad av cultofdeath 2021-07-13 kl. 09:45.
Citera
2021-07-13, 09:41
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Det är ingen liten krets, även om det skulle vara bara 10% så är det 150 miljoner människor (muslimerna påstår att de är 1,5 miljarder)

"According to a study in 2015, Islam has 1.8 billion adherents, making up about 24.1% of the world population."

Det var 6-7 år sedan. De överstiger nog lätt 2 (kanske 2,5) miljarder idag. Vi vet att dom föder många barn. Många muslimska länder är dåliga på att registrera sin befolkning och vi kan därför räkna med att studien ovan inte var tillräckligt korrekt redan då.
Senast redigerad av cultofdeath 2021-07-13 kl. 09:54.
Citera
2021-07-13, 09:47
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cultofdeath
"According to a study in 2015, Islam has 1.8 billion adherents, making up about 24.1% of the world population."

Det var 6-7 år sedan. De överstiger nog lätt 2 (kanske 2,5) miljarder idag. Vi vet att dom föder många barn. Många muslimska länder är dåliga på att registrera sin befolkning och vi kan därför räkna med att studien ovan inte var tillräckligt korrekt redan då.

Och alla är lika värdelösa.
Citera
2021-07-13, 09:48
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Och alla är lika värdelösa.

Ja, dom har en ond och hatisk ideologi som skadar mänskligheten på daglig basis runtom i världen. Ingen rolig dödssekt att ha att göra med.
Senast redigerad av cultofdeath 2021-07-13 kl. 09:54.
Citera
2021-07-13, 10:30
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Finns normalt hat och motstånd mot invandrare?
Då är det naturligtvis så att dom hatar tillbaka.
Newtons lag.

Men det var ju det som inte fanns -från början.. (annars hade dom ju inte varit här)

Men hatet har växt när överallt man går är det arabgäng som pratar hotfullt och höljutt, spänner ögonen i förbipasserande, skräpar ner o skränar och hävdar sig.
Fan det är så tröttsamt

Badstrand efter badstrand förstörs av (folk som kommit hit) och inte följer regler
Vi delade med oss -som tack förstörs ALLT
-bibliotek får stänga -svartskallar skränar
-man kan inte gå tre meter utan att bli jagad av svarttaxierbjudanden
-zo*alier som stinker och kacklar i telefon hela bussresan
-svenskar får föda hemma för att BB är fullt av ovanstående som trycker ut sig unge efter unge och slänger ut dem att uppfostras på gatan, morsorna vet knappt alla ungarnas namn, förutom att det är nån variant av Mu*ammed

Hur i helvete ska man inte kunna hata att dom e här o förstör ?
Kolla på klipp från 80-talet, hur skönt landet var innan invasionen
Senast redigerad av StigHelmutt 2021-07-13 kl. 10:37.
Citera
2021-07-13, 10:36
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Men det var ju det som inte fanns -från början.. (annars hade dom ju inte varit här)

Men hatet har växt när överallt man går är det arabgäng som pratar hotfullt och höljutt, spänner ögonen i förbipasserande, skräpar ner o skränar och hävdar sig.
Fan det är så tröttsamt
Var då någonstans?
Jag har inte sett mycket av det och jag bor i en kommun med många invandrare.
Kanske det har att göra mer med din attityd, plus att du överdriver groteskt.
Citera
2021-07-13, 12:45
Medlem
Jag står inte ut med ett svenskt Sverige. Den har misslyckats på breda fronter, framförallt bland förorterna. Svenskarna behöver rannsaka sig själva.
Citera
2021-07-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geasyl

(...)
Meningen med tråden:
1. Länka till exempel på invandrares hat mot Svenskar & Sverige.
2. Fritt diskutera upplevelser vi haft på hur detta hat utspelar sig.
3. Fritt diskutera varför vi tror detta hat finns.

Anledning till trådstart
Läste nyss detta inlägg och såg hur en person skriver om hur invandrare öppet hatar Svenskar. Dessa inlägg är ju då, vad jag förstår, skrivna på ett annat språk och i FB-grupper som jag inte är med i. Men det måste ju vara flera av er som bevittnat liknande och kan länka till dessa inlägg här. Jag hade velat samla ihop lite källor på denna enorma fräckhet som jag inte förstår mig på.

Kom med exempel!

Då trådstartaren uppmanar läsaren att bland annat länka exempel, så gör jag det.

Följande är en artikel i DN från 2006:
Citat:
Invandrare "krigar" mot svenskar med rån
Publicerad 2006-03-25 21:10

Vågen av personrån som drabbat Malmö det senaste året är till en del "ett krig mot svenskarna". Det säger elva unga rånare med invandrarbakgrund som motiv till att de bara ger sig på svenska ungdomar.

(...)

- Det var tur att jag använde bandspelare för de svar jag fick var så anmärkningsvärda att jag fick lyssna flera gånger för att riktigt inse vad de sagt. "När vi är ute på stan och rånar så krigar vi, vi krigar mot svenskarna", var ett återkommande argument.
- Pojkarna från en av skolorna berättade leende att "det kommer en härlig känsla genom kroppen när vi rånar, man känner sig nöjd och glad, det känns som man har lyckats".

(...)

"För mig är det att svenskarna ska lägga sig ner på marken och pussa mina fötter."
https://www.dn.se/nyheter/sverige/invandrare-krigar-mot-svenskar-med-ran/

Fall av förnedringsrån; artikel från förra året (innehåller bilder på förövarna):
Citat:
Förnedringsrånare som urinerade "svenne" i munnen döms till ungdomsvård

(...)

– Håll käften din jävla fula, vidriga svenne, sade gärningsmännen till sitt 18-åriga offer i samband med rånet i Stockholm, som nyligen väckte heta känslor efter att ha uppmärksammats i Aftonbladet.

Det tvingade honom också att klä av sig naken på underkroppen och urinerade honom i munnen. Övergreppet filmades och videon lades senare upp på Samhällsnytt, där den fick mycket stor spridning.
https://www.friatider.se/fornedringsranare-som-urinerade-svenne-i-munnen-far-ungdomsvard

"VIDEO: Svensk förnedras och misshandlas av invandrargäng – tvingas stoppa pistol i munnen" https://samnytt.se/video-svensk-fornedras-och-misshandlas-av-invandrargang-tvingas-stoppa-pistol-i-munnen/
Citera
2021-07-13, 15:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Var då någonstans?
Jag har inte sett mycket av det och jag bor i en kommun med många invandrare.
Kanske det har att göra mer med din attityd, plus att du överdriver groteskt.

Bor man i Flen får man ju skylla sig själv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in