2021-07-11, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Alltså ursäkta men förstår om folk har empati för hennes tragiska situation och desperation men att skriva olyckligtvisnär det är mord (oavsett varför) är inte okej tycker jag

Vad tycker du att dom skulle skrivit istället da?

Du vill ju ha den onödiga konversationen, så då kan du ju förklara vilka ordval man ska använda.
Citera
2021-07-11, 09:19
Medlem
NewHopes avatar
Om hon saknade empati och kärlek för barnen skulle hon inte tagit de med sig. Du vill slå vad om något du visserligen inte har kunskap om. Idag finns mycket information om hur kan misshandel påverka en människa. Och det stämmer inte med det du skriver. Bäst att gå och plugga innan ha en opinion.
Citat:
Ursprungligen postat av Leprae
Konstigt att det alltid är sympatier när det skett familicide. Att vara psykiskt sjuk innebär inte att du har en ursäkt.. finns massvis med psyksjuka som aldrig skulle mörda, än mindre sina egna barn... Även om de får grova irrationella psykoser med jämna mellanrum!

Det ska nåt mer till för såna sjuka jävlar som dödar sina egna barn.

Seriemördare, massmördare och terrorister anses vara så avskyvärda, samtidigt tycker folk det är mer synd för ny råkade mördaren hålla det inom familjen.

Slår vad om att hon drevs av hämnd + rubbat sinne + total avsaknad av empati för sina barn. Hade hon varit en normal psyksjuk, hade hon kört sina barn till kyrkan sen gått och avslutat endast sig självt
Citera
2021-07-11, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vad tycker du att dom skulle skrivit istället da?

Du vill ju ha den onödiga konversationen, så då kan du ju förklara vilka ordval man ska använda.

Varför är den onödig? Alla måste väl få ha sina egna tankar och funderingar kring det som hänt?
Eller ska alla hylla mamman som en hjälte? Det är ju ännu mer farligt?
Är väl hälsosamt att fråga vad som gick fel i denna situationen och ta det för vad det är? Folk vill inte acceptera att hon mördade sina barn, frågan är ju, vad ledde fram till beslutet mer exakt?
Det vore väl ”friskare” att skriva som det är? Hon mördade sina barn och tog sitt liv, varför? Vad gick fel? Vad kan förändras? Osv
Folk lindar in detta dåd och man får inte ställa frågor. Det är obehagligt
Citera
2021-07-11, 09:22
Medlem
NewHopes avatar
Hon trodde säkert att om hon tar sitt liv får pappa eller hans klan vårdnaden om barnen. Och det var otänkbart.
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
En småbarnsmamma tar inte livet av sig.
Om hon ändå gör det måste barnen med.
Tror hon tänkte så.
Senast redigerad av NewHope 2021-07-11 kl. 09:28.
Citera
2021-07-11, 09:23
Bannlyst
Citat:
Varför är den onödig?

Därför att det är väl olyckligt att en massa folk dog?

Citat:
Det är obehagligt
Nej, det som är obehagligt är ditt sätt att läsa vad andra skrivit och hur du sen sätter dig o resonerar..

Like what? Du tyckte inte det var olyckligt.
Citera
2021-07-11, 09:23
Medlem
Vad hette kvinnan i efternamn ? försökt och hänga med men väldigt svårt då tråden bara växer och växer
Citera
2021-07-11, 09:25
Medlem
NewHopes avatar
Troligtvis tvärtom. Annars skulle hon ta bara sitt liv
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Du slår huvudet på spiken här.
Hon älskade inte sina barn. Troligtvis helt empatilös in i märgen.
Senast redigerad av NewHope 2021-07-11 kl. 09:37.
Citera
2021-07-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Därför att det är väl olyckligt att en massa folk dog?

Nej, det som är obehagligt är ditt sätt att läsa vad andra skrivit och hur du sen sätter dig o resonerar..

Like what? Du tyckte inte det var olyckligt.

Hur kan du tillskriva mig åsikter och känslor till detta fall? Där slutar mitt intresse för att diskutera isåfall.
Bara för att jag ställer frågor. Det tycker jag är märkligt. Har varken fördömt eller svartmålat mamman men man måste väl få behålla sitt sunda förnuft?
Ställer man inga frågor så kan man heller inte förändra något så att det inte händer igen men det tänker ingen på.
Citera
2021-07-11, 09:30
Bannlyst
Citat:
Hur kan du tillskriva mig åsikter och känslor till detta fall? Där slutar mitt intresse för att diskutera isåfall.
Bara för att jag ställer frågor. Det tycker jag är märkligt. Har varken fördömt eller svartmålat mamman men man måste väl få behålla sitt sunda förnuft?
Ställer man inga frågor så kan man heller inte förändra något så att det inte händer igen men det tänker ingen på.

Ställ bättre frågor i så fall. Du sitter och drar upp poänger i den här tråden som hur och vilket ordval.

Den meningen är korrekt skriven enligt mig iaf. Skriv om den om du tänkt att diskutera.

Citat:

Vad är du försöker förändra? Någon annans ordval?..
Senast redigerad av therefore 2021-07-11 kl. 09:33.
Citera
2021-07-11, 09:30
Medlem
Citat:
Såhär står det i översta inlägget

Vi tänder ljus för kvinnan och de två små barnen som så olyckligtvis dog i Hässleholm ❤️

Alltså ursäkta men förstår om folk har empati för hennes tragiska situation och desperation men att skriva olyckligtvisnär det är mord (oavsett varför) är inte okej tycker jag

Olyckligtvis? Fattar inte hur det kan vara det, även om hon blev misshandlad o hotad är det inte ok som hon gjorde!

Förstår inte hur folk kan försvara hennes handlingar.
Citera
2021-07-11, 09:32
Medlem
Folk är idioter. Det är i ju ytterst få som försvarar hennes handling och ändå är det vad folk hela tiden ska kommentera.

Vad folk generellt skriver är att hon drivits ner i avgrunden och fattat ett helt vansinnigt beslut. Ett beslut som hon sannolikt aldrig fattat om hon inte var helt körd i botten och sannolikt försökt rätt många mer logiska lösningar utifrån vad som bedömdes möjligt för hennes troligen sönderstressade hjärna. Och man funkar personligt. Så bara för någon annan också varit misshandlad (vilket nog ändå sannolikt är fallet men vi vet ej) så kan man inte jämföra med sin egen situation fullt ut. Olika personer är olika psykiskt starka från start.

Tvärtom skriver också folk att man INTE försvarar vad hon gjort men att det är ett beslut som till slut tagits i affekt. Problemet är att folk inte förstår hur dåligt ens hjärna kan fungera när något är på väg att gå åt helvete.

Dvs givetvis fullständigt doft förkastligt det hon gjort och det är mord. Det kan man aldrig försvara. Men det handlar väl om att förstå (vilket också är löjligt svårt).
Citera
2021-07-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Vad hette kvinnan i efternamn ? försökt och hänga med men väldigt svårt då tråden bara växer och växer

Född N*cklasson men Krasn*q* som gift. *=i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in