2021-07-04, 01:49
Medlem
Finns ju ett rätt stort problem med att lyssna på YouTube-traders för att komma fram till hur ni ska tradea. Det är att sannolikheten att ni är framgångsrika traders i ett vakuum är några få %. Med nödvändighet betyder detta att sannolikheten att ni är framgångsrika traders om era trades följer en youtuber - oavsett vilken - är 0%. Ni gör alltså garanterat bort er vad gäller EMV. Det är inte ofta man lyckas hitta 0% (lyckas verifiera att man agerar felaktigt), men agerar ni så har ni hittat dit.

Jag vet precis hur svårt det är att förhålla sig till detta faktum (även för mig; mycket dopamin i leverage osv), men det är ett faktum. Ni förlorar pengar på att agera efter dessa kontra att ha väldigt, väldigt enkla strategier (typ köp och håll det ni tror på, och sätt tidigt upp en enkel plan för hur ni kommer diversifiera vid olika nivåer, sen om det tankar och ni kliver in igen i rean så rinse and repeat).
Senast redigerad av LarryLarry 2021-07-04 kl. 01:52.
Citera
2021-07-04, 06:34
Medlem
Colosss avatar
https://youtu.be/klTUBhVvlhs
Du vill betala mindre än genomsnittet. För den tidsperiod du nu tänker handla på. För att försöka sammanfatta det han säger.

Sen kan jag lägga till att du vill att handelsvolymen totalt ska vara så hög som möjligt. För att se köp intresse finns.

Marknaden är manipulerad. Put your big boy pants on. Bara som nybörjare skriver man eventuellt ut sina köp & sälj. Undantaget sinewave

https://youtu.be/5yWgQJmB8-c floored into the pit
Citera
2021-07-04, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Finns ju ett rätt stort problem med att lyssna på YouTube-traders för att komma fram till hur ni ska tradea. Det är att sannolikheten att ni är framgångsrika traders i ett vakuum är några få %. Med nödvändighet betyder detta att sannolikheten att ni är framgångsrika traders om era trades följer en youtuber - oavsett vilken - är 0%. Ni gör alltså garanterat bort er vad gäller EMV. Det är inte ofta man lyckas hitta 0% (lyckas verifiera att man agerar felaktigt), men agerar ni så har ni hittat dit.

Jag vet precis hur svårt det är att förhålla sig till detta faktum (även för mig; mycket dopamin i leverage osv), men det är ett faktum. Ni förlorar pengar på att agera efter dessa kontra att ha väldigt, väldigt enkla strategier (typ köp och håll det ni tror på, och sätt tidigt upp en enkel plan för hur ni kommer diversifiera vid olika nivåer, sen om det tankar och ni kliver in igen i rean så rinse and repeat).

leverge på bitcoin? haha, dömt att misslyckas. Så du vet.
Citera
2021-07-04, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
leverge på bitcoin? haha, dömt att misslyckas. Så du vet.

Detta är korrekt. Hävstång ska man aldrig använda.
Citera
2021-07-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Nej.
Jag köpte på 53k och sålde på 38k
Btc kan gå ner ännu mer. Jag håller fortfarande dörren öppen för 20k usd. Men jag tror att 30k strecket ärdet lägsta vi kommer gå.
20k usd, det var ju då bullrun började i princip och bland annat greyscale har ett medelpris på 25 k usd.
Det blir -29%. Enligt dig själv gick du -45%. Ljög du då eller ljuger du nu? Oavsett så har du noll förtroendekapital och du har gång på gång köpt toppar och sålt bottnar. Du är verkligen forumets objektivt sett sämsta trader.
Citera
2021-07-04, 12:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Det blir -29%. Enligt dig själv gick du -45%. Ljög du då eller ljuger du nu? Oavsett så har du noll förtroendekapital och du har gång på gång köpt toppar och sålt bottnar. Du är verkligen forumets objektivt sett sämsta trader.

Det där beteendet är ju en bedrift i sig. Hur kan man inte fatta att man ska köpa lågt och sälja högt?
Citera
2021-07-05, 21:15
Avslutad
Köpte ni eller sålde ni i dippen ner till 33k nyss?
Stark studs uppåt med en hel del köpvolym än så länge.
Citera
2021-07-05, 22:38
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Nope, tänker inte sälja en satoshi innan vi når 200k-strecket.
Citera
2021-07-07, 17:13
Medlem
Colosss avatar
Citat:

Köpte lite till
Citera
2021-07-11, 22:03
Medlem
Har sett folk jämföra med förra året. Hur tänker ni där?

När det krashade pga corona i mars och sen låg vi som ett sämnpiller i 3 månader tills det äntligen började bryta ut i slutet av juli.

Då var det absoluta början av 4 års cykeln, bara månader efter halveringen.
Nu är det flera månader efter starkaste bullrun och alla är jävlit osäkra på om det ens kommer bli ny all time high i år ens.

Som sagt det går inte att jämföra med förra året.
Citera
2021-07-11, 22:06
Medlem
Citat:

Helt normalt så länge vi aldrig bryter uppåt eller neråt tydligt.
Men ska du hålla btc flera månader eller rent av nåt år hade jag absolut köpt mer nu.
Tror personligen inte det går ner mycket mer och hösten/vintern, som snart är här, brukar va ganska stark för kypto. Sommaren är alltid värst.

100k btc i vinter eller början på 2022 ser jag som möjligt.
Citera
2021-07-12, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Helt normalt så länge vi aldrig bryter uppåt eller neråt tydligt.
Men ska du hålla btc flera månader eller rent av nåt år hade jag absolut köpt mer nu.
Tror personligen inte det går ner mycket mer och hösten/vintern, som snart är här, brukar va ganska stark för kypto. Sommaren är alltid värst.

100k btc i vinter eller början på 2022 ser jag som möjligt.

BTC kommer att gå betydligt högre än 100K. Tippar på mellan 250-300K i december. Ethereum kommer också att gå sjukt högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in