2021-07-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men hallå i fyllestugan. Det är Folkhälsomyndighetens enhetschef Sara Byfors som lämnar uppgifterna. Det står i den läknade artikeln. Det blir typ inte mer fakta än så liksom. Du har dessutom inte hållit dig till någon statistik överhuvudtaget, istället sitter du här som ett fyllo och gapar om att folk skall svara på frågor typ samtidigt som du klappar dig själv på axeln. Gör istället som jag sagt nu och gå och sov ruset av dig, du blir nämligen bara fånigare för varje minut. *hihi*

Statistik, figur 2B.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-19-veckorapport-2021-vecka-26-final.pdf

Svarar inte i övrigt på troll.
Citera
2021-07-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Bizarrt hur vaccinen, med sin 60-70% verkan mot Delta, har gjort att viruset plötsligt "ska spridas fritt". Snacka om "flockimmunitet is the wäjj".

Frågan få frågar sig, Har Vaccinen lett till "ok" att ustätta varandra för höga doser muterat virus.

Helt plötsligt räknas de 30-40% vilka vaccinen inte skyddar - som "svinn"?

De som inte vaccinerats tas inte i beaktning, finns de som inte kan vaccineras av medicinska skäl mm. Vidare de som inte får så bra immunsvar av vaccinen. Folk tror att 60-90% siffrorna är statiska.

De vaccinerade som inte skyddas av vaccinet, är de plötsligt open target för allas smittspridning.

Är det "round 4" vi ser vaccin-douchebag-beteendet få en straight uppercut-knockout av SarsCov-Tyson?

Sverige tex, kommer restriktionerna hållas vid smittspridning - när alla vaccinerade resonerar - vi är vaccinerade mot allvarlg sjukdom.

Ett tyst kontrakt signerat "hopp" "rysk roulette".

Vidare, barnen i grundskolan, kommer de skyddas när personal "är vaccinerade".

Det hela lutar mot ett oundvikligt Svenskt elitistiskt sätta-hoppet-beteendet till vaccin-douchebag-klimax.

Krav på MINST munskydd -helst ANDNINGSSKYDD FFP2/3 vid resa i tät kollektivtrafik, med konstaterad samhällsspridning - annars får folk inte gå genom spärrar/på buss.

Kontrollanter på tåg/buss ser till att munskydd efterföljs.

Krav på andningsskydd FF3 på samtlga arbetsplatser inkl förskola-grundskola-gymnasium-universitet.

Krav på luftrening i lokaler där folk samlas och delar luft.

Tex 30-40 kvm fylls med 30 elever (ohållbart såväl proaktivt som vid smittspridning, barnen vilka sitter tätt och delar varandras luft 7x7 tim/v - ges knappt 1 kvm medans mataffärsshoppare ges 10 kvm)

Adekvat luftrenare (HEPA/P3) behöver installeras (Tex Coway Storm x2) placeras rätt i förhållande till till/från luft. Dvs luftrenarna suger in luft från ett håll (där ventilation till-luft kommer från) samt blåser renad luft mot eleverna i riktning mot ventilationens ut-luft.

Krav på säkert-test dagligen - där folk samlas i syfte att -dela luft, distansundervisning/hemmaarbete i en vecka om endast 1 person testar positivt.

Krav på översikt av till-från luft, samt ventilation /HEPA filter, i förebyggande syfte - hindra smitta sprids till andra lokaler genom ventilationen.

Sverige lider fortfarande av myndighetsinducerade sägner vilka orkestrerar insatser tex :

"Barn smittar mindre" FEL - LÖGN.

"Smittan är till väldigt liten del asymtomatisk" FEL LÖGN.

"Barn blir extremt sällan allvarligt sjuka" FEL LÖGN. Socialstyrelsens data visar 1300 barn 0-12 år, getts inneliggande sjukhusvård med Covid-19.

"Barn är inte drivande" "Barn" lol jävligt stor ihopklumpad grupp. Motbevisat av FoHM's egna rapport v.51 vilken "drogs tillbaks" då den visat att samhällsspridningen till 45% sker i grundskolan. HELA grundskolan, inte bara åk 6-9. Anatomisk ålder har INGET att göra med vaken smitta/smittspridning. Finns TON med studier vilka redan våren -20 fastställer detta.

"SarsCov-19 till största del kontakt/droppsmitta". Detta är så pass sinnessjukt att Sture Bergwall tom reagerar. SarsCov-19 är en luftburen aerosolsmitta. ÄN mer luftburen ÄN mer aerosol med tanke på Deltas 1000% mer virus ur övre luftvägar då Delta "binder bättre till cellen"/~"kopierar upp sig bättre".

Samtliga mötesplatser i samhället behöver skyddas av samtliga åtgärder beskrivna ovan, i et bubbeltänk. Barnen fom förskolan-grundskolan ska skyddas enligt arbetsmiljölagens tydliga lagtext gällande samhällsfarlig smitta klass 3, "andningsskydd ska bäras vid risk för exponering" - vilken inte implementeras. Få ifrågasätter.

Men, kommer åtgärder vidtas nu när en arme av General douchebag's resonerar -"behöver inte -är vaccinerad jue" -vandrar among us.

Spelet inte helt olikt verkligheten.

så fort "ingen ser" -kommer douchebag beteendet.

Har tänkt detsamma senaste veckorna. Det är liksom precis som att folk har blivit totalt dumma i huvudet. Nästan så man börjar fundera kring om vaccinet inte bara påverkar psykologiskt, utan kognitivt på riktigt. Eller är det ett trängande, uppdämt behov att vara ett arsel, ute i det fria nu? Det är sådan enorm skillnad bara sen i våras när folk såg lite lätt strykrädda och neurotiska ut. Lustigt fenomen, eller kanske mer tragikomiskt, som jag inte verkar vara ensam om att ha noterat....
Citera
2021-07-09, 22:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Frågan är när denna video censureras, den kom ut igår och det är mRNA:s skapare Robert Malone som uttalar sig, de som tagit sprutan lär inte gilla det han säger. Hans kollega i Kanada som larmade är just nu utsatt för en smutskastningskampanj. Sista 8min av denna intervju lär göra många väldigt nervösa....

https://trialsitenews.com/dr-robert-malone-inventor-of-mrna-technology-discusses-the-spike-protein-interview/

Sämsta 8 minuterna jag spenderat, vad sa han, Ivermectin? Sa han ens något intressant, han är utbildad, pratar långsamt så folk ska förstå?
Citera
2021-07-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, har sett den. Riktigt bra video. Att det är mycket vi inte vet kring Spike proteinerna vaccinerna tillverkar är uppenbart.

Dr Mobeen visade ett meddelande han fick från Youtube som varnade att de kunde stänga ner hans kanal pga brott mot censureglerna.

Det vi ser nu liknar 30 talet i Tyskland när man brände böcker. Att radera covid historia genom att ta bort videos som big pharma tror kan skada deras inkomster är början på något allvarligt. En slippery slope med ökad censur är vad vi kan förvänta oss.

Jag har den senaste tiden hittat en del intressant artiklar med slutsatser från stora studier som skulle missgynna big pharma och covid-alarmisterna. Till och med från Storbritanniens myndigheter, ECDC, kända universitet osv. Alltså inga sk foliehattsajter. Jag har länkat flera av dessa i tidigare inlägg. Det som är intressant är att jag hittar nästan allt via duckduckgo. Gör jag samma sökningar på Google får jag enbart och uteslutande pro-vaccin artiklar. Spelar ingen roll vad jag söker på relaterat till covid. Helt bisarrt. Trots att det tydligt framgår i studie efter studie från myndigheter och universitet att återinfektion är extremt ovanligt och symptomen är milda så säger Google i varje artikel att vaccin ger bättre skydd (i teorin enligt nån köpt jävla doktor). Det är omöjligt att hitta något trovärdigt på Google längre.

Den här studien tex som visar hur överlägsen naturlig immunitet är hittade jag knappast på Google, trots att den finns på gov.uk och borde vara relevant om man söker på exempelvis ”reinfections covid delta”. Istället får man bara massa skitartiklar som säger motsatsen utan tillstymmelse till bevis. Nu finns det ju en studie med riktiga fall (100 000 delta-fall) som utvärderats men istället ska massa doktorer yra på om antikroppar osv.

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-09 kl. 22:54.
Citera
2021-07-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ja men vakna nu. Han påstod att dödsfallen inte ökat där liksom. Har de det eller inte liksom? Oj nu blev det svårt. Men sitta och svamla på Flashback det ska du? Dödsfallen HAR ökat där. Med nästan 400% precis som jag sa liksom. Gå och sov ruset av dig nu. *hihi*

Från 5 till typ 18 per dygn
Citera
2021-07-09, 22:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja men vad bra. Då var det dags för dig att spela dum. Som jag nämnde får du typ leta ett tag innan du hittar några påståenden om smittkedjor från mig liksom. Men det fattar du nog inte på fyllan. Man orkar liksom inte med spån som dig om jag ska vara ärlig. Ja, barn driver smittan. Det är barn som blir smittade. Barn smittar andra barn. Det är därför barn utgör majoriteten av dem som smittas liksom. Fattar du? Nej, du fattar nog inte så mycket på fyllan. Gå nu och sov ruset av dig så kan du återkomma när du nyktrat till. *hihi*

Ja och vad spelar det för roll när deras föräldrar är vaccinerade? Barn kan visserligen få covid, men inte fan blir de speciellt sjuka generellt sett. Den vanliga influensan är mkt farligare för barn och den hör man ingen sitta och foliehatta sig om att man borde stänga skolorna osv.

Det är mer intressant att titta på vilka som faktiskt far illa i covid och varför de gör det. Generella nedstängningar är bara ren idioti som skapar ännu mer fetma och osunt leverne. Det är inte dit vi vill komma..

https://www.youtube.com/watch?v=tYLOGZBdAOE
Citera
2021-07-09, 22:56
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Hjälper inte vaccinet mot diverse varianter så hade man gärna sett munskyddskrav i Sverige.

Munskydd hjälper knappt mot virus. Måste vara minnst ffp3.
Men även sådana hjälper bara en begränsad tid, pga. de bygger på statiska skikt, ej filtermedia.

Dessutom tillåts de ha 5% läckage på sidorna. Har du sett någon bild på vilka tryckskador/blåmärken
sjukvårdspersonal får när de försöker få dem att sluta tätt?
Bild: https://dm1zcrsul8wju.cloudfront.net/sites/rcn_nspace/files/styles/ckeditor_image_style/public/skin-tile_0.jpg?itok=D00f2HuF

Minimiskydd är halvmask med riktigt p3 filter.

Och sverige har kastat alla gasmasker......
Senast redigerad av severustheemperor 2021-07-09 kl. 23:11.
Citera
2021-07-09, 23:03
Medlem
revodnebs avatar
Då var det slutåkt till Malta för antivaxxers, enligt Aftonbladets chatt.

Citat:
Malta förbjuder inresa från utlandet för alla som inte är fullvaccinerade mot covid-19. De är det enda landet i EU som valt att göra så, skriver Al Jazeera.

Blir det fler som följer efter?
Citera
2021-07-09, 23:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jaha nu bytte du spår igen liksom? Vem har sagt att det typ spelar roll? Barn driver smittan. Fatta.
Driver och driver? Det tycker inte jag det verkar som det minsta ärligt talat. Barn är varken drivande eller blir särskilt sjuka. Är man ängslig som förälder finns det nu ett vaccin man kan ta. Problem solved.

Citat:
Och då kommer du bara och fyllsvamlar om vad det spelar för roll? Det spelar väl ingen roll, det som saken gällde är att de driver smittan. Det gör de. Fatta.

Smitta är inte farligt de allra flesta av oss. Det är farligt för folk som inte tar hand om sin hälsa..

Så har man inte gjort det nu efter år är det så dags att sätta fart...

Citat:
Gå och sov ruset av dig nu innan du gör bort dig mer. *hihi*
Det kan du göra själv. Och så kan du titta på den här videon och lära dig lite om varför folk blir så sjuka i covid. Det måste inte vara så.

https://www.youtube.com/watch?v=ob2GcGUUUxM
Citera
2021-07-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Då var det slutåkt till Malta för antivaxxers, enligt Aftonbladets chatt.

Blir det fler som följer efter?

Det tror jag definitivt! Detta är bara början.

Vilket land vill för övrigt ha in anti-vaxers? Det är ju en grupp som mest består av lågutbildade, lätt förståndshandikappade, misslyckade, fattiga, rättshaverister och konspirationsteoretiker. De är nog en belastning vart de än beger sig i världen.
Citera
2021-07-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja, afrikanerna har lärt sig att använda anklagelser om rasism för att pressa vita människor till eftergifter.

Sydafrikas president, Cyril Ramaphosa, är missnöjd med att västländer väljer att vaccinera sina egna befolkningar, istället för att ge bort sina vacciner. Genom att komma med anklagelser om "vaccinapartheid", så är det tydligt att Ramaphosa riktar sitt missnöje mot vita människor.

Citat från Aftonbladet, 3:e juli 2021:
En tredje våg, driven av den mer smittsamma deltavarianten, härjar i Sydafrika, samtidigt som bara fem procent av befolkningen har vaccinerats. Belastningen på sjukhusen är stor, särskilt i Johannesburgs storstadsområde.
...
Att så få har vaccinerats kan tillskrivas flera orsaker. Förutom undermålig sydafrikansk byråkrati, tvingades regeringen förstöra två miljoner förorenade doser av Johnson & Johnsons vaccin. Presidenten har också beskyllt rika västländer för ”vaccinapartheid”, genom att prioritera dess egna medborgare framför människor i fattigare utvecklingsländer.
Med tanke på hur hårt västländerna har drabbats av epidemin, så är den sydafrikanska presidentens anklagelser helt oförskämda. Presidenten försöker, med anspelningar på rasism, pressa hårt drabbade länder att dela med sig av sina vacciner till lindrigt drabbade länder. Det är riktigt fräckt.

Jag ser gärna att västländerna delar med sig av sina vacciner, men först till hårt drabbade Sydamerika. Lindrigt drabbade Afrika kan vänta till senare.

Jag förstår inte varför väst ska ge bort vaccin över huvud taget?

En vaccindos kostar väl typ $4 (Astra Zeneca) eller max några hundralappar. Sydafrikas president är väl själv miljardär har jag för mig och skulle väl personligen ha råd att vaccinera hela folket.

Vaccinet är inte dyrt, det är en spottloska i havet att vaccinera befolkningen och vaccinet betalar sig självt genom minskade sjukvårdskostnader.

Det vore verkligen på tiden om sojapolitikerna i väst röt ifrån: ”Nu får ni i Afrika klara er själva. Ni har fått vårt bistånd i femtio år nu, det räcker. Eller erkänner ni öppet att ni är djur som inte ens kan arrangera ett sprutstick i axeln?”.
Citera
2021-07-09, 23:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det tror jag definitivt! Detta är bara början.

Vilket land vill för övrigt ha in anti-vaxers? Det är ju en grupp som mest består av lågutbildade, lätt förståndshandikappade, misslyckade, fattiga, rättshaverister och konspirationsteoretiker. De är nog en belastning vart de än beger sig i världen.

Att vara emot covid-vaccinerna är inte att vara antivaxx. Att vara skeptisk mot snabbt framtagna och nödgodkända vacciner visar att man kan tänka och inte går att lura på vad skit som helst. Tittar man på statistiken är det glasklart att alla inte behöver dessa vacciner. Enda anledningen till att de pushas så hårt är för att big pharma vill ha tillbaka pengar för sin investering plus enorm vinst givetvis. Och deras modell bygger på att alla ska vaxxas. Även folk som inte ens behöver vaccinet, med argumentet "att skydda andra". Jag säger personligen nej tack till dess att experimentfasen är över och gör bedömningen att risken för att bli allvarligt sjuk i covid efter så här lång tid är närmast noll.

Jag har många vänner som tänker likadant. De har inget emot vacciner, men vill vänta på mer långsiktig data och studier, som tyvärr helt saknas idag.

Om folk är så oroliga för covid, varför är de totalt ointresserad av sin egen hälsa? Det är för mig ett mysterium. Och varför vill så många vara slavar under big pharma och tvingas på vaccinpass och smittsspårningsappar mm mm? Helt jävla sjuk värld vi lever i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in