2021-06-02, 10:43
Avslutad
1. Sveriges destruktiva utveckling det senaste decenniet.
2. Att själv bli anklagad för nånting man inte har gjort.
3. Annie Lööf.
Citera
2021-06-02, 10:48
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Utfrysning
Citera
2021-06-02, 14:42
Medlem
Evolutionsteorins avatar
När folk uttalar kaviar som "kaviaaar", alltså med långt A på slutet. Rysningar
Citera
2021-06-02, 14:53
Medlem
Restskatt
Citera
2021-06-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
S.k. äldreboende är skrämmande, ja.
Det lär bli än värre i framtiden, med ökad privatisering och visselblåsare/anställda som hotas av chefer, och när dom privata vårdbolagen kan ljuga och manipulera fritt inför anhöriga på sina hemsidor osv. Finns en dokumentär-serie i två delar på sr om just det. Och sedan har vi ju den gamla carema-skandalen som det finns en bok om.

Sedan väldigt beroende på vilka anhöriga man har, om dom kontrollerar ens "vård" när man är så gammal eller i dåligt skick.
Obehagligt, ja.
Citera
2021-06-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Omvänd bevisföring. Dvs, alla som har förmåga att anmäla mig för något jag inte gjort.
Jäkla lagsystem helvete alltså.

kolla på tuben. finns en kanal som lägger upp videos där oskyldiga människor grips och fängslas.
några år senare kommer de ut då bevisen visade att de var oskyldiga.
Citera
2021-06-03, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonny.r
Det lär bli än värre i framtiden, med ökad privatisering och visselblåsare/anställda som hotas av chefer, och när dom privata vårdbolagen kan ljuga och manipulera fritt inför anhöriga på sina hemsidor osv. Finns en dokumentär-serie i två delar på sr om just det. Och sedan har vi ju den gamla carema-skandalen som det finns en bok om.

Sedan väldigt beroende på vilka anhöriga man har, om dom kontrollerar ens "vård" när man är så gammal eller i dåligt skick.
Obehagligt, ja.

Både min bror och jag är barnlösa, så vi har inga yngre nära anhöriga. Men jag ska förbereda mig så att jag aldrig hamnar i den situationen, om du förstår vad jag menar. Å andra sidan finns det heller inga yngre anhöriga som kan vara ute efter arv etc.
Citera
2021-06-03, 12:10
Medlem
HighwayDelights avatar
Mörker och höjder.
Citera
2021-06-03, 12:19
Medlem
Att inte ha kontroll på vad som händer. Alltså att inte kunna påverka situationen.

Jag har ett onaturligt stort katastroftänkande. Bara av grejen att min dotter ska gå från vår dörr till grannens som ligger i trappuppgången bredvid så kan jag tänka ut hur mycket som helst som kan hända henne, allt från att halka i trappan till att bli bortrövad utanför dörren. Min dotter är snart 19 år!! Jag målar upp olika typer av scenarier som kan hända henne när hon t.ex. ska köra bil till sin pojkvän, vad som kan hända henne när hon är med sina kompisar o.s.v... Just såna där situationer då jag inte är med henne och kan "kontrollera" situationen.
Självklart har jag inte berättat om mina tankar och känslor för henne och jag hindrar henne inte från att göra någonting. Jag vill inte påverka henne med mitt galna tänkande. Men det gnager inom mig så fort hon lämnar hemmet. Överbeskyddande till max, men jag försöker som sagt var att inte berätta för henne. Jag har pratat med hennes pappa om det, och med några av mina vänner....Till saken hör att vårt äldsta barn dog för 4 år sedan (sjukdom) och det har givetvis påverkat min oro över yngsta dottern.

Men just kontrollbehovet finns även i andra situationer, till exempel om jag åker bil med någon annan, det är ju inte jag som har kontrollen då.... så det är obehagligt ibland.

I övrigt ställer jag mig i ledet till dessa som inte gillar ormar, jag lägger även till möss/råttor och stora djur, typ älgar....
Citera
2021-07-08, 03:45
Avslutad
Det är främmande ibland när man blir rättfärdigt inställd på att göra vad som förekommer även om det inte ens är en smart sak, liksom hur folk till och med har gjort en helt annan sak än vad som är ”pusslets” bästa lösning. Det står bara oavsett över tillslut hur ”det blev rätt ändå”
Jag är rädd för vad mitt rätt kan klistra sig vid. Man har ju inte fel oavsett, tänk ändå.
Citera
2021-07-08, 21:40
Avstängd
Onan-erarens avatar
Spindlar. Usch dessa åttabenta insekter, uuuh hatar dom.:wOOt:

Samt att det ska hända min son något.
Senast redigerad av Onan-eraren 2021-07-08 kl. 21:43.
Citera
2021-07-11, 13:50
Medlem
judisk-oligarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderKanin
Vad fruktar ni mest och tycker är extremt obehagligt?

Utöver självklara saker som att nån familjemedlem blir skadad.

Jag börjar;

Jag är rädd för att bli psykiskt sjuk, typ schizofreni - har sett lite online på hur psykiskt sjuka människor postar på sociala medier och måste säga att de av någon anledning ger mig gåshud. Att spamma trots att nästan ingen bryr sig eller läser skiten är riktigt obehagligt, det är alltid riktigt konstiga saker också.
Kanske jävligt märkligt att finna obehag i men så är det.

Sen är jag också rädd för att bli övergiven. Typ att jag blir antingen fysiskt eller psykiskt sjuk och blir hemma från arbete en längre tid och sedan inte kommer på benen igen, övergiven av samhället och behöver gå på bidrag och inte göra ett skit av mitt liv och bli en loser.

Sist men inte minst. Ormar. Jag är livrädd för ormar.

Att drabbas av alzheimers är min fruktan nummer ett.

Nummer två är det öde som drabbade John Jones i Nutty Putty Cave. https://cavehaven.com/nutty-putty-cave-accident/ Att sitta fast i evighet även efter döden är ohyggligt av någon anledning. Han kommer sitta kvar där i samma ställning till dess geologiska processer maler ner kroppen eller solen sväljer jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in