2021-07-11, 00:59
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Du får ju komma ihåg att "öppna era hjärtan" yttrades för snart sju år sedan. Det var en tid då minsta lilla ord mot invandring tolkades som rasistiskt. Det krävdes ytterst lite att få den stämpeln, som du säkert minns. "Förstörde" för partiet är fel ord, eftersom att sätta ner foten och gå på sitt vanliga spår hade genererat ännu färre röster i valet 2014 när alla var väldigt för att värna om alla människor. Det du ser nu är egentligen inte ett resultat av invandring, om man med det menar att man blandar människor efter att dom kommit hit, utan helt enkelt ett resultat av långvarig segregation. Ren och skär invandring är egentligen gynnsam för Moderaterna. Personer som mer eller mindre kan utföra slitande arbetsuppgifter mot en så låg lön som möjligt. Det gör i förlängningen att dom rikare blir rikare. Men det kan man naturligtvis inte säga högt. Men! Det blir ett problem när dom inte skjuter på varandra ute i "sina" förorter, utan när det brinner bilar i solsidan.

En annan sida av myntet är att det är ett år till valet och folk är mycket trötta på diverse ting som händer i samhället just nu. Att inte rida på den vågen vore väldigt dumt om man vill fånga så många röster som möjligt. Att gå ut idag och säga "öppna era hjärtan" hade nämligen varit att skjuta sig i båda fötterna samtidigt. Men i en tid när det var "inne" att vara så godhjärtat så är det ganska logiskt att Reinfeldt red på den vågen. Politik är ett jävla skådespel, glöm aldrig det.
Sanningen är inte evig, sa någon smart en gång i tiden. Det stämmer väl rätt bra på M. Och en hel del andra partier. Det går fort i svängarna nu.
Citera
2021-07-11, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Den idioten är lika tokig som dom andra rövarna. Han förstörde ett helt parti som nu får kämpa för att få folket att inte förlora hoppet helt. Sån tragisk person denne Reinfeldt med en knarkande son och som aldrig någonsin kommer våga släppa ut sin dotter i framtiden. Man undrar verkligen vad det är för fel på folk som tror sig vara så in i helvete godhjärtade utom mot sin egna befolkning.

Tuffe Uffe var för fri invandring när han var MUF ordförande på Reichfeldts tid,sen sålde han ut hela allmännyttan till privata ägare för en spottstyver när han fick makten i sthlm..
Citera
2021-07-11, 01:06
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Alla partier kan ändra sig och byta riktning!
Vissa vill och andra vägrar inse faktum!

Nu har M gjort sin omvärdering av vad som är bäst för Sverige!
Jag är lite lite nyfiken på vad UK gör om SD får högre siffror i valet än M...

Ska jag nämna S,MP samt V och C?
Nja, de fortsätter tills valet att tala om hur mkt de gjort! Det som inte syns eller märks på gator o torg.
Igår sköts flera! En dog i ett av dessa attentaten. Ska vi bara rycka på axlarna??

Ja, det är ju just det jag säger? Kan du se framför dig att moderaterna säger "Invandringen i Sverige har blivit en belastning" 2014 sett till den samhällsbild som fanns då?

Det är förstås lätt att säga att S, MP, V och C "inte gjort något". Men en del har ju gjorts. Du vet hur politik fungerar. Det du gör nu syns i framtiden. Allt är inte optimalt, visst, men en hel del begränsningar och insatser har gjorts mot bl.a. gängen.

Rycka på axlarna? Vem har sagt något om att rycka på axlarna? Jag försöker bara presentera en analys över hur man agerade Där och Då. Att det skjuts såhär pass mycket är helt uppåt väggarna - har jag sagt något annat?? Men du är medveten om att situationen inte kommer att ändras fram tills att du vaknar senare idag, va? Sånt här förändras inte över en natt, utan långsiktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Sanningen är inte evig, sa någon smart en gång i tiden. Det stämmer väl rätt bra på M. Och en hel del andra partier. Det går fort i svängarna nu.

Det är väl just det som är kontentan av mitt inlägg?
Citera
2021-07-11, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Ja, det är ju just det jag säger? Kan du se framför dig att moderaterna säger "Invandringen i Sverige har blivit en belastning" 2014 sett till den samhällsbild som fanns då?

Det är förstås lätt att säga att S, MP, V och C "inte gjort något". Men en del har ju gjorts. Du vet hur politik fungerar. Det du gör nu syns i framtiden. Allt är inte optimalt, visst, men en hel del begränsningar och insatser har gjorts mot bl.a. gängen.

Rycka på axlarna? Vem har sagt något om att rycka på axlarna? Jag försöker bara presentera en analys över hur man agerade Där och Då. Att det skjuts såhär pass mycket är helt uppåt väggarna - har jag sagt något annat?? Men du är medveten om att situationen inte kommer att ändras fram tills att du vaknar senare idag, va? Sånt här förändras inte över en natt, utan långsiktigt.

Det är väl just det som är kontentan av mitt inlägg?

Tror du att det måste gå 10-20 år för att förändra lagar och regler?
Hur kan då lagar kring afganer gå igenom på nån månad??
Citera
2021-07-11, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Då kan vi ju förbjuda folk från att flytta till en annan stad också, om man skall följa ditt resonemang. Eller rent av stadsdel. Eller att lämna sin familj, sion mammas kjolar. Så är det nog lite här och var bland SDare. Livrädda människor med svagt utvecklad personlighet.
Reglerad invandring är lika gammal som statsbildningen och är en förutsättning för ett fungerande land, har inget med att folk flyttar från norrland till skåne att göra (men nej, kan de såklart generellt inte göra utan att få ett jobberbjudande där och köpa sig en bostad). Finns fortfarande möjlighet att flytta för studier och arbete om man har något att erbjuda sitt nya värdland. Att du vill skedmata tredje världens befolkning i Sverige med mina skattepengar är något helt annat. "Rädsla", kan du inte komma med några mer klichéer? Är det någon som är rädda är det väl vänsterpacket som är rädda för "nazister".
Citera
2021-07-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Visst är det olika saker, men det är nog ytterst få rasister som inte är xenofoba, och det torde väl även gälla vice versa. De där egenskaperna går rätt mycket hand i hand.

Det är ju ganska ovanligt, vill jag påstå, att exempelvis en svensk rasist har fullt med, eller kanske enbart, vänner från Afrika och Mellanöstern, xenofob eller icke
Vilken invandrare skulle vilja vara vän med en icke-xenofob rasist liksom? Finns inte mycket rimlighet i det.
"Det torde 'väl' gälla vice versa". Varför "torde" det det? De flesta terrorister är muslimer då borde det motsatta gälla? Nä just det. En rasist behöver inte vara xenofob heller för den delen, som en slavhandlare i afrika eller en arab som tar sig ett filippinsk hembiträde, de välkomnar främlingen eller är t.o.m. i dennes hemland men ser ner på den.

Likväl behöver en s.k. xenofob (när går gränsen för det, när man är emot 1, 5 eller 90% av befolkningen fylls på av "främlingar?) som jag inte nödvändigtvis vara rasist för att jag inte vill att massa utlänningar ska leva här. Har dessutom utländska vänner genom resor, längre utlandsvistelser, invandrare och utbytesstudenter i sverige. Tycker även araber och afrikaner kan vara trevliga, har inget emot dem, framförallt när jag mött dem på "hemmaplan" (och såklart en del i sverige). Men tycker generellt (några hundra eller tusen kan vara ok) inte andra folkslag ska bosätta sig i sverige, eftersom det förändrar vårt land (särskilt med en "onaturlig"/påtvingad asylinvandring som varit de 40 senaste åren) kulturellt, etniskt och lojalitetsmässigt.
Citera
2021-07-11, 02:16
Medlem
Schedrevkas avatar
Kristersson tycker att det är alldeles uppenbart att invandringen blivit en belastning. Man kan undra varför det krävs en journalist som frågar honom om detta istället för att han själv säger det på egen hand. M behöver hårdare kritik mot den nuvarande svenska färdriktningen vi alla ser - M:s partimedlemmar som M.s väljare. Ulf kommer med smulor här och var om hur invandringen påverkat samhället, lite negativt, möjligen, här och var, kanske. Men när han pratar i inslaget låter det som att han samtidigt tänker på kommande löpsedlar.

Ulf som person är helt enkelt inte pålitlig i den här frågan och har aldrig varit. Det krävdes att M tappade röster till SD i flera år innan Kristersson & Co gick till "hårdare" retorik - valaffischer med en sur Ulf som säger att det är dags för hårdhandskarna. Sorry, det räcker inte. Ni är ungefär 20 år för sent. M består till stor del av invandringskritiker men Ulf vänder kappan efter vinden just nu. Mitt förtroende har ledningen inte.

Med det sagt är en röst på de självklart inte bortkastad då det är det enda sättet för invandringskritiker att få inflytande via en högerregering.
Citera
2021-07-11, 03:53
Medlem
The-Seers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schedrevka
Med det sagt är en röst på de självklart inte bortkastad då det är det enda sättet för invandringskritiker att få inflytande via en högerregering.
Det är samma sak med en röst på L. En röst på L är inte bortkastad.
Citera
2021-07-11, 04:49
Avslutad
Lita aldrig på en moderat.
Citera
2021-07-11, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Lita aldrig på en moderat.

Hans uttaladne stammer inte, eller?
Citera
2021-07-11, 06:16
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Däremot ska man inte lita på Ulf Kristersson fullt ut. Han är en lurig person, och ser han en öppning till att göra något annat, så gör han nog det. Men så länge M behöver SD för makten, så kommer de att samarbeta på något sätt.

Fascinerande dock att det tar så LÅÅÅÅÅNG tid för Kristersson att insé att han är SD-beroende om han inte vill sitta och regera med Löfvén. Jag tycker det var extremt uppenbart 2018. Nu har vi kastat bort ytterligare tre år.
Citera
2021-07-11, 07:05
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Seer
Det är samma sak med en röst på L. En röst på L är inte bortkastad.
L har en negerhona som ledare. En röst på L eller V är det samma som att kasta bort det ytters lilla svenska som finns kvar. L är närmare primaterna än vita och V är numera närmare allah än svenskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in