2021-07-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det finns nog inget större företag som inte betalt mångmiljon- eller mångmiljardböter i USA, så ska man ha den måttstock blir det jobbigt att leva.

Exakt och du tror att amerikanska bolag sysslar med välgörenhet och blir missförstådda eller? Så bara för att andra bolag också får betala böter är det okej för läkemedelsbolag att tex starta en opiodkris som dödar nästan 100000 om året. Totalt har fler dött av läkemedelsrelaterat opiodmissbruk i det där landet än covid.

Jag har inget emot läkemedel, missförstå mig inte. Dock bör det inte användas i onödan då de finns risker. Jag har nästan aldrig tagit medicin i mitt liv. Nån penicillinkur om jag minns rätt. Hade jag bott i USA eller Sydamerika hade jag förmodligen testat all möjlig medicin vid det här laget och definitivt bidragit till antibiotikaresistens vid varenda snuva. Kanske hade jag varit beroende av opioder då jag varit med om en del olyckor i sportsammanhang. Hade jag mått bättre för det? Nej inte ett dugg.
Citera
2021-07-12, 15:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Ja visst.. men nu letar man efter näst stora pandemi vilket jag tycker låter konstigt...
Man vet ju ungefär vilka sjukdomar som skulle kunna överföras från djur till människor så även om det låter konstigt så är det troligen vettigt att försöka vara steget före.

Min farmor tyckte det var konstigt att försöka ta sig till månen och min frus mormor tyckte kebab var både konstigt och onödigt.

Alla har rätt till sin åsikt.
Citera
2021-07-12, 15:07
Medlem
GeleZachas avatar
Skönt att Baylan nu meddelar att ännu fler restriktioner försvinner, var lite nervös. Nu kan vi glädjas över att 100 % av platserna på tåget kan bokas igen och att kvadratmetersregeln på många ställen försvinner. Synd dock att det dröjer ända till september innan vi öppnar upp ytterligare...
Citera
2021-07-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ja visst.. men nu letar man efter näst stora pandemi vilket jag tycker låter konstigt...

Mrks på hur d utrrycker sig att tom frmstående epidemologer börjar uttrycka sig mafia/bli galna.

Osterholm (Cidrap Update [4 dagar sen]:

-”For all of you unvaccinated who think you can hide and ”wait This Virus out” - This Virus will find you”

”How are we going to ”live” with this Virus - Forever”

Lite som Folk som studerar Gorillor och sen blir galna av att bara se gorillor dagligen, sitta och trycka tyst i djungeln och underkasta sig.

Shop24 och vi som vill ha grejer/åka på resor/köpa importmat/jobba utomlands/mm,

Har bestämt sig att SarsCoV-19 är endemiskt nu ska det flockimmunitet-spridas (viruset ges OK att ”åka med” full retard pga ”är vaccinerad - blir probably inte allvarligt sjuk)- och ta över - bara att trycka i er spikprotein med ”boosterdooser”- + härbärgera och öppet sprida nya mutationer + ovaccinerades mya mutationer (ovaccinerade ges allena skulden för mutationsprocessen - vetenskaplig sanning? Eller vaxxmafia?

Iaf! Som vaccinerad är det plötsligt ok med tidigare ”flockimmunitet” vilken sas vara en hemsk ide med många dödsfall

Idag pga vaccin är det plötsligt ”ok” att gapa för SarsCov cumshot i ansiktet, snorta i dig nya mutationer, håll i och ”hoppas” (som grundskolechef Gunilla Kapla i Sälen uttryckte sig när 60 elever smittades på en vecka Februari 2021 ”Smittan sprids - Vi får hoppas”)

Remember - ingen ide att ”göra ngt”. Du ska kavla upp armen - få låtsaskondom och ”hoppas” samtidigt som du ska fortsätta vara en promiskuös konsumtionshora/bli knullad på väg till-arbetet-hora utan kondom. Skynda skynda.

Disclaimer :

Egentligen kunde de lika gärna stressa allt - viruset människor tex så här :

Alla människor får en lågdos coctail (Rickard Bergström myntade ”coctail” i sammanhanget)av samtliga existerande mutationer, nya varianter? - fyll på coctailen.

Dvs pumpa i vaccin + samtliga mutationer.

Vad är skillnaden mellan ovanstående coctail och vaccinera er + utsätt er för nya höga doser av varianter?

Fattar ni? Samma sak!

Som ngn sorts overload-rundgång -störa ut viruset - feedbacka det med sig själv.

Eller ”bygga ett nytt virus” som dominerar SarsCov-19 men typ bara ger eufori och haschliknande symtom.

Va väl d Wuhan niggers forskade på.

Borde ett luftburet - hiv - ur munnen - virus -som SarsCov-19 vilket muterar på detta sätt ens FÅ anses ”spridbart” för att folk triumfar med ”vaccin” vilket ger rysk roulette skydd.

Samtidigt lägger Osterholm till ”One has to add the fact that we are 8 billion people”.

Ngt uppgivet sker, normalisering sker, vaccinerade signar upp på då mycket finstilt, i minnet är vardagn as they know it starkast och lättjan vinner över riskbeaktande/åtgärder.

Verkar som världen ”kör in i kaklet”.

Varför inte gå ut med det?

Folk verkar tro att de är skyddade med vaccinet.

Frågeställning :

Hur tänkte ni som vaccinerat er gällande :

Ok att Utsättas för höga doser av nya mutationer.

Det är den riktiga effekten av vaccinet.

Tom VetCov-19 gar hamnat i ett bizarrt inverterat läge.

”Zero Covid” + Vaccinera er och (sprid viruset för det kan inte mutera pga vaccination[really?]), fast wait barnen måste vi skydda, fast bara 12-15, fast inte vuxna de är ju vaccinerade wait ”ZERO COVID”, när blir SarsCov-19 ett endemiskt virus.

Diskussionen blir så rörig att alla tappat den sansade ”neutrala-kritiska-nyanserade-vetenskapliga-bollen.

Enda kvar som inte per se är med i : gapa-så-du-kan-bli-sprutad-i-munnen med luftburen SarsCov-sperma eller kanyl knullad i armen är barnen.

Kritisk ”part” i SarsCov filmens del där massorna tar ett ”enormt” beslut huruvida de ska bete sig med The Virus.

Vacciner vs Andningsskydd Vs The ”Way”

Remember : ”This Virus Will Find You”.

Svart/Vitt.

Vardagsbeteende as we knew it är nya ignorant beteende.

Ppl dont give a fuck.

Sammanfattningsvis :

Endemiskt eller inte, ”vaccinen” (främst) + ”culture” + behaviour,

Har lett till att SarsCov-19 blivit till ett ENDEMISKT VIRUS.

The state sprider SarsCov med hjälp av vaccin + mindset ”vaccinerad”.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-07-12 kl. 16:03.
Citera
2021-07-12, 15:10
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Skönt att Baylan nu meddelar att ännu fler restriktioner försvinner, var lite nervös. Nu kan vi glädjas över att 100 % av platserna på tåget kan bokas igen och att kvadratmetersregeln på många ställen försvinner. Synd dock att det dröjer ända till september innan vi öppnar upp ytterligare...

Ja, det är skönt eftersom man vet att under sommaren så är det lägre spridning.

Förhoppningsvis så kommer det inte att bli värre till hösten.
Citera
2021-07-12, 15:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Exakt och du tror att amerikanska bolag sysslar med välgörenhet och blir missförstådda eller? Så bara för att andra bolag också får betala böter är det okej för läkemedelsbolag att tex starta en opiodkris som dödar nästan 100000 om året. Totalt har fler dött av läkemedelsrelaterat opiodmissbruk i det där landet än covid.

Jag har inget emot läkemedel, missförstå mig inte. Dock bör det inte användas i onödan då de finns risker. Jag har nästan aldrig tagit medicin i mitt liv. Nån penicillinkur om jag minns rätt. Hade jag bott i USA eller Sydamerika hade jag förmodligen testat all möjlig medicin vid det här laget och definitivt bidragit till antibiotikaresistens vid varenda snuva. Kanske hade jag varit beroende av opioder då jag varit med om en del olyckor i sportsammanhang. Hade jag mått bättre för det? Nej inte ett dugg.
Det är inte bara amerikanska bolag som får höga böter i USA så nu är det dags att sluta lita på allt och alla!?

Det är klart att onödig och felaktig läkemedelsanvändning är negativt och här har de kontrollerande myndigheterna och läkarna en stor börda att bära.
Citera
2021-07-12, 15:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Om du kallar vaccinationförmodligen covid-19 för vaccinhets så är du antivaxxare.

Om du hade skrivit samma sak med neutrala ord utan värdering hade du inte varit antivaxxare.

Jag är inte antivaxxare. Jag tycker vacciner är bra och är själv vaccinerad enligt plan. Det jag tycker är problematiskt är snabbt framtagna och nödgodkända vacciner. Det är inte självklart att alla behöver vaccineras och i synnerhet inte mot ett virus som är ofarligt för de allra flesta.

Och nu har ju många dessutom redan genomgått infektionen utan att det varit några som helst problem för de allra flesta.

Det är nåt som inte stämmer här.
Citera
2021-07-12, 15:13
Medlem
Danmark 12/7
———————
Der er det seneste døgn fundet 848 nye smittede med coronavirus, viser mandagens opgørelse fra Statens Serum Institut (SSI).

Dermed var det 1,09 procent af de 77.932 pcr-test, der kom svar på, som påviste coronasmitte. Det er den højeste positivprocent siden januar.

Antallet af pcr-test ligger i den lave ende, når man ser på den seneste uge, hvor antallet ellers dagligt har svinget mellem 80.000 og 120.000.

Mandag stiger antallet af indlagte coronapatienter samtidig med 8 til 37.

https://www.berlingske.dk/samfund/antal-indlagte-coronapatienter-tager-et-noek-op-med-8-til-37
Citera
2021-07-12, 15:14
Medlem
Citat:
Nej, man är inte antivaxxare bara för att man väljer att låta bli att vaccinera sig.

Antivaxxare blir man när man på olika vis försöker få andra att låta bli att vaccinera sig. Ofta sker dessutom detta på oriktiga grunder.

Ok, men då har ju det ordet missbrukats ordentligt i denna tråden.
Citera
2021-07-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344

Läkemedelsbolagen får med rätta mycket kritik för opiodkrisen i USA men de har haft god hjälp av läkare som själva tjänat mycket pengar på det. Men det kanske lätt blir så när det kostar uppåt 2 miljoner att utbilda sig till läkare i USA, stora studieskulder att betala tillbaka och dyra försäkringar mot stämningar.
Citera
2021-07-12, 15:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ok, men då har ju det ordet missbrukats ordentligt i denna tråden.
Antivaxx är en riktig stolle-rörelse i USA och har noll med kritik mot nödgodkända mRNA-vacciner att göra. Ett fult knep av vaccinhetsarna att göra den felaktiga jämförelsen.
Citera
2021-07-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ja tro de du.. får se! Börjar pratas om 4 och 5e nu för att få ut covidpasset..

Du sa ”per år”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in