2021-07-12, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej. Det är ett bevis på att MK säger att hon utsatts för psykisk (och fysisk) misshandel. Det är ett bevis för att hon faktiskt utsatts.

Det är bevis på att det vart..

Sen hur du väljer att se på det, kommer stå enbart på dig själv.
Citera
2021-07-12, 23:00
Medlem
Det är sjukt tragiskt att inte pappan hade enskild vårdnad! Då hade detta aldrig hänt. Och man förstår ju nu i efterhand varför han stred för det! Och till och med hotade! Det hade fan jag också gjort om jag hade haft vibbarna att mamman skulle mörda mina barn!! En skam för samhället att hon ens fick vara i närheten av barnen! Hur ska vi se till att detta inte händer igen???
Citera
2021-07-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Fast ställer man sina barn med sig själv på spåret och inväntar ett X2000 som dundrar fram i 200 blås så är det fan något fel i huvudet, det kan vi väl båda hålla med om eller hur???

Fel i huvudet är det på många som inte lyssnade på kvinnan, där är det största felet. Jag vill påstå att mamman drevs till detta. Ett stort misslyckande av de som ska skydda barnen är vad jag ser och jag tänker inte lasta mamman alls, jag kan bara beklaga denna fruktansvärda utgång.
Det är fel i huvudet på de som utsatte kvinnan och barnen för fara av en man som hotade dom till livet.
Citera
2021-07-12, 23:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det är bevis på att det vart..

Sen hur du väljer att se på det, kommer stå enbart på dig själv.

Ok, så dokumentet utgör i klartext ett ”bevis på att det vart..”

Äh, dina tankegångar och inlägg går inte att förstå. Lämnar detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Det är sjukt tragiskt att inte pappan hade enskild vårdnad! Då hade detta aldrig hänt. Och man förstår ju nu i efterhand varför han stred för det! Och till och med hotade! Det hade fan jag också gjort om jag hade haft vibbarna att mamman skulle mörda mina barn!! En skam för samhället att hon ens fick vara i närheten av barnen! Hur ska vi se till att detta inte händer igen???

Är du helt säker på det? Jag tror att pappan hade kunnat mördat både mamman och barnen i alla fall och då som hämnd.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Det var ju en ocharmig typ den här L@binot

Ett riktigt ärkesvin, rejält ful i truten och förespråkar lindebarn,

” När barnen busar, skriker och bråkar tar L@binot Kr@sniqi hårt tag i barnen och han har även knipit dem i kinderna, dragit dem i håret och hotat dem med sin knytnäve. L@binot Kr@sniqi blir även arg på barnen om de gråter.

L@binot Kr@sniqi säger fula saker till barnen. L@binot Kr@sniqi har bland annat sagt till barnen att de är mesiga, bögiga,”knulla din mamma”, ”knulla din mammas fitta”, ”bajs”och”idiot”.
Barnen är rädda för L@binot Kr@sniqi.

L@binot Kr@sniqi har även kallat Maria Kr@snigi för bland annat hora, slampa, respektlös jävel och idiot.”

(FAMILJEN FRÅN MEDELTIDEN?)

”L@binot Kr@sniqi och hans familj tycker inte att man ska vänja bebisar vid att bli burna. Barnen ska istället ligga i en vagga och i vaggan ska barnet både sova, äta och få bytt blöja. L@binot Kr@sniqi ville även att barnen skulle vara inlindade i lakan och ligga i sin egen urin och avföring för att växa.”

https://docdro.id/vNKiGfN
Senast redigerad av T34Panzer 2021-07-12 kl. 23:04.
Citera
2021-07-12, 23:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Det är i länk 4 jag läst om händelsen som skedde 15 Maj 2021. Jag hittar inget i den länken om att polis skyddad henne från mannen mellan 01.00-05.00 tidigare. Jag orkar inte läsa eländet igen, få kolla igen någon annan dag.

Nej, jag hade fel. Den polisincidenten var 15 maj 2021. Ingen poliskontakt innan, bara med kvinnojour.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hon blev garanterat hotad 💔

Helt säkert hotad. Har själv anmält misshandel på ett ex. Jag blev hotad på alla plan, genom jobbet, vänner och släkt. Han skulle krossa min karriär och misshandla alla jag kände. Jag var tvungen att ta tillbaka anmälan. Polisen frågade om jag blev hotad, men jag svarade nej.
Annars hade jag fått ännu mer stryk, blev även knivhotad. Tänk på den bara en liten stund. Tänk 8 år av detta. Måste ha varit ren hjärntvätt.
MEN jag försvarar inte kvinnan. Hon måste ha hamnat i en psykos. Jag skulle ALDRIG döda mitt barn. ALDRIG!!!
Senast redigerad av Muffyz 2021-07-12 kl. 23:17.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
Han är född i Serbien och Montenegro, inte alban

Kosovo var en del av Serbien, vad heter han?; det hörs på namnet om han var alban, de har inte ens ett slaviskt språk.
Citera
2021-07-12, 23:03
Medlem
i.b.ms avatar
Vad jag ser är en kvinna som gjort ett antal misstag med valen i sitt liv och slutligen gjorde det stora misstaget att mörda sina två barn.

1) Hon ger sig samman med väljer en man som redan innan de fick sitt första barn var dömd för misshandel, och enligt vissa här i tråden varit hetsig redan i skolan.

2) Det finns en kulturskillnad eftersom han kommer från en kultur som är väldigt mer macho och klanlik än den svenska. Även om han kanske inte är troende muslim så har han påverkats av kulturen i området han kommer ifrån dvs Kosovo/Serbien/Montenegro. Innan Jugoslavien bröt samman var man under Titos ateistiska järnhand men efter sammanbrottet har religionen kommit till ytan igen och det är hennes val att gå in i förhållandet.

3) Efter första barnet fötts så har han blivit misstänksam och svartsjuk vilket lett till att han blivit kontrollerande. Det har även funnits tendenser till våld även om hon enbart nämner ett fåtal tillfällen i dokumenten. Trots detta väljer hon att skaffa ytterligare ett barn med mannen och på sociala medier är hon orolig över den rasism som väntar hennes barn i framtiden. (en framtid hon senare väljer att frånta dem)

4) Mannens beteende fortsätter och till slut så separerar paret och hon skaffar sig bostad på annat håll. Skilsmässopapper lämnas in samt ansökan om enskild vårdnad vilket hon dock väljer att återkalla samt ställa in domstolsförhandlingen planerad för augusti.

5) Slutligen väljer hon att mörda sina barn och ta sitt eget liv.

Jag kan tycka synd om henne som gjort en lång följd av felaktiga val i sitt liv men kan inte tycka att hon agerar rätt när hon väljer att mörda sina barn. Det finns de som tror att hon och barnen nu är i himlen (eller Nangijala som någon skrev) men om man skall gå efter vad religionerna tror så är dock inte hon där med dem. Jag vet inte om hon hade en tro men antar att hon var född in i Svenska Kyrkan som de flesta svenskar var innan år 2000, vad som hänt senare vet jag inte. Hon kan ha varit icke-troende eller eventuellt konverterat till mannens religion hursomhelst är hennes handling oförlåtlig både ur både religiös och sekulär synvinkel.

Mannen verkar vara ett svin och inget bra föredöme överhuvudtaget, han är indirekt medskyldig till det som hänt men den stora skulden är hennes. Den inställda rättegången hade kunnat rädda henne och barnen men nu har de ingen chans tack vare hennes val.
Senast redigerad av i.b.m 2021-07-12 kl. 23:17.
Citera
2021-07-12, 23:07
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Är det rätt LK som är mäklare?
Nej
Citera
2021-07-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Är du helt säker på det? Jag tror att pappan hade kunnat mördat både mamman och barnen i alla fall och då som hämnd.

Ja!! Jagcör helt säker på det!! Det finns inget värre äckligare brott att begå!! Och det är ytterst osannolikt att dessa barn skulle ha två hänsynslösa mördare som föräldrar!! Så ja, jag är helt säker på att samhället har misslyckats kapitalt! När denna mamma fick vara nära sina barn!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in