2021-07-11, 11:09
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Om du nu vet att svenskarna ändå kommer bli en minoritet och att åkesson, ebba samt ulf kommer bedriva fortsatt massinvandring, vad är då vitsen med ert parti eller engagemang? Om ni kommer in på era 4 procent, vilka ska ni bilda koalitioner med? Kan du vänligen svara på denna fråga istället för att slingra ur dig något som ni kommer behöva ta ställning till om ni kommer in i riksdagen?

Orkar inte läsa inlägget du citerade men svarar på ditt inlägg.

Min personliga förhoppning är att SD och AFS i framtiden kan skapa en Sverigevänlig-koalition med varandra och eventuellt kanske något annat parti, så länge det är SD + AFS som har kontrollen över samarbetet.

Jag skulle vilja att AFS är för SD vad V har varit för S genom åren.

På så sätt kan man knuffa SD till en något radikalare riktning.

Tror inte på att AFS kan uppnå en betydande nog storlek att på egen hand införa hela sitt politiska program. Tror heller inte på att SD har den politik som krävs för att ordentligt ta tag i problemen.
Därför behöver SD AFS och AFS behöver SD. Detta är något alla Sverigevänner borde eftersträva.

Detta kräver givetvis att stridsyxorna begravs. Vi AFS-anhängare måste sluta visa förakt och hat mot SD-anhängare. SDare måste sluta trycka ned AFSare osv.
Istället för att kriga och snacka skit om varandra borde vi stå axel mot axel på frontlinjen och bygga upp varandra.

Vidare så måste även partitopparna i respektive parti sluta fred efter allt som har hänt.

Vet dock inte om det är möjligt att göra detta med Mattias Karlsson kvar i SD då det som hänt mellan partierna främst vilar på hans axlar. Han använde samma taktiker mot AFS som MSM osv använder mot SD. Väldigt fult.
Han gjorde sig ovän med alternativmedia. Han kontaktade EXPO för att få hjälp att ta hand om ”identiärer”, något han anklagade AFS och b.la. Fria Tider för att vara.

Men jag som AFS-anhängare och gammal SDU-medlem är redo att glömma allt detta om det kan leda till ett samarbete som i min ögon hade gynnat Sverige.

Men det krävs ju som sagt att framför allt partitoppen i SD kanske sträcker ut en hand, inser sina misstag och jobbar för att tillsammans med AFS gå vidare från den historia partierna trots allt har.
Citera
2021-07-11, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME

Min personliga förhoppning är att SD och AFS i framtiden kan skapa en Sverigevänlig-koalition med varandra och eventuellt kanske något annat parti, så länge det är SD + AFS som har kontrollen över samarbetet.

Tror inte på att AFS kan uppnå en betydande nog storlek att på egen hand införa hela sitt politiska program. Tror heller inte på att SD har den politik som krävs för att ordentligt ta tag i problemen.
Därför behöver SD AFS och AFS behöver SD. Detta är något alla Sverigevänner borde eftersträva.

Detta kräver givetvis att stridsyxorna begravs. Vi AFS-anhängare måste sluta visa förakt och hat mot SD-anhängare. SDare måste sluta trycka ned AFSare osv.
Istället för att kriga och snacka skit om varandra borde vi stå axel mot axel på frontlinjen och bygga upp varandra.

Vidare så måste även partitopparna i respektive parti sluta fred efter allt som har hänt.

Vet dock inte om det är möjligt att göra detta med Mattias Karlsson kvar i SD då det som hänt mellan partierna främst vilar på hans axlar. Han använde samma taktiker mot AFS som MSM osv använder mot SD. Väldigt fult.
Han gjorde sig ovän med alternativmedia. Han kontaktade EXPO för att få hjälp att ta hand om ”identiärer”, något han anklagade AFS och b.la. Fria Tider för att vara.

Men jag som AFS-anhängare och gammal SDU-medlem är redo att glömma allt detta om det kan leda till ett samarbete som i min ögon hade gynnat Sverige.

Men det krävs ju som sagt att framför allt partitoppen i SD kanske sträcker ut en hand, inser sina misstag och jobbar för att tillsammans med AFS gå vidare från den historia partierna trots allt har.
Fast det där är ju bara önsketänkande om en koalition mellan SD och AfS. Det förutsätter att SD får omkring 40 procent och att afs får 5 procent. Ungefär som det såg ut under alla de decennier som S+V hade majoritet i kammaren. Tror du vi har tid att vänta på att afs ens ska komma in, om de ens gör det, och i samma veva förlora en massa röster?

Jag förnekar inte att det Mattias Karlsson och hans falang gjorde mot SDU och andra var rent förkastligt. Att partiet är äckligt toppstyrt, att uteslutningarna gått för långt med mera. Jag skulle till exempel skämmas om jag var med i ungbögarna.

Samtidigt kan jag erkänna att afs på ett sätt är positivt i den bemärkelsen att det förhindrar att SD liberaliseras ytterligare och snarare radikaliseras något.

Problemet är att man måste också vara realistisk. Nya partier, speciellt nationalistiska sådana, kommer väldigt sällan in i svenska riksdagen. I ett land som Sverige finns inte rum för flera nationalistiska partier som man kan se i andra länder. Det enda media skriver om är SD. Media skriver aldrig om afs och därför vet inte gemene man vilka afs ens är. Hade man dessutom i Sverige likt Danmark haft en spärr på 2 procent, eller som i Holland en spärr på 0 procent, så hade jag faktiskt gett afs en chans eftersom 2 procent är fullt uppnåeligt, åtminstone om man ser över två-tre val. Med fyra procentsspärr blir det svårt att hålla ut ett parti och en organisation om man ligger och stampar under 1-2 procentssträcket i flera val i rad. Folk kommer inte ens se någon anledning att rösta på AfS.

Nej, lägg rösterna där det behövs för att åtminstone rädda det som räddas kan.
Citera
2021-07-11, 11:20
Medlem
Citat:
Om du nu vet att svenskarna ändå kommer bli en minoritet och att åkesson, ebba samt ulf kommer bedriva fortsatt massinvandring, vad är då vitsen med ert parti eller engagemang? Om ni kommer in på era 4 procent, vilka ska ni bilda koalitioner med? Kan du vänligen svara på denna fråga istället för att slingra ur dig något som ni kommer behöva ta ställning till om ni kommer in i riksdagen?

Du inser väl hur mycket enklare det är att bilda opinion när partiet väl sitter i riksdagen? Kolla på SD, de flög iväg valet efter riksdagsinträdet. Dessutom vill man ju se riksdagsdebatterna med AFS-representanter emot socialdemokraternas tanter
Citera
2021-07-11, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shello
Du inser väl hur mycket enklare det är att bilda opinion när partiet väl sitter i riksdagen? Kolla på SD, de flög iväg valet efter riksdagsinträdet. Dessutom vill man ju se riksdagsdebatterna med AFS-representanter emot socialdemokraternas tanter
SD ökade med 7,2 i efterföljande valet, vad förändrades i formell mening? På vilket sätt menar du att afs hade fått mer gjort i formellt och praktisk mening bara för att man upplät några stolar i riksdagen? Jag förstår fortfarande inte logiken i att ni anklagar SD för att inte ha fått någonting gjort överhuvudtaget när afs skulle sitta i en värre båt om de hade kommit in.
Citera
2021-07-11, 14:01
Medlem
Citat:
Jag förstår att Swexit och Återvandringsverket är nödvändiga lösningar för att undvika ett folkmord på miljoner etniska svenskar, andra klassens bortkvoterade invånare som likt judarna på 1930-talet tvingas gå i rännstenen och förlora allt mänskligt värde. Steget därifrån till folkmord är extremt litet som vi sett så sent som i Jugoslavien på 1990-talet, för att ta ett av många många många exempel. När man hatas av staten, då ligger man jävligt illa till.

Ditt skitsnack om sossarnas eller borgarnas budget är komplett irrelevant för vad som händer i vårt samhälle. Det som behövs är oppositionell opinionsbildning för det som nu är livsnödvändigt och akut. EU-globalisterna SD bidrar på inget sätt alls till detta, tvärtom hindrar de all opposition genom att utesluta alla islamistkritiker och EU-kritiker ur sitt parti och fjäska för äckliga globalist-Ebba som ju själv har lagstiftat fram världshistoriens största invandring (KD har 6%, påminner jag dig om eftersom jag vet hur viktig possenten är för er SD-alkoholister).

Nigel Farage är det strålande exemplet på vilken effekt som EN skicklig opinionsbildare i ett parlament kan få. Det hade inte blivit någon Brexit utan honom. Så SD förbjuder alla medlemmar att ha någon kontakt med honom eller andra EU-kritiker. Därför att PK beordrade SD att det är så de ska göra nu. Tysta ned, uteslut, bojkotta, mobba. Si så kanske Jimmie EUkesson pensioneras som ambassadör på Island med miljonårslön livet ut.
Citera
2021-07-11, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Jag förstår att Swexit och Återvandringsverket är nödvändiga lösningar för att undvika ett folkmord på miljoner etniska svenskar, andra klassens bortkvoterade invånare som likt judarna på 1930-talet tvingas gå i rännstenen och förlora allt mänskligt värde. Steget därifrån till folkmord är extremt litet som vi sett så sent som i Jugoslavien på 1990-talet, för att ta ett av många många många exempel. När man hatas av staten, då ligger man jävligt illa till.

Ditt skitsnack om sossarnas eller borgarnas budget är komplett irrelevant för vad som händer i vårt samhälle. Det som behövs är oppositionell opinionsbildning för det som nu är livsnödvändigt och akut. EU-globalisterna SD bidrar på inget sätt alls till detta, tvärtom hindrar de all opposition genom att utesluta alla islamistkritiker och EU-kritiker ur sitt parti och fjäska för äckliga globalist-Ebba som ju själv har lagstiftat fram världshistoriens största invandring (KD har 6%, påminner jag dig om eftersom jag vet hur viktig possenten är för er SD-alkoholister).

Nigel Farage är det strålande exemplet på vilken effekt som EN skicklig opinionsbildare i ett parlament kan få. Det hade inte blivit någon Brexit utan honom. Så SD förbjuder alla medlemmar att ha någon kontakt med honom eller andra EU-kritiker. Därför att PK beordrade SD att det är så de ska göra nu. Tysta ned, uteslut, bojkotta, mobba. Si så kanske Jimmie EUkesson pensioneras som ambassadör på Island med miljonårslön livet ut.
Folkmord är när en gruppering uppsåtligen mördar och etniskt rensar ett folk. Jag ser mig veterligen inte svenskar skjutas och mördas med machetes på gatorna som är sanktionerat av någon stat och armé eller paramilitär. Vill ni svenskar inte dö ut så får ni väl göka fram fler ungar. Svårare än så är det inte. Eller faktiskt rösta på det partiet som realistiskt faktiskt kan få till en förändring i migrationspolitiken. Men fortsätt rösta du på lilla afs. Ett jävla hån att jämföra judar och diverse offer i jugoslavien med svenskar...

Visserligen spelade Farage en roll i att vi fick en brexit. Men du din dåre glömmer fortfarande bort att folkomröstningen inte kom till på grund av Farage, men på grund av att det konservativa partiet var splittrat. Tror du en svensk Farage skulle få socialdemokraterna eller moderaterna att utlysa en folkomröstning om EU i Sverige? Naiva fan.

Jag ställer fortfarande frågan till dig som du vägrar svara på; när afs kommer in med sina 4 procent, vilket regeringsalternativ tänker de stödja, moderaternas eller socialdemokraternas?
Citera
2021-07-11, 15:03
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME

Tack för ett briljant inlägg. Det är så här man måste gå tillväga. Inte kasta dynga på varandra sida upp och sida ner. Förmodligen har vi som röstar AFS dessförinnan röstat SD. Åtminstone jag tycker inte att Jimmy Åkesson gör ett dåligt jobb. Det finns ju ingen som kan sätta sig på honom i debatter och annat. Men, jag skulle aldrig komma på tanken att rösta SD så länge AFS finns. De har helt enkelt ett bättre partiprogram och är trevligare människor tycker jag.

/ Ingrid
Citera
2021-07-11, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Tack för ett briljant inlägg. Det är så här man måste gå tillväga. Inte kasta dynga på varandra sida upp och sida ner. Förmodligen har vi som röstar AFS dessförinnan röstat SD. Åtminstone jag tycker inte att Jimmy Åkesson gör ett dåligt jobb. Det finns ju ingen som kan sätta sig på honom i debatter och annat. Men, jag skulle aldrig komma på tanken att rösta SD så länge AFS finns. De har helt enkelt ett bättre partiprogram och är trevligare människor tycker jag.

/ Ingrid
Vad är meningen med en koalition när det ena partiet inte ens kommer komma in?
Citera
2021-07-11, 15:31
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Vad är meningen med en koalition när det ena partiet inte ens kommer komma in?

Du kan väl läsa vad jag skriver. Jag röstar naturligtvis på det parti jag anser bäst. Något annat kan inte jag göra. Hur du gör är en annan femma.

/ Ingrid
Citera
2021-07-12, 10:07
Medlem
Citat:
Folkmord är när en gruppering uppsåtligen mördar och etniskt rensar ett folk. Jag ser mig veterligen inte svenskar skjutas och mördas med machetes på gatorna som är sanktionerat av någon stat och armé eller paramilitär.
Va? Hur kan du inte se det, det pågår ju redan och kommer att fortsätta eskalera okontrollerat. Rättsväsendet har helt brutit ihop och alla sosseborgare är eniga om att fortsätta rusta ned det lilla symboliska som finns kvar av det. Så det finns ingen förmåga för svenska staten att motverka islamistiska klanstater och annan organiserade internationell grov brottslighet som bildar egna stater i svenska städer.

Sverige har enligt OECD världens sämsta integration av migranter. Invandrare i Sverige jämfört med alla OECD-länder har lägst grad av egenförsörjning, sämst språkkunskaper, sämst utbildning överhuvudtaget, störst inkomstklyftor, och därtill störst brottslighet men det sista mäter inte OECD. Elever med invandrarbakgrund är redan en majoritet i sina åldersgrupper i Malmö och på andra håll. Invandrare som aldrig träffar en svensk kan omöjligen integreras, de har inte ens någon nytta av att lära sig svenska språket.

Citat:
Ett jävla hån att jämföra judar och diverse offer i jugoslavien med svenskar...
Hur föreställer du dig att framtiden ser ut för Sverige utan återvandring och med öppna gränser till EU? Statens och all regimmedias konstanta hat mot alla svenskar och berövande av deras människovärde och mänskliga rättigheter leder oundvikligen till folkmord. Det är ingenting som våra invandrare från Iran, Syrien, Östafrika är främmande för. Deras hemländer är ju etniskt segregerade by för by just genom sådana metoder.

Gör en prognos för 2020-talet, si så får vi se vem av oss som har rätt och vem som har fel p.g.a. naiv verklighetsförnekelse.

Först utesluter SD AfS, sen försöker de mobba oss anti-demokratiskt för att vi inte längre har riksdagsmandat. Det finns ingenting, inte heller i den pyttelilla och hatiska propaganda som SD bedriver, som skiljer SD från andra PK-partier. Ingenting är mer bortkastat än att stödja ett parti som inte ens föreslår lösningar på samhällskatastroferna. Rösta på originalet sossarna istället, de har ju ännu fler possent.
Citera
2021-07-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shello
Det finns fler val än bara riksdagsvalet, både EU-valet och kyrkovalet. Kyrkovalet nu den nittonde september där AFS har goda chanser att sno åt sig mandat.
Ja, du tänker rätt. Jag instämmer till fullo.

Sverigedemokraterna satsade också på kyrkovalet innan de kom in i riksdagen.
Kyrkovalet 2001: SD fick två mandat i kyrkomötet.
Kyrkovalet 2005: SD fick fyra mandat i kyrkomötet.
Kyrkovalet 2009: SD fick sju mandat i kyrkomötet.
Riksdagsvalet 2010: SD fick 5,7 % av rösterna.

Det tog nio långa år för SD att nå målet. Alternativ för Sverige ska göra om samma procedur på ett år (ja, jag är en obotlig optimist).

Endast medlemmar i Svenska kyrkan som är folkbokförda i Sverige har rösträtt. Åldersgränsen är 16 år.

Man kan bli temporär medlem i Svenska kyrkan om man vill göra en insats för ett demokratiskt samhälle. Ansökan och utträde sker via pappersblankett (kan inte göras digitalt). Inga avgifter tillkommer förutom eventuella portokostnader.

Om man blir medlem i Svenska kyrkan senast den 13 augusti 2021 så får man rösträtt i kyrkovalet den 19 september 2021. Säger man upp medlemskapet senast den 31 oktober 2021 så slipper man kyrkoavgiften.

Fan vet om Alternativ för Sverige behöver hjälp av temporära medlemmar i kyrkovalet. Det finns tillräckligt med AfS-sympatisörer bland de nuvarande kyrkomedlemmarna för att erhålla ett par mandat. Ta med er era anhöriga som är medlemmar i Svenska kyrkan och gör en liten utflykt till vallokalen den 19 september 2021.

Kyrkovalet 2021: AfS får flera mandat i kyrkomötet.
Riksdagsvalet 2022: AfS får minst 4 % av rösterna.
Citera
2021-07-12, 20:18
Medlem
AfS syns ju knappt längre. Gustav laddar endast upp videor en gång i veckan och partiet syns inte mycket alls på sociala medier. Visningarna på deras youtube kanal har gått ner mycket också. Dem tappar följare framförallt på deras facebook-sida konstant:

https://twitter.com/StatistiskO/status/1411204004210675714/photo/1

Tror ni dem ger upp om de inte lyckas ta minst ett mandat i Svenska kyrkan? Om inte, hur ska man då ens ha någon chans att ta sig in i riksdagen nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in