Citat:
Ursprungligen postat av
Singlan74
Det ligger mycket i det du skriver. Jag har levt i en sån relation men jag hade också haft normala relationer innan så jag fattade att detta inte var normalt. Det finns de som alltid hamnar i dåliga förhållanden och inte riktigt vet vad normalt är eftersom dom inte har något att jämföra med.
Psykopaten jag var ihop med är svensk men det var dagliga förnedringar plus att han slog mig, jagade mig med kniv och försökte strypa mig. Nu var han inte så smart för detta gjorde han inför vittnen.
Jag blev gravid trots att jag åt minipiller (på den tiden) men gjorde abort och lämnade honom. Då kom han till mitt jobb och hotade mig (återigen inför massa vittnen), försökte köra över en killkompis till mig och han skulle sätta sina kompisar på att våldta mig m.m.
Jag gjorde såklart polisanmälan men inget hände. Han kom hem till mig mitt i natten och skulle bryta upp dörren med kofot, jag ringde polisen som kom men då hade hade han redan lagt ner och hunnit sticka.
Det höll på så ett bra tag innan han till slut tröttnade och skaffade barn med en annan tjej och det barnet bor på LVU-hem för mamman var typ lika galen som pappan.
Som sagt, nu är han svensk och jag fick bara honom efter mig och inte hela släkten!
Men oavsett vad som har hänt här, så kommer jag aldrig att kunna förstå hennes val att ta med sig barnen in i döden + att lokföraren troligtvis kommer att ha men för livet och det kan jag tycka är egoistiskt att inte tänka ett steg längre. Sorgligt också att en man har mist sina barn och en man har mist sin dotter och barnbarn. Men det är bara vad jag tycker!
Beklagar att du fått uppleva en sådan relation.
Jag tror dock även fast man haft normala relationer så kan man bli manipulerad och nedtryckt till den grad att man inte fungerar normalt.
Men nej jag kommer heller aldrig kunna förstå hur man kan begå denna handling.
Finns inget som rättfärdigar det.
Fruktansvärt mot alla inblandade,
Möjligen som diskuterats är att hon hade en psykos vid tillfället.
Meningen med mitt inlägg var mer varför man i en relation med våld inte dokumenterar.
Sen ang att man söker hjälp och inte får den. Går min tanke till ett fall där pappan sökte hjälp hos psykiatrin men blev hemskickad, han mördade sin 9 åriga dotter. (Bålsta 2015)
Så ibland kan man fråga sig vad har samhället för ansvar.
Nej jag anser inte att det rättfärdigar deras handlingar. Men min tanke är om man kunnat förbygga deras handlingar.