2021-07-12, 09:01
Medlem
Mad monks avatar
Så islams strategi mot kritik är alltså att bevisa att man är en obehaglig, dödsdyrkade djävulsdyrkar religion. Vi har verkligen släppt in Kreti och Pleti.
Citera
2021-07-12, 09:20
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det betyder att det har blivit alldeles för lätt att dödshota via sociala medier jämnfört med hur det var förr. Hoten handlar om att tysta kritiken - "Fear is the key!". Hur många som verkligen kan tänka att leva upp till hoten är dock den stora frågan och sedan florerar det ju en sådan mängd vapen som aldrig förr, så den stora fråga är om hur stor sannolikhet. Det är ju inte heller som så nuförtiden att det är tal om någon typ av kamp eller duell utan förövarna smyger ju jäkligt fegt upp bakom folk, fastän de ändå sägs vara tuffa.
I vilket fall så är grund och botten bara att tysta kritik och döda debatterna på ett väldigt fegt sätt.

Precis. Att kritisera en företeelse under anonymitet på nätet är något helt annat än att göra det i offentligheten under eget namn.

Det är i princip ofarligt att gå in på ett partimöte för SD och skrika att de är rasister. Men gå in bland ett gäng muslimer och angrip deras religion... Det är skillnad på "mod" och mod.

De s.k. anti-rasisterna endast klappar varandra på axeln. De riskerar ingenting. De har hela samhällsmaskineriet bakom sig.

Eller ta den svenska killen som gjorde ett under-cover reportage om alt-högern i USA. Han behöver inte heller vara särskilt orolig. Ingen kommer att söka upp och mörda honom.

Men det den här flickan har gjort, det är sant mod! Hon riskerar allt.
Citera
2021-07-12, 09:27
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Gör oss nu en liten tjänst och börja kritisera islam istället. Du kommer snart att förstå skillnaden.

Undrar när det kommer ses som ett förtäckt uppmaning till självmord via proxy i stil med gå in till lejonen. Uppmaning till självmord är inte lagligt längre.
Citera
2021-07-12, 10:06
Medlem
Det fungerar inte under några som helst omständigheter att kritisera islam. Det är få av dem som kan läsa och samtidigt har förstånd att förstå vad Allahs budskap var till mänskligheten, förutom mohammed som mottog budskapet. Det innebär att resten inte kan läsa eller har förstånd till att förstå Allah och det är cirka 1,6 miljarder utövare.
Citera
2021-07-12, 10:19
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Så modig denna tjejen är. Min gymnasiefranska räcker inte långt men det hon säger i den länkade videon som jag förstod var ”jag säger och tycker vad jag vill!”
Så jäkla befriande att se en ung människa, med alternativ livsstil, lila hår och gay - yttra dessa ord!
🥰all kärlek till MILA.
Citera
2021-07-12, 10:45
Avslutad
Lite info ang henne och händelsen på Wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mila_affair
Citera
2021-07-12, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag är en 50åring som kritiserar sverigedemokraterna och jag har också blivit dödshotad. Betyder det att islam och SD är samma sak?

Måste vara jobbigt att du sedan blev tvungen att flytta till ett skyddat boende på hemlig adress med ny identitet. 😢
Citera
2021-07-12, 11:35
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Måste vara jobbigt att du sedan blev tvungen att flytta till ett skyddat boende på hemlig adress med ny identitet. 😢
Vad menar?
Att SD är bara litet dumma, men Muslimer är mera dumma?
Citera
2021-07-12, 11:57
Medlem
Citat:
Vad menar?
Att SD är bara litet dumma, men Muslimer är mera dumma?

Nu blandar du mellan ett parti och människor som följer en religion. SD är ett parti. Muslimer är människor som följer Islam. Du kan såklart kritisera SD och jag misstror dig inte med att det finns idioter även inom SD, även om jag mer tror att det är folk som röstat SD som hotat dig, och inte de politiskt aktiva, dvs inte partiet i sig, men kN såklart ha fel och då hoppas jag att de blivit uteslutna ur partiet.
Jag menarinte att muslimer är mera dumma - vad fick du det ifrån??? Jag menar dock att islamism är långt värre än den nationalism som SD förespråkar. Att kritisera islam ger värre konsekvenser än att kritisera SD, inte pga "att alla muslimer är dumma", utan pga att mängden helt rabiata extremister inom islam ändå är i miljontal världen över trots att de flesta inte är våldsamma, och till skillnad från Conny och Johnny som hotar via internet eller telefon, så gör de slag i sina hot.

Vill även klargöra att jag på inget sätt menar att förminska att du blivit hotad. Det är såklart en hemsk och förjävlig upplevelse som man inte skall bli utsatt för bara för att man kritiserar någon, oavsett vem eller vad man kritiserar
Senast redigerad av HalfRunar 2021-07-12 kl. 12:06.
Citera
2021-07-12, 12:05
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Nu blandar du mellan ett parti och människor som följer en religion. SD är ett parti. Muslimer är människor som följer Islam. Du kan såklart kritisera SD och jag misstror dig inte med att det finns idioter även inom SD, även om jag mer tror att det är folk som röstat SD som hotat dig, och inte de politiskt aktiva, dvs inte partiet i sig, men kN såklart ha fel och då hoppas jag att de blivit uteslutna ur partiet.
Jag menarinte att muslimer är mera dumma - vad fick du det ifrån??? Jag menar dock att islamism är långt värre än den nationalism som SD förespråkar. Att kritisera islam ger värre konsekvenser än att kritisera SD, inte pga "att alla muslimer är dumma", utan pga att mängden helt rabiata extremister inom islam ändå är i miljontal världen över trots att de flesta inte är våldsamma, och till skillnad från Conny och Johnny som hotar via internet eller telefon, så gör de slag i sina hot.
Vad är skillnad på politik och religion?
Jag ser ingen skillnad alls.
Och massor av folk blir förföljda att mördade pga kritik mot viss politik.
Det händer även i Europa. Även om Ryssland och Latinamerika och Afrika är mer kända för det.
Citera
2021-07-12, 12:05
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Betyder det att islam och SD är samma sak?

Båda är politiska rörelser. Det som skiljer är att den ena är för oss, och den andra är mot oss.

Citat:
Ursprungligen postat av cultofdeath
Islam borde inte ens räknas som en religion, det är något mycket mycket värre.

Ur svenskt perspektiv är islam en fullständig mardröm, då det är både en politisk rörelse och en religion. Dvs att det är en politisk rörelse som inte får kritiseras, på grund av HMF.

Vi är verkligen sittande ankor här.

Det jag inte förstår är varför inte svenska partier plockar upp Tor och Oden för att åtnjuta samma skydd. Men det kommer väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Så islams strategi mot kritik är alltså att bevisa att man är en obehaglig, dödsdyrkade djävulsdyrkar religion. Vi har verkligen släppt in Kreti och Pleti.

Ja. Och de bara skrattar åt oss, och vår oförmåga att göra något åt dem.

Klipp från Oslo, med vanliga muslimer
https://www.youtube.com/watch?v=KkwXFmeNsmQ&t=3651s

Lite mer bakgrund och förklaring av vad en vanlig muslim är
https://www.youtube.com/watch?v=KkwXFmeNsmQ&t=3513s
Citera
2021-07-12, 12:08
Medlem
F.Hansens avatar
Ja men såhär blir det när man inte förstår vad islam är och gör med människor. Låter dessa få bo i ens land och förvrida det till ett missbildat skitland.

För sveriges del har misstaget varit att inte göra upp med synen på islam. Det har sossarna undvikit till varje pris.

Vi har rätt att leva som vi vill. Vi följer svensk lag.
Muslimer som inskränker på vårat sätt att leva och våra friheter, som anser att svensk lag ska anpassas efter islam, har inget i Sverige att göra.

Ni ska ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in