Citat:
Ursprungligen postat av
Mongoprofeten
Man behöver väl ett pass för att flyga, och är man permanent utvisad från ett land då blir det väl svårt att flyga till det landet?
Så enligt dig bör man inte utvisa kriminella invandrare permanent, eftersom det finns en risk att de kan återvända senare?
Om jag bryter benet, och har ont, så är inte det första jag gör, att springa till massören för att behandla min spända nacke. Utan jag går till en ortoped, som går lösa problemet med det brutna benet. Och inte bara skriva ut jättestarka smärtstillande grejer, utan på riktigt åtgärda benbrottet.
Om utvisning av människor ska kunna lösa något som helst, annat än att ge statliga tjänstemän lite semester på skattepengar, så måste man börja med det ursprungliga problemet. Den nästintill totalt obefintliga gränskontrollen. Du vet den där gränskontrollen, som när Erik vill transportera 1000 liter sprit över gränsen, och i princip bad om att få bli kontrollerad, svarade att den inte hade tid att kontrollera vem denna Erik var, och hur mycket sprit han förde över gränsen. I och med att det tagit 20-30 år för att första tullverket och annan gränskontroll, så lär det nog inte gå på en månad att bygga upp den samma igen. Utan snarare något decennium, när det är gjort, då kan vi börja drömma om att använda oss utav utvisning som någon brottsminskande åtgärd.