2021-07-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Vad är skillnad på politik och religion?
Jag ser ingen skillnad alls.
Och massor av folk blir förföljda att mördade pga kritik mot viss politik.
Det händer även i Europa. Även om Ryssland och Latinamerika och Afrika är mer kända för det.

Det är ingen skillnad enligt mig heller. Det jag menar är att du skrev SD och muslimer. Där är det skillnad, inte pga politik eller religion, utan för att det ena är ideologin och det andra är följarna.
Islam och muslimer är inte heller samma sak i den debatten. I så fall skall man peka ut just islamister. Alla muslimer är ju inte islamister.
Citera
2021-07-12, 12:10
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Båda är politiska rörelser. Det som skiljer är att den ena är för oss, och den andra är mot oss.
Islam är inte emot oss.
Inte alls. Bara om man rycker ut vissa ord ur skrifterna eller lyssnar på vissa utvalda talare.

Det finns mycket mycket med i Islam som talar för oss.
Varför välja det negativa för?

Och vi ser ju att 99.9% av Muslimer är fredliga och vill bara ha samma som vi har.
Lugn och ro, porr och cigaretter och kanske en bil och en lägenhet.
Dom är inte emot oss. Dom är glada att bo i ett bra land.
Citera
2021-07-12, 12:12
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Islam är inte emot oss.
Inte alls. Bara om man rycker ut vissa ord ur skrifterna eller lyssnar på vissa utvalda talare.

Och vi ser ju att 99.9% av Muslimer är fredliga och vill bara ha samma som vi har.

Dom är emot demokrati, till att börja med. Deras gud är den som ska bestämma vilka regler som gäller, ingen annan.
Citera
2021-07-12, 12:18
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Dom är emot demokrati, till att börja med. Deras gud är den som ska bestämma vilka regler som gäller, ingen annan.
Lögnare. Det är inte alla Muslimer.
Det finns ingen Gud som bestämmer något. Det vet till och med den mest hängivne Muslimen.
Ska man ha en ledare så måste man välja någon.
Hur fan skulle någon Gud kunna hjälpa oss med det.
Vi har Demokrati överallt på ena eller andra sättet.
Och egentligen har vi kanske ingen Demokrati här ändå.
Vad har du valt egentligen?
Jag har INGET ALLS valt utom småsaker som rör mitt eget liv.
Citera
2021-07-12, 12:21
Medlem
Citat:
Islam är inte emot oss.

Fast där har du ju generalfel. Om du menar att invånarna i länder som Quatar, Pakistan, Iran, Saudiarabien och andra Shariadominerande länder vill ha samma sak som oss så är du ju ute och cyklar som en dopad Lance Armstrong. Även de som bor här i väst har ju uppvisat oroväckande höga siffror i undersökningar om huruvida de anser att landet de bor i skall införa sharia, om islam går före landets lagar osv.
Hade det bara varit 0.1% av muslimerna så hade vi inte haft shariapoliser t.om. i lilla Eskilstuna och vi hade inte haft jihadister som bedriver förskoleverksamhet i Örebro.
Att förminska problemet gör det bara värre för den majoritet av muslimer som faktiskt vill leva som oss.
Citera
2021-07-12, 12:25
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Fast där har du ju generalfel. Om du menar att invånarna i länder som Quatar, Pakistan, Iran, Saudiarabien och andra Shariadominerande länder vill ha samma sak som oss så är du ju ute och cyklar som en dopad Lance Armstrong. Även de som bor här i väst har ju uppvisat oroväckande höga siffror i undersökningar om huruvida de anser att landet de bor i skall införa sharia, om islam går före landets lagar osv.
Hade det bara varit 0.1% av muslimerna så hade vi inte haft shariapoliser t.om. i lilla Eskilstuna och vi hade inte haft jihadister som bedriver förskoleverksamhet i Örebro.
Att förminska problemet gör det bara värre för den majoritet av muslimer som faktiskt vill leva som oss.
Har du själv gjort någon undersökning?
Jag har ALDRIG talat med någon muslim som vill förvandla Sverige till Pakistan.
Alla säger att Sverige är BRA!
Citera
2021-07-12, 12:26
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Islam är inte emot oss.

6 % estimeras vara fundamentalister och en högre andel extremister, globalt.

Eftersom vi inte har koll på invandrarnas identiteter så kan vi bara anta det värsta när det kommer till dem.
Citera
2021-07-12, 12:29
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Hur många IS-sympatisörer har du pratat med?
Så vi kan värdera din "undersökning".
Citera
2021-07-12, 12:30
Medlem
Citat:
Lögnare. Det är inte alla Muslimer.
Det finns ingen Gud som bestämmer något. Det vet till och med den mest hängivne Muslimen.
Ska man ha en ledare så måste man välja någon.
Hur fan skulle någon Gud kunna hjälpa oss med det.
Vi har Demokrati överallt på ena eller andra sättet.
Och egentligen har vi kanske ingen Demokrati här ändå.
Vad har du valt egentligen?
Jag har INGET ALLS valt utom småsaker som rör mitt eget liv.

Kan du inte säga detta till en islamist, eller t.om. en rätt moderat muslim. "Du vet ju att det inte finns en Allah som bestämmer över allt" och se om han/hon håller med dig där? Menar du, på riktigt, att inte ens de mest hängivna muslimer inte tror att Allah bestämmer allt?

Och ja, demokrati är haram enligt vissa hängivna grupper av muslimer pga en text i Koranen som säger att endast Allah kan fatta rätt beslut åt människor. Men igen, jag antar att de flesta inte tycker så. T.ex. Hizb ut-Tahrir, en muslimsk grupp med mellan tiotusen upp till en miljon följare uppmanade folk i Sverige att inte rösta i valet eftersom det är haram.
Citera
2021-07-12, 12:35
Medlem
Citat:

Ok, så dina siffror är baserat på "alla du pratat med"... Jag har ALDRIG blivit utsatt för rasism så jag tar för givet att 99,9% av befolkningen inte är rasister.
Att alla säger till dig att Sverige är bra betyder ju att du är omgiven av schyssta människor (eller oärliga), men det betyder ju inte att det finns en hel del som inte håller med.
Citera
2021-07-12, 13:11
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Hur många IS-sympatisörer har du pratat med?
Så vi kan värdera din "undersökning".
Nej, jag tror inte ens det finns några.
Dom är som trollen i skogen.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2021-07-12 kl. 13:19.
Citera
2021-07-12, 13:14
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Ok, så dina siffror är baserat på "alla du pratat med"... Jag har ALDRIG blivit utsatt för rasism så jag tar för givet att 99,9% av befolkningen inte är rasister.
Att alla säger till dig att Sverige är bra betyder ju att du är omgiven av schyssta människor (eller oärliga), men det betyder ju inte att det finns en hel del som inte håller med.
Förlåt mig, men jag lever i min verklighet.
Inte i sagornas värld.
Jag skiter i om alla på jorden berättar att allt är skit.
För mig är allt jättebra och det lever jag efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in