Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Det tror jag definitivt! Detta är bara början.
Vilket land vill för övrigt ha in anti-vaxers? Det är ju en grupp som mest består av lågutbildade, lätt förståndshandikappade, misslyckade, fattiga, rättshaverister och konspirationsteoretiker. De är nog en belastning vart de än beger sig i världen.
Att vara emot covid-vaccinerna är inte att vara antivaxx. Att vara skeptisk mot snabbt framtagna och nödgodkända vacciner visar att man kan tänka och inte går att lura på vad skit som helst. Tittar man på statistiken är det glasklart att alla inte behöver dessa vacciner. Enda anledningen till att de pushas så hårt är för att big pharma vill ha tillbaka pengar för sin investering plus enorm vinst givetvis. Och deras modell bygger på att alla ska vaxxas. Även folk som inte ens behöver vaccinet, med argumentet "att skydda andra". Jag säger personligen nej tack till dess att experimentfasen är över och gör bedömningen att risken för att bli allvarligt sjuk i covid efter så här lång tid är närmast noll.
Jag har många vänner som tänker likadant. De har inget emot vacciner, men vill vänta på mer långsiktig data och studier, som tyvärr helt saknas idag.
Om folk är så oroliga för covid, varför är de totalt ointresserad av sin egen hälsa? Det är för mig ett mysterium. Och varför vill så många vara slavar under big pharma och tvingas på vaccinpass och smittsspårningsappar mm mm? Helt jävla sjuk värld vi lever i.