2021-07-09, 21:15
Medlem
Vad i hela friden gör man av sina hundar när det börjar bombas i stan? Människor har ju skyddsrum att springa ner i, men där får inte hundar vara pga allergi. Har funderat på tvättstuga och källare, men där finns det fönster som kan sprängas inåt.

Är det någon annan som funderat på vad man gör med hundar (och andra djur för övrigt) när flyglarmen börjar gå?
Citera
2021-07-09, 21:25
Medlem
Man lämnar dom givetvis åt sitt öde. Eller så har man förberett ett eget skyddsrum där hunden är välkommen.
Citera
2021-07-09, 21:35
Bannlyst
Man är solidarisk och står med sin hund till döden, medan barn och alla andra klena stackare springer till skyddsrummet.
Citera
2021-07-09, 21:35
Medlem
Hunden lämnas i bostaden, hårt men krig är hårt
Citera
2021-07-09, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Hunden lämnas i bostaden, hårt men krig är hårt
Nej det är du som är mjuk.
Citera
2021-07-09, 22:35
Medlem
På riktigt? Så om det kommer ner en kärring med parfym i skyddsrummet så kan jag skicka ut henne också då, eftersom jag är allergisk?
Citera
2021-07-09, 22:42
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broddnyckel
På riktigt? Så om det kommer ner en kärring med parfym i skyddsrummet så kan jag skicka ut henne också då, eftersom jag är allergisk?
Skyddsrum är för människor att söka skydd i och allergisk mot parfym lär inte bli trevligt när det är knökfullt och utan ventilation det kommer att lukta satan där inne även utan husdjur.
Citera
2021-07-09, 23:13
Medlem
HermaeusMoras avatar
Jag hade tagit med min hund till skyddsrumet och har folk fortfarande tid att gnälla över allergi så är det nog ingen allvarlig Kris.
Jag menar släpps det massor med bomber ovanför en så har man inte tid att tänka på sin allergi
Citera
2021-07-09, 23:15
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Jag hade tagit med min hund till skyddsrumet och har folk fortfarande tid att gnälla över allergi så är det nog ingen allvarlig Kris.
Jag menar släpps det massor med bomber ovanför en så har man inte tid att tänka på sin allergi
Tror att folk parkerar din hunn på utsidan då
Citera
2021-07-09, 23:45
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag skiter väl i deras allergi, hunden skulle med in så klart.
Citera
2021-07-10, 00:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Så du hade låtit ditt djur ta upp platsen för en människa. Hade du hamnat i mitt skyddsrum hade både du och hunden åkt ut illa kvickt.
Citera
2021-07-10, 00:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungcarlsbakficka
Vad i hela friden gör man av sina hundar när det börjar bombas i stan? Människor har ju skyddsrum att springa ner i, men där får inte hundar vara pga allergi. Har funderat på tvättstuga och källare, men där finns det fönster som kan sprängas inåt.

Är det någon annan som funderat på vad man gör med hundar (och andra djur för övrigt) när flyglarmen börjar gå?
Skyddsrum var något som fanns för folk på sjuttio, åttio och lite in på nittiotalet. Idag finns väldigt få skyddsrum och du som vanlig människa har inte tillträde till något av dem.
Sluta oroa dig för hunden - blir det krig så kommer du ha fullt upp med att överleva själv och alla de där romantiska filmerna om en man och hans hund kommer vara just det - romantiskt dravel.
Har du tur så har du kvar hunden så du kan äta den när du börjar svälta - men räkna inte med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in