Citat:
Om du nu vet att svenskarna ändå kommer bli en minoritet och att åkesson, ebba samt ulf kommer bedriva fortsatt massinvandring, vad är då vitsen med ert parti eller engagemang? Om ni kommer in på era 4 procent, vilka ska ni bilda koalitioner med? Kan du vänligen svara på denna fråga istället för att slingra ur dig något som ni kommer behöva ta ställning till om ni kommer in i riksdagen?
Orkar inte läsa inlägget du citerade men svarar på ditt inlägg.
Min personliga förhoppning är att SD och AFS i framtiden kan skapa en Sverigevänlig-koalition med varandra och eventuellt kanske något annat parti, så länge det är SD + AFS som har kontrollen över samarbetet.
Jag skulle vilja att AFS är för SD vad V har varit för S genom åren.
På så sätt kan man knuffa SD till en något radikalare riktning.
Tror inte på att AFS kan uppnå en betydande nog storlek att på egen hand införa hela sitt politiska program. Tror heller inte på att SD har den politik som krävs för att ordentligt ta tag i problemen.
Därför behöver SD AFS och AFS behöver SD. Detta är något alla Sverigevänner borde eftersträva.
Detta kräver givetvis att stridsyxorna begravs. Vi AFS-anhängare måste sluta visa förakt och hat mot SD-anhängare. SDare måste sluta trycka ned AFSare osv.
Istället för att kriga och snacka skit om varandra borde vi stå axel mot axel på frontlinjen och bygga upp varandra.
Vidare så måste även partitopparna i respektive parti sluta fred efter allt som har hänt.
Vet dock inte om det är möjligt att göra detta med Mattias Karlsson kvar i SD då det som hänt mellan partierna främst vilar på hans axlar. Han använde samma taktiker mot AFS som MSM osv använder mot SD. Väldigt fult.
Han gjorde sig ovän med alternativmedia. Han kontaktade EXPO för att få hjälp att ta hand om ”identiärer”, något han anklagade AFS och b.la. Fria Tider för att vara.
Men jag som AFS-anhängare och gammal SDU-medlem är redo att glömma allt detta om det kan leda till ett samarbete som i min ögon hade gynnat Sverige.
Men det krävs ju som sagt att framför allt partitoppen i SD kanske sträcker ut en hand, inser sina misstag och jobbar för att tillsammans med AFS gå vidare från den historia partierna trots allt har.