2021-07-11, 19:53
Medlem
Carina - precis min tanke med.
Skrivit innan i tråden tidigt

När insikten om stor villa, fina bilar och gott ställt togs ifrån henne , och även att E förklarade varför .
Tror jag var det som utlöste detta.

Och ingen frisk människa reagerar så efter ett par månader ihop. Så hon måste vara ett komplett mental fall. Tyvärr
Önskar ju livstid. Med usa standard

Borde vägas in att man gjort 4 oskyldiga barn föräldralösa. Förstört livet för 4 unga människor.
2021-07-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Och du förstår uppenbarligen inte att det KAN ha en viss betydelse om relationen var av intim karaktär?
För om relationen var sexuell, föds ju därur möjligheten att svartsjuka skulle kunna vara ett motiv.

Svartsjuka är ett oerhört farligt drivmedel för att skapa ett mycket farligt, instabilt läge i en relation. Utgången blir tyvärr ofta fatal.
Fast så tror du kanske inte att det är? Du tänker att när kvinnor dödar sina manliga partners, så beror det på att kvinnorna till slut tröttnar på att mannen inte fäller ner locket på toan när han pinkat?

I detta ärende har EF, enligt uppgift I tråden, för LB:s räkning, tillhandahållit en del motorfordon och detta för att hon fanns med skulder hos KFM. Det kan tolkas som att EF var en generös person.
Den generositeten kanske av något skäl var på väg att upphöra?
Den generositeten kanske var på väg att riktas mot en annan kvinna?
Det skulle i så fall, hos en instabil person, kunna utlösa ett "behov" av att döda. Vet inte hur det var i detta ärendet, men EF ligger på bårhuset, med möjlighet till ett sista farväl för de sörjande.
LB lär inte tillhöra gruppen "de sörjande"..
Och varför är Lasse så noga med att hela tiden påtala att dom INTE hade en intim relation. Vilket dom enligt flera som uttalat dig lär ha haft.
Kan det vara så att hon var på väg att tappa bort alla saker som E försett henne med under tiden dom haft en relation och kände att allt höll på och glida henne ur händerna?
Kanske lätt att tappa fotfästet då.
Han må vara ett unikum om han försett en kvinna som han träffat med husrum och fina bilar om dom inte ens hade nån form av kärleksrelation.
Varför skulle han göra det undrar jag?
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-07-11 kl. 20:01.
2021-07-11, 20:04
Medlem
Och med föräldralösa menar jag det som händer nu . Deras mammor har stor sorg och chock att hantera, samtidigt som dem ensamstående ska ta hand om sina barn.
Syskon som bott ihop - men nu ska bo isär.

Och hennes egna 4 barn, som ska leva resten av sitt med vetskapen om att deras mamma är en mördare. Nej fy fan

Det hon gjort- är oförlåtligt, vidrigt och helt ofattbart.
2021-07-11, 20:36
Medlem
DetBaraBlirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Carina - precis min tanke med.
Skrivit innan i tråden tidigt

När insikten om stor villa, fina bilar och gott ställt togs ifrån henne , och även att E förklarade varför .
Tror jag var det som utlöste detta.

Och ingen frisk människa reagerar så efter ett par månader ihop. Så hon måste vara ett komplett mental fall. Tyvärr
Önskar ju livstid. Med usa standard

Borde vägas in att man gjort 4 oskyldiga barn föräldralösa. Förstört livet för 4 unga människor.

Nej man behöver inte vara ett komplett mental fall för att ha ihjäl någon.

Sluta måla upp henne som ett komplett mental fall när du inte ens vet vad som ligger bakom händelsen! Du tar alla jävla chanser du får att glorifiera Emil och spotta på L.

Du har nog inte alla popcorn i påsen du…
2021-07-11, 20:48
Medlem
Citat:
Och med föräldralösa menar jag det som händer nu . Deras mammor har stor sorg och chock att hantera, samtidigt som dem ensamstående ska ta hand om sina barn.

Och hennes egna 4 barn, som ska leva resten av sitt med vetskapen om att deras mamma är en mördare. Nej fy fan

Ja, usch!

Om vi skall spekulera lite, så kan det ju tänkas att EF på nåt vis gjort nånting som fick LB att tycka att döda EF vore ett välförtjänt straff för honom.
Och så dödade hon honom.

Men det märkliga är ju detta med att hon helt tycks ha struntat i hur det efter själva dödandet skulle gå för hennes 4 barn. Hur kunde hon bara strunta i dem?!

Kontot Lasseliten2 har vid upprepade tillfällen fört fram påståenden om att LB i själva verket var en toppenmamma och inte alls negligerade sina barns behov. Jag måste medge att jag tar hans/hennes påståenden rörande LB:s förträfflighet som att hon är en bullmamma vilken som helst, med en stor nypa salt.

@Lasseliten2: Bullmammor dödar inte sina välgörare, såna som skänker dem bilar. Som EF gjorde.
Särskilt inte om dessa välgörare, som EF, som enligt dig, inte ens kräver sex av bullmamman, utan bara är hyggliga i största allmänhet. Bara vänner..

Gissar att du kollar på matchen England-Italien?
Kom in i tråden efter matchslut, vet ja!
2021-07-11, 20:53
Medlem
Citat:
Och du förstår uppenbarligen inte att det KAN ha en viss betydelse om relationen var av intim karaktär?
För om relationen var sexuell, föds ju därur möjligheten att svartsjuka skulle kunna vara ett motiv.

Svartsjuka är ett oerhört farligt drivmedel för att skapa ett mycket farligt, instabilt läge i en relation. Utgången blir tyvärr ofta fatal.
Fast så tror du kanske inte att det är? Du tänker att när kvinnor dödar sina manliga partners, så beror det på att kvinnorna till slut tröttnar på att mannen inte fäller ner locket på toan när han pinkat?

I detta ärende har EF, enligt uppgift I tråden, för LB:s räkning, tillhandahållit en del motorfordon och detta för att hon fanns med skulder hos KFM. Det kan tolkas som att EF var en generös person.
Den generositeten kanske av något skäl var på väg att upphöra?
Den generositeten kanske var på väg att riktas mot en annan kvinna?
Det skulle i så fall, hos en instabil person, kunna utlösa ett "behov" av att döda. Vet inte hur det var i detta ärendet, men EF ligger på bårhuset, med möjlighet till ett sista farväl för de sörjande.
LB lär inte tillhöra gruppen "de sörjande"..

Har du någon som helst fakta som stöd för det dravel du skriver?
2021-07-11, 22:02
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nej, en slaktmask är det samma som en bultpistol och kräver inte licens.

Tittut, nu är jag tillbaka efter en tid i FB fängelset, en bultpistol skjuter inte ut kulor, det är ett mekaniskt verktyg drivet av tryckluft eller krut, det används till att bedöva djur med innan dom avlivas, så jag tror nog mer på en grytpistol i så fall, men en 22:a det är väl bara yrkesmördare eller idioter som använder den kalibern, till avrättningar
2021-07-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ja, håller med dig.
Det är rent ut sagt löjligt när t ex en man dyrt och heligt försäkrar sin omgivning att hans fru är honom fullständigt trogen. Folk brukar dra på munnen åt en sån naivitet.

OnT: Kontot Lasseliten2 har gång efter annan här I tråden garanterat att LB inte hade en sexuell relation med EF.

Ställer du dig inte frågan hur h*n kan göra det?
Ställer du dig inte frågan om varför det är så viktigt för Lasseliten2 att i tråden posta "försäkringar" om att förhållandet mellan LB och EF var rent platoniskt?

Det gör jag.

Lasse har inte "garanterat" eller "heligt svurit" någonting, det är endast DIN TOLKNING av det som han om och om igen sagt vara enligt vad han vet och fått höra från L. Han går inte in på det om det är sanning eller inte!!!
OT är du nykter?
2021-07-11, 22:16
Medlem
Citat:
Fast det är väl rätt intressant att flera nu uppgett inkl Moi att dem hade en kärleksrelation
Men LasseLiten den enda som står tvärfast vid att dem inte hade det. Och den enda som påstår sig känna L och har nåt bra att säga
Man undrar ju varför ?

Och jo. Enligt säkra källor sköts E inne i huset men tog sig ut och påkallade hjälp.

Hur många säkra källor har du? Vilka är det? Hur vet vi att källorna är säkra, du har tappat nämligen lite trovärdighet!
2021-07-11, 22:40
Medlem
Teorin om att hon skulle ha dödat honom för att han inte längre skulle tillhandahålla materiella tillgångar som villa, bil och mc låter väldigt ologisk. Jag menar hon verkar ju inte vara så korkad så att hon tror att ett skott i huvet på BO skulle ge henne någon ekonomisk fördel? Hon ärver ju inte honom. Dessutom är inte MGM ful så hon skulle ju lätt kunna hitta en ny partner. Men att ha mord på sitt CV höjer ju inte chansen för att hitta en ny pojkvän. Så jag tror inte att det var planerat utan en händelse som kommer utifrån någon mer primitiv känsla som inte hade slutat så illa om inget vapen och alkohol funnits med i scenariot
2021-07-11, 22:46
Medlem
Citat:

Om du ägde någon anständighet skulle du respektera mamman till de minsta två barnen vädjan om att avvakta att spekulera till en FUP ligger vid handen. Till fakta finns på bordet.

Det finns tonåriga barn som mist sin pappa och som läser här! Respekt till de anhöriga!
Senast redigerad av Remark 2021-07-11 kl. 22:54.
2021-07-11, 23:08
Medlem
Citat:

Vad exakt menar du med det fetade? Menar du att Emil haft alla sina barn boendes hos sig fram till sin död och nu måste barnen separeras till var och en till sin mamma?

Det du skriver är också "oförlåtligt" "vidrigt" och "ofattbart" 😀

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in