2021-07-09, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Som alltid kommer de som bevakar dig aldrig att bli bevakade eller kontrollerade själva, vilket skapar en elitgrupp som bevakar en "pöbel". Perfekt scenario för missbruk, vilket ALLTID sker då en grupp får ökad makt över en annan lägre grupp.

Det du säger är att du frivilligt vill tillhöra den lägre bevakade gruppen och tillfredsställa den högre maktgalna gruppen och frivilligt ge dem makt att hantera dina personliga data som de själva önskar och vill.

Drar man det vidare så kommer sedan enorma register att skapas där eliten har tillgång till allt om dig, detta kommer i förlängningen påverka allt från lön/arbetsgivare. framtida straff för något du tidigare sagt eller gjort .. Det finns ju skriftligt på det du sagt/gjort.

Denna makt kommer alltid att missbrukas och lagarna för HUR den kan missbrukas kommer ändras till makthavarnas behov och behag.

Personer som resonerar som dig är antagligen tillhörande den maktmissbrukande eliten eller den grupp som alltid lägger sig ner och önskar bli offer och ser fram emot att bygga sitt eget livstids fängelse här och nu. Helt utan tanke på hur det skapar problem för barn och barnbarn i framtiden.

Du är förmodligen en reinkarnation av en DDR bevakare.. Newsflash.. Dagens bevakning av individer via Internet och telefoner är BETYDLIGT mer omfattande än vad DDR och Sovjet någonsin kunde uppbringa på sin tid. Mer data samlas in och processas dagligen om individer än vad kommuniststaterna någonsin gjorde..

Vad tror du dessa enorma register över befolkningen kommer ge för resultat om vi får ett maktskifte i landet ? Ex. Islamistisk regim som vill utrota fläskätande vita medborgare ?

Muslimer är snart i majoritet i Sverige och Europa. När dessa får tillgång till din och andras personliga data så är det en enkel process att leta reda på småbrott och bestraffa folk för detta. Dödsstraff för häxeri ? Eller att inte be sina böner 7 ggr per dag ? dricka rusdrycker som kaffe eller alkohol.. Enbart fantasin sätter stopp för vad folk avlivas för på denna planet.
Bra sammanfattning åt alla rentmjölipåsen-typer som inte orkar tänka längre än näsan räcker. Dessa muppar tror alltid att dylik skit gäller någon annan, inte dem själva. Förstår man inte att man inte längre kan gömma sig i den stora massan är man dömd att fastna med fingrarna i kakburken då det monumentala informationsberget vi lämnat efter oss innehåller något skit om oss alla, det handlar bara om vilken agenda den som söker i informationen har.

Idag är det norm att klappa enhörningar och fisa regnbågar, i morgon kan det mycket väl vara sharia (eller något annat totalitärt tänk) som gäller. Informationen vi lämnar efter oss idag, kan vara haram i morgon och alla borde vid det här laget vara medvetna om att internet aldrig glömmer.

Man kan inte vara säker på vem som blir morgondagens makthavare men man kan välja vilka verktyg man lägger i dennes händer. Choose wisely, gott folk.
Citera
2021-07-09, 23:03
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Hur ansöker man jobb på #Chatcontrol? Tänk så mycket smaskiga nakenbilder och sexfilmer som man får ta del av dagligen jag bara Måste få jobb på det företaget!
Vill man se siffrorna på bankkontot växa i snabb takt så utpressar man ju bara människorna sen som inte vill ha sina intima stunder ute för allmän beskådning på nätet

Eller justja, det kommer ju inte hända, Sverige är ju ett land med i stort sett noll korruption
Senast redigerad av GladjeSpridarn 2021-07-09 kl. 23:11.
Citera
2021-07-09, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har man rent mjöl i påsen spelar sånt ingen roll. Ingen är intresserad av min chatt med badgänget om vem/vilka som ska mötas på stranden idag osv.
T ex
Låt oss hoppas att du t.ex. inte har sjukskrivit dig eller vabbar när du drar till stranden för det är exakt såna saker som kommer att bita dig i ditt skattebetalande arsle. Dessutom är det ytterst intressant vilka som ingår i ditt chattgäng, om någon av dem har en mörk hemlighet är det plötsligt även ditt problem eftersom du tillhör umgängeskretsen.

Underskatta inte problematiken, det finns massor av slukhål som du riskerar att falla ner i medan du är mallig över ditt rena mjöl.
Citera
2021-07-09, 23:19
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Bra sammanfattning åt alla rentmjölipåsen-typer som inte orkar tänka längre än näsan räcker. Dessa muppar tror alltid att dylik skit gäller någon annan, inte dem själva. Förstår man inte att man inte längre kan gömma sig i den stora massan är man dömd att fastna med fingrarna i kakburken då det monumentala informationsberget vi lämnat efter oss innehåller något skit om oss alla, det handlar bara om vilken agenda den som söker i informationen har.

Idag är det norm att klappa enhörningar och fisa regnbågar, i morgon kan det mycket väl vara sharia (eller något annat totalitärt tänk) som gäller. Informationen vi lämnar efter oss idag, kan vara haram i morgon och alla borde vid det här laget vara medvetna om att internet aldrig glömmer.

Man kan inte vara säker på vem som blir morgondagens makthavare men man kan välja vilka verktyg man lägger i dennes händer. Choose wisely, gott folk.
Så är det. Säg något på något socialt forum. Du har kanske glömt det om 10 år, men INTERNET har inte glömt det.
Citera
2021-07-09, 23:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Rent mjöl i påsen är bullshit. Tänk nu när vi åsiktsglider och rättigheterna hela tiden minskas. Tänk även 100 år framåt när detta kommer att missbrukas. När MAKTEN kan läsa alla dina åsikter och sedan ta beslut utifrån det
Ja, TÄNK, om MAKTEN skulle TA BESLUT utifrån våra åsikter, kreti och pleti, allmogen. JA TÄNK, allt vilken hemsk värld det vore om faktiskt de styrande på allvar brydde sig om våra åsikter och tog beslut utifrån dem. Vilken värld.
Citera
2021-07-09, 23:47
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppslag
Jag har mitt privatliv att dölja. Jag stänger om mig när jag går på toaletten också. Jag har kläder på mig för att inte visa mig naken. Jag talar förtroligt med människor i enrum, inte med megafon på gatan. Dessutom, och det är det värsta, finns risken att man inte vågar uttrycka till exempel politiska eller religiösa åsikter som överheten inte tycker om och som de kanske till och med förbjuder. Vi ska inte ge någon den makten för det är för farligt.
Detta såklart. Att många inte förstår vad det handlar om (”jag har inget att dölja”) visar vilken mängd jubelidioter som befolkningen består av.
Senast redigerad av BuckshotBill 2021-07-10 kl. 00:04.
Citera
2021-07-09, 23:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Fast med rent mjöl i påsen lär väl den skillnaden inte spela någon egentlig roll?
Exakt! Det är bara för dem att ta en snabb titt på de flesta för att se att de talar om söta barn, gulliga hundar eller att chefen på jobbet är ett arsel och att kompisarna ska fiska i övermorgon. En blick och de vet att det inte är fuffens.
Citera
2021-07-09, 23:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Låt oss hoppas att du t.ex. inte har sjukskrivit dig eller vabbar när du drar till stranden för det är exakt såna saker som kommer att bita dig i ditt skattebetalande arsle. Dessutom är det ytterst intressant vilka som ingår i ditt chattgäng, om någon av dem har en mörk hemlighet är det plötsligt även ditt problem eftersom du tillhör umgängeskretsen.

Underskatta inte problematiken, det finns massor av slukhål som du riskerar att falla ner i medan du är mallig över ditt rena mjöl.
Jag är inte vän med folk med mörka hemligheter. Naturligtvis missbrukar man inte sjukdagar!
Citera
2021-07-09, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag är inte vän med folk med mörka hemligheter. Naturligtvis missbrukar man inte sjukdagar!
Såja... Mörka hemligheter är just mörka hemligheter, det ingår i konceptet att du inte ska veta att dessa existerar. Om du verkligen hade rent mjöl i påsen skulle du inte skriva under pseudonym på Flashback.
Senast redigerad av TrazanSatansson 2021-07-09 kl. 23:55.
Citera
2021-07-09, 23:56
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Såja... Mörka hemligheter är just mörka hemligheter, det ingår i konceptet att du inte ska veta vad dessa består av. Om du verkligen hade rent mjöl i påsen skulle du inte skriva under pseudonym på Flashback.

Det argumentet biter på alla "den som har rent mjöl i påsen" människor. Men seså ut med ditt namn och adress här på Flashback då, eller varför inte ge alla tillgång till routern och fri tillgång till PCAP tracar om de finns så vi kan lyssna på alla samtal som ägts rum på hela nätverket sista veckan.
Citera
2021-07-09, 23:56
Medlem
.
Senast redigerad av Alline1 2021-07-10 kl. 00:07.
Citera
2021-07-10, 00:01
Medlem
Kamelen.Harriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Har du inget att dölja bör du inte vara rädd. EU står inför stora faror från både terrorister och inhemska sådana.
Den större faran på sikt är politikerna och i dens ledband de går.
Nej jag pratar inte om judar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in