2021-07-12, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, jag är övertygad om att Biden vann korrekt. Jag ser inget som talar för annat. Du verkar inte se att Trump var synnerligen illa sedd bland de som inte gillade honom. Trump var bokstavligen ett rött skynke för många amerikaner. Jag är, det har jag sagt förr, fullständigt övertygad om att Trump närmast var förutsättningen för att Biden skulle kunna vinna valet. Hade Republikanerna lanserat någon annan, i princip vem som helst som t ex Mike Pence, tror jag Biden hade förlorat. Men nu satsade man på den enda kandidat som kunde mobilisera motståndet och då vann Biden.

Med Trump som motståndare kunde bara inte Biden förlora, det köper jag. Biden vann ju en skrällseger då valdeltagandet var såpass högt. Så republikanerna förlorade makten och det har inte klantarslet Trump eller många republikaner hämta sig från ännu. Dom är kvar i och idisslar valet 2020 medan USA nu lagt det bakom sig och snabbt börjar återhämta sig.
2021-07-12, 08:50
Avslutad
Citat:
Ja, jag är övertygad om att Biden vann korrekt. Jag ser inget som talar för annat. Du verkar inte se att Trump var synnerligen illa sedd bland de som inte gillade honom. Trump var bokstavligen ett rött skynke för många amerikaner. Jag är, det har jag sagt förr, fullständigt övertygad om att Trump närmast var förutsättningen för att Biden skulle kunna vinna valet. Hade Republikanerna lanserat någon annan, i princip vem som helst som t ex Mike Pence, tror jag Biden hade förlorat. Men nu satsade man på den enda kandidat som kunde mobilisera motståndet och då vann Biden.

Jo, då. Att han var illa sedd bland de som inte gillade honom var tämligen solklart, vad som också är solklart att detta främst var människor med kopplingar till etablissemanget och MSM. Vad som också är tydligt är hur omtyckt Trump var och är bland sina många och växande skara supportrar, dvs det vanliga folket bortom etablissemanget som för första gången på länge kunde känna att de hade en president som genuint värnade deras intressen. Trump slogs stenhårt hela vägen för det han hade gått till val på, vanligt folk fick det bättre under Trumps tid som president.

Trump drar fortfarande mer publik än Biden trots att Trump, officiellt åtminstone, inte är president längre och YouTube håller fortfarande på och snyggar till Bidens likes med flera hundra procent. Hur länge ska ni skylla Bidens väsentligt lägre publiknärvaro på viruset? Och varför reagerar ni inte på att ni delar MSM och etablissemangets sida i det här? Varför ifrågasätter ni inte etablissemanget? När tänker ni inse att Biden inte är frisk nog att leda världens mäktigaste land? MSM ifrågasatte Trumps hälsa från dag ett men är knäpptysta rörande Bidens hälsa trots att Biden inte ens är förmögen att svara på journalisters tillrättalagda barnfrågor. Trump höll presskonferenser flera gånger i veckan. Hur kan ni inte reagera på dubbelmoralen? När tänker ni se igenom lögnen och korruptionen? Varför klarar ni inte av att lägga ihop 1+1? Det finns ingenting i den här kråksången som inte talar för valfusk, så klart. Det är hur tydligt som helst. Bevisen för detta ligger ju mitt framför näsan på er - varför ser ni inte detta?

Svaret på detta är för att ni varken kan eller vill se sanningen eftersom era egon söker konflikt enbart för att förstärka er världsbild och inte för att vidga den, då era sinnen inte är öppna nog att kunna hantera och se rimligheten i andra perspektiv än era egna. Ni är kort och gott mentalt slöa och i stor utsträckning även andligt hemlösa och det enda som tycks kunna väcka er är att ni drabbas av den verklighet ni gör allt för att förneka, om ens det.
Senast redigerad av RobRoys 2021-07-12 kl. 08:55.
2021-07-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Trump drar fortfarande mer publik än Biden trots att Trump, officiellt åtminstone, inte är president längre och YouTube håller fortfarande på och snyggar till Bidens likes med flera hundra procent.

Om YT saltar siffrorna, varför skulle de inte bara gå all in och boosta upp views och likes långt över Trumps siffror? Annars är det ju ingen vits.

Citat:
Svaret på detta är för att ni varken kan eller vill se sanningen eftersom era egon söker konflikt enbart för att förstärka er världsbild och inte för att vidga den, då era sinnen inte är öppna nog att kunna hantera och se rimligheten i andra perspektiv än era egna.

Det här är ju extremt ironiskt. Stop the Steal-folket som lider av sån confirmation bias att de får hjärnblödning och självantänder varje gång Gateway Pundit postar en ny artikel. Varje tweet som passar agendan är sann. Varje hörsägen blir till fakta som repeteras i månader. Alla indicier som visar sig vara felaktiga sållas snabbt och effektivt bort för att göra plats för nytt material, material som inte ens behöver ha hänt på riktigt. Det viktiga är inte att sanningen kommer fram utan att just Q-sanningen är sann.
2021-07-12, 10:12
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Svaret på detta är för att ni varken kan eller vill se sanningen eftersom era egon söker konflikt enbart för att förstärka er världsbild och inte för att vidga den, då era sinnen inte är öppna nog att kunna hantera och se rimligheten i andra perspektiv än era egna. Ni är kort och gott mentalt slöa och i stor utsträckning även andligt hemlösa och det enda som tycks kunna väcka er är att ni drabbas av den verklighet ni gör allt för att förneka, om ens det.

Läser man ovanstående så blir det lite som att gissa "partitillhörighet" på valreklam.
"Ner med valfusket", "Fler poliser", "Färre kriminella" osv osv

Framtiden får utvisa om du får rätt och att kampen mot kampen eskalerar. Spännande tid för foliemössor.

Mike Pensé
2021-07-12, 10:29
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Med Trump som motståndare kunde bara inte Biden förlora, det köper jag. Biden vann ju en skrällseger då valdeltagandet var såpass högt. Så republikanerna förlorade makten och det har inte klantarslet Trump eller många republikaner hämta sig från ännu. Dom är kvar i och idisslar valet 2020 medan USA nu lagt det bakom sig och snabbt börjar återhämta sig.

Det är just detta som är så svårt att förstå med foliehattarna. Trots att allt, och jag menar precis allt, långt innan valet stod skrivet i skyn.

Trump är den President som över tid, haft allra lägst approval siffror och högst disapproval. Som exempel så är Bidens lägsta approval betydligt högre än Trumps högsta. Om man tar Gallup som exempel så hade Trump aldrig ens 50% i approval och i disapproval hade han 62% som värst.
Dessutom visade alla opinionsundersökningar om väljaropinion samma sak.

Tittar man på insamlade kampanjmedel, dvs pengar som gick direkt till respektive kandidats valkampanj, då blev Trump utklassad.

Domen mot hur Trump skötte Pandemin var också hård. Särskilt i den grupp som Trump var som starkast, äldre vita män. Då många av dessa, om de inte drabbades av covid-19 själv, hade många i sin bekantskapskrets/familj som gjorde det.

Trumps supportrar verkar bara ha sett på YT klipp från mega spreader event (aka MAGA spreader event) där Trump nästan desperat försöker locka folk till sina kampanjmötena. Av detta har de sedan dragit samtliga sina slutsatser om att Trump vann, eller åtminstone borde ha vunnit valet. Detta samtidigt som Biden uppmanade sina följare att inte komma på valmöten, samtidigt som han kraftigt begränsade antalet platser på dessa.

Vad MAGA sekten aldrig förstod och fortfarande inte tagit in, är att Biden var överlägsen i exempelvis TV-mediet. Därför brydde Biden och hans stab sig inte om att det inte kom många besökare på valmötena då många fler såg dessa på TV.
Man når mångdubbelt fler genom ett media som TV.

Tittar man exempelvis på tittarsiffrorna för Townhall utfrågningarna som ersatte den inställda debatten så lockade Biden också tiotals miljoner fler tittare än Trump. Jämför man de bägge kandidaternas tv-annonsering så tog Trumps pengar tidigt slut, samtidigt som han själv aldrig satsade de pengar ur egen ficka som han lovat att göra (han ansåg väl att det var en dålig investering, dvs att investera i sig själv), medan Biden satsade betydande belopp från kampanjkassan ända in i slutet av kampanjen.

Biden vann med andra ord mediakampen i TV, på webbnyheter och i papperstidningarna. Han var helt enkelt överlägsen Trump. Men detta lägger hans sektmedlemmar inget värde i.

Trumps supporters såg bara hans valmöten, jämförde dessa med Bidens och sedan var det klart. Ingen som lockar så många fler, kan väl rimligen förlora ett val. De förstod inte att dels var kampanjmötena bara ett av många kampanjverktyg och dels i detta val så sågs Trumps kampanjmötena som oansvariga av de som inte röstade på Trump och sådana som ännu inte bestämt sig och var indipendents.

Och jag håller med, med en smartare och mer omtyckt kandidat, så som exempelvis Pence hade Republikanerna i dag fortsatt innehaft Vita Huset och förmodligen också Senaten (man hade inte förlorat Georgia). Biden är i och för sig en bra, kunnig och omtyckt Demokratisk politiker, men han har sina bästa år bakom sig. Men han sågs i detta val som den (överlägset) bästa av två relativt dåliga val.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-07-12 kl. 10:53.
2021-07-12, 15:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Sen gick hennes firma dåligt och hon fick svårt att betala sina räkningar. Så hon hoppade på Qanon-tåget och började stjäla pengar ur sin egna Nonprofit.

https://www.denverpost.com/2021/05/15/dominion-voting-systems-sidney-powell-donald-trump-lawsuit-election/

För den som vill lyssna på hur Sidney Powell och Lin Wood försvarar bland annat sina påhittade bevis

Judge Linda V. Parker Motion Hearing
King et al v. Whitmer et al
2:20-cv-13134-LVP-RSW
Access Attendance Information

http://www.mied.uscourts.gov/index.cfm?pagefunction=hearingCalendarBytime
2021-07-12, 18:23
Medlem
A U.S. judge on Monday appeared likely to reprimand Sidney Powell, a former campaign lawyer for Donald Trump, and other attorneys over a lawsuit they filed in Michigan seeking to overturn Democratic President Joe Biden's election victory.

https://www.reuters.com/legal/government/judge-blasts-ex-trump-lawyer-sidney-powell-over-lawsuit-overturn-us-election-2021-07-12/

De här advokaterna får förklara sig nu. Vad är det de har gjort?
2021-07-12, 18:32
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
A U.S. judge on Monday appeared likely to reprimand Sidney Powell, a former campaign lawyer for Donald Trump, and other attorneys over a lawsuit they filed in Michigan seeking to overturn Democratic President Joe Biden's election victory.

https://www.reuters.com/legal/government/judge-blasts-ex-trump-lawyer-sidney-powell-over-lawsuit-overturn-us-election-2021-07-12/

De här advokaterna får förklara sig nu. Vad är det de har gjort?

Skickat in en massa falska vittnesmål och rapporter från experter som inte är experter

69. Dec 22, 2020

MOTION for Sanctions against Plaintiffs and Plaintiffs' counsel by Robert Davis. (Paterson, Andrew) (Entered: 12/22/2020)

Motion for Sanctions
https://www.courtlistener.com/docket/18693929/king-v-whitmer/
2021-07-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Skickat in en massa falska vittnesmål och rapporter från experter som inte är experter

69. Dec 22, 2020

MOTION for Sanctions against Plaintiffs and Plaintiffs' counsel by Robert Davis. (Paterson, Andrew) (Entered: 12/22/2020)

Motion for Sanctions
https://www.courtlistener.com/docket/18693929/king-v-whitmer/

Jaså jaha ja då får de väl stå sitt kast nu då. Det finns något som heter grav oskicklighet och det kanske passar här. Detta gäller väl samma som Giuliani och den där advokaten Lin Wood.
2021-07-12, 18:49
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Jaså jaha ja då får de väl stå sitt kast nu då. Det finns något som heter grav oskicklighet och det kanske passar här. Detta gäller väl samma som Giuliani och den där advokaten Lin Wood.

Lin Wood riskerar också sanktioner för det här! Man kan kolla just nu
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Hans försvar är att han inte visste om att hans namn stod på den där stämningen? Tror jag? Han har svamlat lite
2021-07-12, 19:24
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Lin Wood riskerar också sanktioner för det här! Man kan kolla just nu
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Hans försvar är att han inte visste om att hans namn stod på den där stämningen? Tror jag? Han har svamlat lite

Vidare i den verkliga världen så har Senator Mastriano i Pennsylvania precis förklarat att trycket gör en audit i Pennsylvania fortsatt är på väg även fast Guvernören obstruerar, Chefsåklagaren obstruerar och nu är Biden på väg för att imorgon på plats i Pennsylvania försöka stänga ned alla försök till audit i staten.

Varför är ledande inröstade politiker i staten emot att bekräfta Bidens historiska seger med fler röster än någon annan..likväl som vissa av deras egna val..

Mastriano krossar:
https://mobile.twitter.com/SenMastriano/status/1414612974690521088
2021-07-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Vidare i den verkliga världen så har Senator Mastriano i Pennsylvania precis förklarat att trycket gör en audit i Pennsylvania fortsatt är på väg även fast Guvernören obstruerar, Chefsåklagaren obstruerar och nu är Biden på väg för att imorgon på plats i Pennsylvania försöka stänga ned alla försök till audit i staten.

Varför är ledande inröstade politiker i staten emot att bekräfta Bidens historiska seger med fler röster än någon annan..likväl som vissa av deras egna val..

Mastriano krossar:
https://mobile.twitter.com/SenMastriano/status/1414612974690521088
Kan det bero på att Biden redan är bekräftat som USA:s legitime president eller så? Skall man bekräfta att man bekräftat verkar ju omständigt minst sagt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in