2021-07-05, 17:21
Medlem
Alltså LillLasse.
Du driver nu va?

Dem har inga gemensamma vänner.

Och varför skulle E säga att dem träffades via Tinder om det inte var sant ??
2021-07-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Vem har svårt att förstå att det är tragiskt? Har ju redan gång på gång sagt att det är fruktansvärt tragiskt för barn och familjer. På båda hållen eller menar ni att hennes familj samt vänner bär skulden till detta? Nu får ni väl ta och skärpa till er.

Vaffan menar du med att L kanske agerat i affekt med stödet? Vilket stöd snackar du om? Och isf, har du då gjort en anmälan för det är allvarliga saker du slänger ur dig! Kommer anmäla inlägg som denna!
Det är precis det här jag menar, du går till attack ggr 100 och nej har inte sett ett inlägg från dig att du beklagar sorgen till anhöriga, du gör precis som i ovanstående inlägg till attack och försvarar L och åter jag har inte anklagat hennes familj utan visade på x antal inlägg du gjort och ifrågasatt om du var hennes pappa och isf så funderade jag över stödet till gärningen osv och kanske du borde se tillbaka på x antal inlägg där du anklagar E helt utan FUP och försvarar L. Vi kan ta några frågor som du inte svarat på kanske? Vad vet du om L relation med chef på Bellmans? Vad vet du om att E slutade på Märsta för deras relations skull? Har du kvitton/bevis på att L betalade av billån med CSN? Och åter hur många och vilka står bakom henne i vänskapskretsen? Dessa frågor har du inte svarat på och du försöker att flytta fokus till icke relevant information,så åter svara på mina frågor tack!!!
2021-07-05, 17:26
Medlem
Citat:
Men om man inte får svara på frågor, inte skriva en fråga, vad finns det då för anledning till Flashback, det var det jag menade. Ja jag undrar ju varför han lade ut huset till försäljning. Vad är det för konstigt att undra det? Och hennes skulder har inget med detta att göra. Det är skulder som hon ända betalade av på, precis som väldigt många andra svenskar betalar av på sina lån m.m.
Jag har vid flera tillfällen, trots att du verkar ha missat det, sagt att jag aldrig försvarar vad som har hänt, och det är fruktansvärt. Men jag har också sagt att den L jag känner måste ha mått väldigt dåligt den senaste tiden för att över huvud taget ha gjort något sådant. Men bara för att man tror det, så innebär det inte att man försvarar handlingen, eller att man svartmålar någon.
Och att lägga ut ett hus till försäljning för att bli av med någon, tror jag inte mycket på rent allmänt. För vad skulle det hjälpa? Det finns betydligt lättare sätt att bli av med någon då, exempelvis be om hjälp med avhysning m.m.
Och den L jag känner skulle ha dragit långt innan, för vänner det har hon många kan jag säga.
Men som sagt, vi vet ännu inte vad som har hänt den kvällen och kanske innan.
Ang det jag fetat i ditt inlägg:
Det kanske är på det viset att du, trots att du skriver om att du känner LB väldigt väl, i själva verket är ett offer för en särskilt manipulativ person? Vad tror du om den teorin?

För du skriver att den LB du känner inte skulle avrätta en fyrabarnspappa, så det kan ju tolkas att du i själva verket inte har en aning om vad hon är för en sorts person. Hur känner du om jag antyder att hon kanske är en känslokall, ytterst beräknande psykopat med en parasiterande livsstil?

LB är, så långt vi nu känner till om henne, ett unikum i det att hon direkt i förhör tydligen oförbehållsamt erkänner dödandet. Mycket ovanligt. Tyder på ett extremt begär/behov av hämnd eller nån sorts upprättelse.
Eller: Patologisk svartsjuka kanske? Av den där allvarliga arten att den triggade ett psykotiskt beteende som utmynnade i ett brutalt, planerat mord.

Vi vet nu att LB beter sig socialt monstruöst. Hon dödar en fyrabarnspappa och i samma stund gör hon dessutom sina fyra barn moderlösa för minst två decennier framåt.

Den som idag yttrar sig kring hur bra LB är som människa, bör nog inte glömma att göra en stor reservation..
2021-07-05, 18:13
Medlem
Om jag hade en anhörig eller vän dom blivit mördad hade jag också tyckt att det inte fanns några förmildrande omständigheter. Men lagen tar hänsyn till omständigheter och GM psykiska hälsa tiden kring mordet.
2021-07-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaken21
Tror inte att du kände till L:s intentioner alls, du går till angrepp och totalförsvar men svarar inte på dem frågor jag ställde? Bl a annat vilka andra som kunde svara på dessa jag hade gällande hennes oskuld? Och förresten hur skulle hon med skulder på 300 000 hos KF kunna betala av på billån med CSN, och tror inte ens att hon fått CSN-lån med tanke på sina skulder och förresten Lasseliten en ytterligare fråga om tidigare relation med "någon" i "ledning på" föregående firma som E jobbade hos och slutade p g a detta och gick till Märsta för att fortsätta med L? Kanske är du hennes pappa som försvarar henne med "näbbar och klor" oavsett det brott hon begått? Hur som så är det tragiskt rejält för alla parter och åter Lasseliten du gör bort dig och har inte ens hört ett ord av omtanke från dig till hans barn/x/föräldrar/släkt utan du har enbart "tjatat" om L:s oskuld. Om jag vore dig skulle jag skämmas rejält av vad L ställt till med och kanske "äpplet" inte faller alltför långt bort ifrån päronträdet. Skäms på dig rejält över dina inlägg där L varit viktigare än BO med familj/barn/x/släkt.

När tjata jag om att L är oskyldig?

När har jag inte beklagat det som hänt?
2021-07-05, 19:10
Medlem
Citat:
Du är en sjuk människa Lasseliten och fortsätt att försvara L, vi kommer att få FUP framöver och åter skäms över den empatilösa människa du är gällande E:s barn och anhöriga, respekt är tydligen underskattat " i din värld" och åter stort skäms på dig.

När försvara jag? Är du inte frisk? Att söka svar är inte samma som att försvara.

Ni borde flytta till ett land där det inte finns ngn demokrati, inget rättssystem. Herregud!
2021-07-05, 19:14
Medlem
Citat:
Det är precis det här jag menar, du går till attack ggr 100 och nej har inte sett ett inlägg från dig att du beklagar sorgen till anhöriga, du gör precis som i ovanstående inlägg till attack och försvarar L och åter jag har inte anklagat hennes familj utan visade på x antal inlägg du gjort och ifrågasatt om du var hennes pappa och isf så funderade jag över stödet till gärningen osv och kanske du borde se tillbaka på x antal inlägg där du anklagar E helt utan FUP och försvarar L. Vi kan ta några frågor som du inte svarat på kanske? Vad vet du om L relation med chef på Bellmans? Vad vet du om att E slutade på Märsta för deras relations skull? Har du kvitton/bevis på att L betalade av billån med CSN? Och åter hur många och vilka står bakom henne i vänskapskretsen? Dessa frågor har du inte svarat på och du försöker att flytta fokus till icke relevant information,så åter svara på mina frågor tack!!!

Ni skulle kunnat få svar på dessa frågor. Då jag har svaren.

Men nu är jag duktigt less på att läsa era påstående om att jag ljuger och försvarar mord.

Fråga eleven EmmeLee om du undrar ngt. Och försök nu minnas vad EmmeLee, Vemdalen m.fl påstått hela tiden om sexhandeln, Tinder m.m..

Så fruktansvärt låg nivå på era påhopp.
Senast redigerad av Lasseliten2 2021-07-05 kl. 19:17.
2021-07-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ni skulle kunnat få svar på dessa frågor. Då jag har svaren.

Men nu är jag duktigt less på att läsa era påstående om att jag ljuger och försvarar mord.

Fråga eleven EmmeLee om du undrar ngt. Och försök nu minnas vad EmmeLee, Vemdalen m.fl påstått hela tiden om sexhandeln, Tinder m.m..

Så fruktansvärt låg nivå på era påhopp.

Jag har bara påstått att det inte står riktigt till med den kvinnan och att hon inte betett sig normalt.. Och att ingenting skulle förvåna mig med den kvinnan...
På dig låter det som mörderskan är idealkvinnan för en man och sina 4barn....🥱 Lasseliten2
2021-07-05, 19:41
Medlem
Dom träffades inte på Tinder. Jag kan tänka mig att man inte stoltserar med att man knyckt en kollegas tjej och där drar en rövare om Tinder, absolut.
Delar man sånt med en före detta elev? Mycket märkligt förhållande i mitt tycke…
Går man in på den före detta kollegans profil så har han delat ett inlägg som har med BO att göra så dom har nog varit vänner på FB innan MGK kom emellan.

Är det någon som vet vem tjejen/kvinnan är som några dagar efter mordet taggade BO i ett inlägg som handlade om hur ledsen hon var över det här och avslutades med ”smärtan är obeskrivlig och det skulle vara vi”

Är det ett triangeldrama vi har med att göra? Tänker på det nån skrev tidigare med att bilden på dom två lades upp för att reta någon annan?
2021-07-05, 19:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Bästa inläggen vaken 21
Tror dom flesta tycker som du👍👍👍
Hur orkar man försvara en psykopatisk mörderska.

Försöker du att använda något slags grupptryck nu? Du talar inte alls "för de flesta"!!

Denna tråd påminner mig väldigt mycket om mordet (som jag tycker skulle vara nödvärn eller i värsta fall dråp) i Björklinge (som är nästgårds till Knutby), på 16-åringen. Enligt några i den tråden var det BO "en riktig hyvens kille" superbra på alla sätt etc etc. Men det kröp sakta men säkert fram att BO gått hem till MG för att "prata" och tagit med sig 3-4 "kompisar". Jag kommer inte ihåg med säkerhet, men möjligen hade BO kniven med sig. BO "pratade" ofta med traktens tonåringar, var en stor "fredsmäklare"......

Detta visade sig vara helt fel, BO "pratade" inte med folk, BO hotade och trakasserade folk. Och drog nu det kortaste strået i ett sådant "prat"!

Hursomhelst, jag undrade då, som nu: Är det frireligiösa som bor i området där i Bålsta, eller är det fel på det kommunala vattnet??

För mer korkade, envisa skvalleridioter till Flashbacksanvändare är svårt att hitta, vet inte skillnad på fakta, skvaller och hörsägen, bevakande och avundsjuka! Tänker inte efter, har absolut INGEN självkritik. men väldigt snabba och villiga med att kritisera andra!

Enköping/Uppsala-området slår t.o.m. Norrlandstrådarna......
2021-07-05, 20:35
Medlem
Och vadå ?
Kan man inte ha kontakt med nån bara för att den personen en gång för länge sen varit ens lärare ?

Vi har ju gemensamma vänner, från samma område.

Ingen konstig fråga alls - hur träffades ni ? Grattis och vad kul!

Men det där med bellmans ? Varför skulle man få sparken för att man dejtar nån som en annan dejtat ?
Och Lasseliten, om det är sant och E hittade på Tinder. Då visar det ju bara igen att hon hoppar från säng till säng utan några som helst moralkrav.
2021-07-05, 20:48
Medlem
Och vadå ?
Kan man inte ha kontakt med nån bara för att den personen en gång för länge sen varit ens lärare ?

Vi har ju gemensamma vänner, från samma område.

Ingen konstig fråga alls - hur träffades ni ? Grattis och vad kul!

Men det där med bellmans ? Varför skulle man få sparken för att man dejtar nån som en annan dejtat ?
Och Lasseliten, om det är sant och E hittade på Tinder. Då visar det ju bara igen att hon hoppar från säng till säng utan några som helst moralkrav.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in