2021-07-10, 15:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Tycker bara det är märkligt att kalla sig själv Trumpanhängare när man tycker att majoriteten av Trumpanhängare är idioter. Och vara emot Biden när man låter som hans papegoja.

Och Trump själv måste ju vara foliehatt i dina ögon. Han har ju förespråkat både hydroxoklorokin och ivermectin, samt uppmanat folk att inte låta viruset dominera deras liv.

I USA hade du utan tvekan blivit tagen för en Bidenanhängare.

Att PCR-test är skit i detta syfte stämmer för övrigt. Men du kanske vet mer än testets skapare och de 20 peer-granskare som sågade studien testningen bygger på längs fotknölarna

Jag har inte sagt att jag tycker att majoriteten av Trumpanhängarna är idioter. Däremot finns det en del knepiga typer där med.

Jag är själv intresserad av den forskning som bedrivs på Ivermectin, så då är väl jag med en foliehatt? Dock påstår jag inte att det är ett mirakelmedel och att vi ska kasta ut vaccinen bara för det. Väntar med spänning på Indiens resultat, lär komma bra studier därifrån snart.

Det sista är också en konspirationsteori, PCR-tester är gold standard och har varit så länge.
Citera
2021-07-10, 15:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Förmodar att detta är en killgissning från din sida såvida du inte har en källa att komma med för ovanlighetens skull..

Hej tror du att det går till när folk dör? Är det bara covid man kan dö av? Snacka om att hjärntvätten gått varm den senaste tiden.
Citera
2021-07-10, 15:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag tror man ska vara lite försiktig att skriva av vaccinvägrare som efterblivna. Jag tror det finns en grupp människor i Sverige som absorberat så mycket obehagliga rapporter i sociala medier och mainstreammedia (läs demoniseringen av Astra zenicas vaccin) att man helt enkelt blivit livrädd. Olika medieformat har den påverkan på folk. Hade massmedia rapporterat dagligen om olika bieffekter kring alvedon, så hade folk slutat käka dem trots att tabletterna är lika ofarliga som tidigare.

Jag vet inte vad det är med dessa människor. Angående Astras vaccin så kände jag osäkerhet över det, och hade inte velat ha det själv. Alvedon ja, det är intressant det där, ta en sådan medicin som Diklofenak, det knaprar ju folk också på och där kan man få plötsligt hjärtstopp mm om man har otur. Inte helt ovanligt att man knaprar protonpumpshämmare samtidigt med Diklofenak utan en susning om att de kan korsinteragera, båda är ju receptfria.
Citera
2021-07-10, 15:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag vet inte vilket lands hemsida du tittar på. Du vet inte ens i vilket land jag bor.

Jag tillhör kategorin som inte vill bära mask och därför låter bli att göra det.

Englands. Det är korrekt jag vet inte vilket land du bor i men gissade på England, då ditt exempel var på engelska.

Ja den kategorin finns ju också.
Citera
2021-07-10, 15:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har inte sagt att jag tycker att majoriteten av Trumpanhängarna är idioter. Däremot finns det en del knepiga typer där med.

Jag är själv intresserad av den forskning som bedrivs på Ivermectin, så då är väl jag med en foliehatt? Dock påstår jag inte att det är ett mirakelmedel och att vi ska kasta ut vaccinen bara för det. Väntar med spänning på Indiens resultat, lär komma bra studier därifrån snart.

Det sista är också en konspirationsteori, PCR-tester är gold standard och har varit så länge.

Trumpanhängare är generellt anti-lockdown, anti-munskydd och tveksamma till covidvaccin. Åker du till USA sticker du ut rejält bland dessa. Bland Bidens är det tvärtom, så där skulle du passa in betydligt bättre.

Ja, att du är en foliehatt håller jag med om. Vaccin och munskydd t ex är ju i princip samma sak som foliehatten. Ett inbillat skydd mot ett inbillat hot. Du har bara bytt ut ufostrålning mot virus. Ni lär vara många som får diagnosen Covid Anxiety Syndrome de närmaste åren.

Nej, PCR-tester är inte pålitliga i detta syfte. Men det är klart, han som skapade testet och uttryckligen säger detta i en intervju, är väl en foliehatt. Likaså de 20 peer-granskarna. Det räcker liksom inte att säga "konspirationsteori" om allt som inte passar ens världsbild.
Citera
2021-07-10, 16:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Trumpanhängare är generellt anti-lockdown, anti-munskydd och tveksamma till covidvaccin. Åker du till USA sticker du ut rejält bland dessa. Bland Bidens är det tvärtom, så där skulle du passa in betydligt bättre.

Ja, att du är en foliehatt håller jag med om. Vaccin och munskydd t ex är ju i princip samma sak som foliehatten. Ett inbillat skydd mot ett inbillat hot. Du har bara bytt ut ufostrålning mot virus. Ni lär vara många som får diagnosen Covid Anxiety Syndrome de närmaste åren.

Nej, PCR-tester är inte pålitliga i detta syfte. Men det är klart, han som skapade testet och uttryckligen säger detta i en intervju, är väl en foliehatt. Likaså de 20 peer-granskarna. Det räcker liksom inte att säga "konspirationsteori" om allt som inte passar ens världsbild.

Ja jag sticker nog ut från den allmänna Trumpanhängaren, jag kan ju gilla Trump för det. Foliehatten står du för.

Tyvärr verkar du hopplöst förlorad i dina konspirationsteorier. Nu har jag ingen ångest alls över det här viruset, så något syndrom lär inte dyka upp.

Hela världen använder sig av PCR, i olika sammanhang, men du påstår att det inte är pålitligt, det går helt enkelt inte att bemöta dig Don Quijote!
Senast redigerad av revodneb 2021-07-10 kl. 16:08.
Citera
2021-07-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hej tror du att det går till när folk dör? Är det bara covid man kan dö av? Snacka om att hjärntvätten gått varm den senaste tiden.

Du saknar med andra ord en källa till ditt tidigare påstående. Hur folk dör kan du läsa om på respektive dödscertifikat.
Citera
2021-07-10, 16:07
Medlem
revodnebs avatar
Alla ni som tycker viruset och pandemin är en bluff kan ju gå in i den här tråden och fråga sjuksköterskorna om saken:

"Utbränd IVA-sjuksköterska. Fråga vad du vill!"

(FB) Utbränd IVA-sjuksköterska. Fråga vad du vill!
Citera
2021-07-10, 16:09
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vad spelar det för roll att barnen smittar varandra? Är Covid-19 farligt för barn?

Det man sagt och fortsatt säga är att barn inte är de som driver smittan. Det påståendet verkar stämma väldigt bra.
Vad det spelar för roll om barnen smittar varandra? Ja vi har ju 15 döda barn rapporterade avlidna i covid i Sverige (6 st 2020 och 9 st 2021), hade varit fint om de fortfarande levde.
Socialstyrelse säger i sitt dödsregister 7st för 2020.

Vi har en ny variant som går ännu lite hårdare på barnen, man såg ju att alfan tog lite fler barn en de första varianterna. Låter vi deltan härja i skolorna så kommer ju deltan ta lite fler en alfan tog.

Detta kan vi förhindra om vi bara erkänner att barn kan smitta varandra och gör något åt skolorna.

Man behöver ju inte stänga skolan, men man behöver erkänna att smittspridning sker där. Låt barnen också få hålla avstånd, sätt luftrenare i klassrummen och matsal. Kanske lite kortare tid i skolan, kanske vissa dagar kan de gå kväll istället. Jag vet inte men vi kan ju inte bara kasta in ungarna i en delta höst. I alla fall inte om vi tycker det är tråkigt med ytterligare avlidna barn.

Deltan är annorlunda. Sjukdomsbilden för barnen är också lite annorlunda. Diarré och kräkningar kan förekomma med deltan. Men ingen info om det till föräldrar.

Men visst några gubbar sa att barn inte smittar varandra och det är väl bättre att offra 10-20 barn till hösten en att de måste ändra sin ståndpunkt.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-07-10 kl. 16:13.
Citera
2021-07-10, 16:22
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Vad det spelar för roll om barnen smittar varandra? Ja vi har ju 15 döda barn rapporterade avlidna i covid i Sverige (6 st 2020 och 9 st 2021), hade varit fint om de fortfarande levde.
Socialstyrelse säger i sitt dödsregister 7st för 2020.

Vi har en ny variant som går ännu lite hårdare på barnen, man såg ju att alfan tog lite fler barn en de första varianterna. Låter vi deltan härja i skolorna så kommer ju deltan ta lite fler en alfan tog.

Detta kan vi förhindra om vi bara erkänner att barn kan smitta varandra och gör något åt skolorna.

Man behöver ju inte stänga skolan, men man behöver erkänna att smittspridning sker där. Låt barnen också få hålla avstånd, sätt luftrenare i klassrummen och matsal. Kanske lite kortare tid i skolan, kanske vissa dagar kan de gå kväll istället. Jag vet inte men vi kan ju inte bara kasta in ungarna i en delta höst. I alla fall inte om vi tycker det är tråkigt med ytterligare avlidna barn.

Deltan är annorlunda. Sjukdomsbilden för barnen är också lite annorlunda. Diarré och kräkningar kan förekomma med deltan. Men ingen info om det till föräldrar.

Men visst några gubbar sa att barn inte smittar varandra och det är väl bättre att offra 10-20 barn till hösten en att de måste ändra sin ståndpunkt.
Japp, håller med.
Problemet blir att när skolorna går igång är fortfarande rätt många 18-40 inte fullt vaccinerade och då får vi fart på smittspridningen igen. Vi ser det nu i Storbritannien, Nederländerna m.fl. där deltan kommit gång redan. Gör vi inget åt det kommer det bli en ny våg här också.
Och det enda vi gör just nu är att släppa på festandet mm.
Citera
2021-07-10, 16:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Nederländerna levererar idag med. Rejäl ökning från igår så helt klart veckans raket!

10 Juli 10283 positiva
9 Juli 6926 positiva
4 Juli 1215 positiva
Citera
2021-07-10, 16:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du saknar med andra ord en källa till ditt tidigare påstående. Hur folk dör kan du läsa om på respektive dödscertifikat.

Ingen har brytt dig om det där förrän nu. Och särskilt om det råkar stå covid-19 på det. Helt sjukt att så många inte klarar av att läsa och tolka statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in