2021-07-10, 23:37
Medlem
sonicguides avatar
Det Kristersson inte riktigt förstår är att det inte är invandringen som är problemet. Det är ju vägen mot hans kapitalistiska drömsamhälle som ser ut på detta vis.
Tonen har blivit råare.
Las håller på att försämras.
Reallönerna för vanliga arbetare har urholkats.
Många hyresvärdar fuskar med renoveringarna och dröjer med dem.
Många hyresvärdar slänger ut folk som inte betalar. Korrekt , visst men inte utan konsekvenser.

Privatiseringarna har blivit fler och fler och folk som anställs privat kan ha oturen att få ett j-a svin till chef eller flera. Detta är det nya men Kristersson låtsas som om han inte vet.
Citera
2021-07-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av id748
Den enda lösningen är att riva upp många svenska medborgarskap och utvisa åtminstone 2 miljoner invandrare. Invandringen vi haft till Sverige har aldrig haft folkligt stöd, så att deportera och riva upp medborgarskap måste inte nödvändigtvis ha folkligt stöd heller.

Nån rättslig grund måste finnas!
Jag kan inte förstå att någon som kommer hit som flykting inte har medborgarskap i annat land!
Har de dubbla så utvisa direkt vid brott!
Ta bort det svenska!

Om någon år efter år bara lever på bidrag så dra in bidrag samt ge bidrag för att återvända till hemland! Finns ingen anledning att leva som en igel på andra Svenskar!
Citera
2021-07-10, 23:40
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu

Försök inte!
Det är politiken som styr instanser och myndigheter, dem skapar lagar och förhållningssätt som sedan skall följas!
Bara löjligt påstående!
Trams. Alla vet att man måste söka ett medborgarskap så försök inte trolla omkring i denna tråd.
Citera
2021-07-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Trams. Alla vet att man måste söka ett medborgarskap så försök inte trolla omkring i denna tråd.

Söker väl dem flesta som kommit? Vill de inte bo här menar du?

Hur kan våldtäktsmän som bara varit här några år ha svenskt medborgarskap?
Dela ut PUT till vem som helst, helt vansinne!!

Rösta i olika val behöver man inte vara svensk medborgare för att göra!
https://sverigesradio.se/artikel/7028033
Senast redigerad av Sine-metu 2021-07-10 kl. 23:50.
Citera
2021-07-10, 23:49
Medlem
ziggarillens avatar
Normala invandrare och svenskar kommer rösta på M eller SD. Alla är trötta på skiten utom vänstern och dom kriminella själva. Jag högaktar invandrare som gör rätt för sig och inser att dom här vänstervridna C, V, MP och S fördärvar landet. Sen hur många som är normala eller inte har jag ingen aning om. Det finns nog åtskilliga och många är egna företagare samt har integrerat sig i samhället. Lider med både dom och svenska folket. Röven är lika farlig som vilken diktator som helst. Makten framför folket!!
Citera
2021-07-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Normala invandrare och svenskar kommer rösta på M eller SD. Alla är trötta på skiten utom vänstern och dom kriminella själva. Jag högaktar invandrare som gör rätt för sig och inser att dom här vänstervridna C, V, MP och S fördärvar landet. Sen hur många som är normala eller inte har jag ingen aning om. Det finns nog åtskilliga och många är egna företagare samt har integrerat sig i samhället. Lider med både dom och svenska folket. Röven är lika farlig som vilken diktator som helst. Makten framför folket!!

Håller med, det är inte läge att förhandla mer!
Byt bana och regering 2022!!
Citera
2021-07-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det Kristersson inte riktigt förstår är att det inte är invandringen som är problemet. Det är ju vägen mot hans kapitalistiska drömsamhälle som ser ut på detta vis.

Är du så jävla dum att du tror att det är det kapitalistiska samhället som har orsakat att Sverige är det land i världen som har högst antalet våldtäkter och högst antal skjutningar i hela Europa.

Ni vänstertroll är förståndshandikappade hela bunten.
Citera
2021-07-11, 00:06
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dominus1
Den ohållbara lagstiftningen som var gällande under Reinfeldt och som Löfven påtalade att de så "duktigt hade ändrat på", ledde till ca 163 000 invandrare 2016. Den ändrades alltså inte förrän typ 2 år efter att nuvarande tillträdde. Tog bara ett exempel och, dessutom, har invandringen, som du nämnde, varit orimligt hög ända sedan 90-talet.

Mauricio Rojas gjorde en undersökning som påvisade 3 utanförskapsområden 2002 och nu är siffran ca 200. Det har alltså ökat med nästan en faktor 70 på knappt två decennier.

Ja och den fortsätter. Det är inte så att man slutat ta emot en stor mängd asylsökande, kvotflyktingar och anhöriginvandrare. Vad det inte så också att man i en deal ökade antalet kvotflyktingar nu för att minska på asylsökande istället? Hur man nu kan minska över asylsökande när man tidigare påstod att man inte kunde hindra människor från att ta sig till Sverige.

Man skall också i statistiken räkna med invandrares barn och barnbarn. De får som bekant ganska många barn per kvinna dessutom.
Citera
2021-07-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Man behöver väl ett pass för att flyga, och är man permanent utvisad från ett land då blir det väl svårt att flyga till det landet?

Så enligt dig bör man inte utvisa kriminella invandrare permanent, eftersom det finns en risk att de kan återvända senare?

Om jag bryter benet, och har ont, så är inte det första jag gör, att springa till massören för att behandla min spända nacke. Utan jag går till en ortoped, som går lösa problemet med det brutna benet. Och inte bara skriva ut jättestarka smärtstillande grejer, utan på riktigt åtgärda benbrottet.

Om utvisning av människor ska kunna lösa något som helst, annat än att ge statliga tjänstemän lite semester på skattepengar, så måste man börja med det ursprungliga problemet. Den nästintill totalt obefintliga gränskontrollen. Du vet den där gränskontrollen, som när Erik vill transportera 1000 liter sprit över gränsen, och i princip bad om att få bli kontrollerad, svarade att den inte hade tid att kontrollera vem denna Erik var, och hur mycket sprit han förde över gränsen. I och med att det tagit 20-30 år för att första tullverket och annan gränskontroll, så lär det nog inte gå på en månad att bygga upp den samma igen. Utan snarare något decennium, när det är gjort, då kan vi börja drömma om att använda oss utav utvisning som någon brottsminskande åtgärd.
Citera
2021-07-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Hur ser du på polismyndigheten - är landets poliser för hårda och hänsynslösa mot våra försummade och polismördande nysvenskar..?

När vi haft en fungerande polismyndighet i några år så kan vi börja diskutera hur vida den är för hårt eller inte. Att föra något debatt om hur polismyndigheten eventuellt hade varit för hård eller inte, om den varit fungerande, är lite för abstrakt för mig.

Dock ska vi inte överdriva, speciellt många polismördande nysvenskar har vi inte, det var en polis som blev dödad, i år, vilket var första året på ett bra tag. Och polisfacket har talat om detta sedan början på 90-talet, då det tycker att vi inte ser på våld mot polistjänstemän tillräckligt allvarligt. Så någon speciell ny risk är det inte heller.
Citera
2021-07-11, 00:23
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Är du så jävla dum att du tror att det är det kapitalistiska samhället som har orsakat att Sverige är det land i världen som har högst antalet våldtäkter och högst antal skjutningar i hela Europa.

Ni vänstertroll är förståndshandikappade hela bunten.

Tror du Reinfeldt öppnade upp landet för att han var en godhjärtad vänsternisse? Att vi har hög statistik är inte så konstigt dels av invandring men främst för att kvinnorna anmäler och allt är våldtäkt idag. Du behöver inte ens anmäla själv snuten eller sjukhus gör det utan din tillåtelse.

Tror du seriöst att det är bättre i Ukraina eller annat kaos land?

Det moderaterna vill som alltid är att krossa välfärdsstaten och arbetaren därav hög invandring, riskkapital bolag. Utförsäljning av kommunala verksamheter till sina kompisar för småpengar (ulf) "privat" skolor som det kastas pengar på. Inte ens usa har så sjukt system.

M vill inte Sveriges bästa hur fan kan man ens tro det?
Citera
2021-07-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om jag bryter benet, och har ont, så är inte det första jag gör, att springa till massören för att behandla min spända nacke. Utan jag går till en ortoped, som går lösa problemet med det brutna benet. Och inte bara skriva ut jättestarka smärtstillande grejer, utan på riktigt åtgärda benbrottet.

Om utvisning av människor ska kunna lösa något som helst, annat än att ge statliga tjänstemän lite semester på skattepengar, så måste man börja med det ursprungliga problemet. Den nästintill totalt obefintliga gränskontrollen. Du vet den där gränskontrollen, som när Erik vill transportera 1000 liter sprit över gränsen, och i princip bad om att få bli kontrollerad, svarade att den inte hade tid att kontrollera vem denna Erik var, och hur mycket sprit han förde över gränsen. I och med att det tagit 20-30 år för att första tullverket och annan gränskontroll, så lär det nog inte gå på en månad att bygga upp den samma igen. Utan snarare något decennium, när det är gjort, då kan vi börja drömma om att använda oss utav utvisning som någon brottsminskande åtgärd.

Till lägger bara att utvisning av person utan pass är inte ett problem.
Hur transport sker löser man säkert!
Det är ingen "turist" som skall åka!!
https://lagen.nu/begrepp/Utvisning#:~:text=Utvisning%20ur%20Sverige%20kan%2 0ske,8%20%C2%A7%20samma%20lag).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in