Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Det är sunt att vara skeptisk mot etablissemanget då de ofta har helt fel och drivs av ren ondska. Men i detta fall så har de nog däremot rätt i att man bör ta vaccinet.
Klart att big pharma tycker det. De tjänar ju enorma pengar på det. Men statistiken talar emot att alla behöver ta det. Covid är helt ofarligt för de allra flesta av oss. Och har man redan haft det och överlevt så har man inget att oroa sig för.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Det finns redan långtidsdata. Det har gått ett år sedan några tio tusen människor blev vaccinerade i de initiala studierna och det har gått bra för dem.
Och du tror att det går att ta fram vacciner så snabbt normalt sett? Knappast .
Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Biverkningar av vacciner visar sig i allmänhet inom någon månad.
JA fast det vet man inte helt säkert. det är därför det behövs längre studier och de pågår fortfarande. Jag tycker inte det är värt att chansa givet min egen hälsa och riskprofil. Men jag förstår om någon äldre multisjuk vill ta det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Vid det här laget är vaccinet nedbrutet och försvunnet sedan ett år. Det enda spår som finns kvar är lite antikroppar som bevakar mot viruset. Om viruset dyker upp igen så reagerar dessa antikroppar annars ligger de och vilar fullständigt harmlöst.
Om det nu är så säkert, varför vill big pharma friskriva sig från alla former av skador som uppstår pga vaccinet?