2021-07-10, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag hoppas att det inte förekommer någon form av jäv-situation i detta fall, utan att sanningen kommer fram, även om den inte faller alla i smaken.

Vad menar du med "jävsituation i detta fall"?
Skulle EF misskött sig och barnen så mycket?
Undrar bara. Hört att han inte hade barnen själv så mycket sista halvåret men trodde inte det var så illa...
2021-07-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninalina
Vad menar du med "jävsituation i detta fall"?
Skulle EF misskött sig och barnen så mycket?
Undrar bara. Hört att han inte hade barnen själv så mycket sista halvåret men trodde inte det var så illa...
Nej, jag vet inte. Bara allmänt om soc i små hålor
2021-07-10, 17:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat i ditt inlägg:
Det kanske är på det viset att du, trots att du skriver om att du känner LB väldigt väl, i själva verket är ett offer för en särskilt manipulativ person? Vad tror du om den teorin?

För du skriver att den LB du känner inte skulle avrätta en fyrabarnspappa, så det kan ju tolkas att du i själva verket inte har en aning om vad hon är för en sorts person.
Hur känner du om jag antyder att hon kanske är en känslokall, ytterst beräknande psykopat med en parasiterande livsstil?

LB är, så långt vi nu känner till om henne, ett unikum i det att hon direkt i förhör tydligen oförbehållsamt erkänner dödandet. Mycket ovanligt. Tyder på ett extremt begär/behov av hämnd eller nån sorts upprättelse.
Eller: Patologisk svartsjuka kanske? Av den där allvarliga arten att den triggade ett psykotiskt beteende som utmynnade i ett brutalt, planerat mord.

Vi vet nu att LB beter sig socialt monstruöst. Hon dödar en fyrabarnspappa och i samma stund gör hon dessutom sina fyra barn moderlösa för minst två decennier framåt.

Den som idag yttrar sig kring hur bra LB är som människa, bör nog inte glömma att göra en stor reservation..

En standardkommentar från någon som känner en som plötsligt blir en GM. Det är väl inget unikt för detta fall. Lasseliten2 är väl varken mer eller manipulerad än någon annan!
2021-07-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
En standardkommentar från någon som känner en som plötsligt blir en GM. Det är väl inget unikt för detta fall. Lasseliten2 är väl varken mer eller manipulerad än någon annan!

Nä verkligen inte.
Och det enda vi vet är att hon (L) har erkänt att hon höll i vapnet och att det var hon som avlossade skottet. Det finns många olika anledningar till vad som har lett fram till detta, och det finns många olika anledningar till varför hon avlossade skottet.
Och som sagt, har har några scenarios till vad och hur saker och ting har hänt.

Och, oavsett vad så är det fruktansvärt det som har hänt.
2021-07-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nä verkligen inte.
Och det enda vi vet är att hon (L) har erkänt att hon höll i vapnet och att det var hon som avlossade skottet. Det finns många olika anledningar till vad som har lett fram till detta, och det finns många olika anledningar till varför hon avlossade skottet.
Och som sagt, har har några scenarios till vad och hur saker och ting har hänt.

Och, oavsett vad så är det fruktansvärt det som har hänt.

Nu återstår att invänta FUP. Numera förekommer, tack o lov, inga läckor.
Det tar sin tid men det kan inte vara allt för komplicerat fall.
2021-07-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu återstår att invänta FUP. Numera förekommer, tack o lov, inga läckor.
Det tar sin tid men det kan inte vara allt för komplicerat fall.
Nej, vi får hoppas att allt kommer fram, oavsett vad det är. Tror bara att det inte är så lätt som många kanske tror. Därav åklagarens försiktiga uttalande.
2021-07-10, 21:17
Medlem
LasseLiten2: jag hittade länken till reportaget i vilket det sägs att BO påträffades utomhus.
Lade upp den här tidigare.
2021-07-10, 21:24
Medlem
Citat:
LasseLiten2: jag hittade länken till reportaget i vilket det sägs att BO påträffades utomhus.

Ja jag tackar dig för det :-) Har lyssnat på det.
Men oavsett om det kommer från tidningar, radio eller tv, har man dessvärre lärt sig att inte lita på journalister:-D
2021-07-10, 21:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja nu hittade jag det: reportern säger att
Husägaren påträffades utanför huset...

https://sverigesradio.se/artikel/kvinnan-erkanner-att-hon-skot-mannen

LB har erkänt de faktiska omständigheterna, att det var hon som avlossat det dödande ”skottet”, enligt vad åkl säger i intervjun.
Reportern frågar om LB medger att hon avlossat ”skotten”, och på detta svarar åkl ja.

EF hittades utanför huset, svårt skottskadad, och avled senare av ”skadorna”.

Sen frågar reportern om LB gett någon förklaring till varför hon avlossat ”skotten”, och åkl svarar än en gång ja, men att hon inte vill gå in på det.

(Det får mej att undra: är det ett eller flera skott? Ett skott från en pistol? En ”salva” från ett gevär? Jag är, om det inte framgår, totalt okunnig när det gäller vapen.)

LB har en förklaring, hon erkänner att det var hon som sköt, men reportern säger att P4 Uppland inte vet hur LB ställer sej till misstanken om mord.

(Det är inte riktigt samma som att erkänna mord, enligt min tolkning.

Kanske yesterday’s news, men jag har inte lyssnat på detta förut.)
2021-07-10, 21:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Nu kanske jag klampar in i nåt som det inte handlar om, men att han påträffades utomhus kan ändå betyda att han skjutits inomhus men lyckats ta sej ut.
Försökte lyssna ”mellan raderna” - och får för mej, som man säger, att det kan ha varit så.
2021-07-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu kanske jag klampar in i nåt som det inte handlar om, men att han påträffades utomhus kan ändå betyda att han skjutits inomhus men lyckats ta sej ut.
Försökte lyssna ”mellan raderna” - och får för mej, som man säger, att det kan ha varit så.

Ja absolut, det var också min första tanke!
2021-07-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja jag tackar dig för det :-) Har lyssnat på det.
Men oavsett om det kommer från tidningar, radio eller tv, har man dessvärre lärt sig att inte lita på journalister:-D

Så är det sannerligen, skulle inte vara första gången en reporter felrapporterar 😉

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in