2021-07-09, 15:56
Medlem
NuckFiggerss avatar
Terrordådet på Drottninggatan, Stockholm 2017
Gärningsman: Rakhmat Akilov från Uzbekistan
Offer: Ebba Åkerlund 11 år, Lena Wahlberg 69 år, Marie Kide 66 år. Sen var det två offer till, men är osäker på deras etnicitet ifall dom var svenskar eller ej. Men det är hemskt och bedrövligt hursom.
Citera
2021-07-09, 16:13
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Jackie Arklöv tillhör knappast den svenska folkstammen.

Jag har inte heller påstått det. Han var dock nazist, och de dåd som han och hans äktsvenska kumpaner begick kan alltid åberopas av sosseadeln, då den känner sin maktställning hotad.
Citera
2021-07-09, 16:57
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
På vilket sätt blev han inte random mördad? Han hade rakad skalle och blev påhoppad pga sin kultulla tillhörighet. Har du länk till FUP?

Mördaren har visat sej vara ett farlig odjur efter avtjänat straff.

Du verkar ha missat stora delar av händelse förloppet. Var så länge sedan jag läste den men då fanns den här på FB.

Han hade slagit en tjej och sen var det slagsmålet som var innan själva knivhugget som var väldigt utdraget.

Att den skyldige är en vidrig person är inget jag motsätter mig. Vet inte varför du behövde ta upp det igen.
Citera
2021-07-09, 18:10
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Tycker du att det är ok att oskyldiga barn sprängs med handgranat?

Nej, det är inte okej, någonstand på jorden!
Citera
2021-07-09, 18:12
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man kan med en väldigt stor säkerhet säga när det gäller morden, att hade inte de här utländska gärningsmännen befunnit sig i Sverige så hade dessa personer aldrig mördats.

Sannolikheten att de istället hade mördats av en annan person måste ses som obefintlig. Inte omöjligt förstås, men en väldigt liten risk.

Risken är alltid överhängande om man rör sig i kriminella miljöer!
Citera
2021-07-09, 18:16
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Fast det finns ju redan statistik som du kan kolla upp. Det märks att du har mycket åsikter men ingen kunskap.

Dessutom berättar du en gammal story för dig själv om hur onda svenskar till synes utan något annat motiv än just ondska försöker sätta dit invandrare. Den håller inte. Har du blivit så hjärntvättad att du tror på den storyn?
Jag är btw andra generationens invandrare, och jag är långt ifrån ensam bland likar och andra skötsamma invandrare om att kritisera det förfall som plågar Sverige.
Jag säger alltså inte att det är invandrares fel. Invandrare säger inget alls om hur du är. Det säger bara att du invandrat.

Det som ska kritiseras är alltså den invandringspolitik som lett till kaoset.
Samt alla de drägg som gör samhället osäkert genom sina avskyvärda handlingar.
Jag skuldbelägger alltså inte mina invandrarvänner för något de aldrig gjort.

Kanske är du för ung för att ha upplevt skillnaden mellan hur Sverige var och vad Sverige har blivit.
Men se till att skaffa dig lite kunskap åtminstone. Du kommer att tjäna på det.

Jag är född på 60-talet.
Jag har god kunskap om människor och samhället. Allt jag skriver bygger på egna erfarenheter.
Citera
2021-07-09, 18:23
Bannlyst
Kom med länk till FUP. Finns en annan användare här på Flashback som berättade hur det gick till, han blev random mördad av en person som saknar jord och blod kopplingar till Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du verkar ha missat stora delar av händelse förloppet. Var så länge sedan jag läste den men då fanns den här på FB.

Han hade slagit en tjej och sen var det slagsmålet som var innan själva knivhugget som var väldigt utdraget.

Att den skyldige är en vidrig person är inget jag motsätter mig. Vet inte varför du behövde ta upp det igen.
Citera
2021-07-09, 18:30
Medlem
Citat:
Du har inte hans personnummer? Verka ha byt namn.
Har inte FUPen kvar tyvärr.

Bytt namn har han garanterat gjort med tanke på vad han gjorde och hurpass lågt straff han fick.
Citera
2021-07-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuckFiggers
Terrordådet på Drottninggatan, Stockholm 2017
Gärningsman: Rakhmat Akilov från Uzbekistan
Offer: Ebba Åkerlund 11 år, Lena Wahlberg 69 år, Marie Kide 66 år. Sen var det två offer till, men är osäker på deras etnicitet ifall dom var svenskar eller ej. Men det är hemskt och bedrövligt hursom.
De andra två offren var utländska turister om jag inte min helt fel nu.
Citera
2021-07-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Att han skulle ha slagit en tjej utanför fritidsgården är inget som går att verifiera eftersom att det inte finns ett enda opartiskt vittne som inte är inblandad i själva misshandeln som påstår det.

Däremot finns det vittnesmål om att en av tjejerna viftar med en tänd cigarettändare mot Daniels ansikte utanför fritidsgården innan fritidsledaren kommer ut och avstyr det hela. Den delen av händelseförloppet skildras förövrigt i den dokumentär i två delar som SVT sände om Salemordet.

Typ den i stort sett enda opartiska dokumentär som SVT någonsin har sänt när det gäller sådana här händelser. Det säger ganska mycket när tom SVT inte kan vinkla om en sådan här händelse till sin fördel pga alla fakta som fanns i målet.

Sen är det fel att kalla det för slagsmål när ca 10 pers hoppar på och misshandlar en ensam alkoholpåverkad kille där tex tillhygge som planka används.
Citera
2021-07-09, 18:54
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Kom med länk till FUP. Finns en annan användare här på Flashback som berättade hur det gick till, han blev random mördad av en person som saknar jord och blod kopplingar till Sverige.

Men ser jag ut som din springpojke eller?
Och vad fan har du för källa? Nån annan snubbe på Flashback? Hahaha är du 12 eller?

En annan person på FB sa att du är från Senegal.. så nu är det också sant enligt din logik.

Googla bara ska du se att du hittar info om fallet. Det är allmäntkänt hur det gått till.
Citera
2021-07-09, 19:00
Medlem
Citat:
Det sjuka är att den där mördarmaskiner använder SL som trygghetvärd några år senare, fler människor bli svårt misshandlade, våldtagna och rånade, bara för man slipper ut såna här odjur ifrån fängelset.
Det som är ännu mer sjukt är att ett par av de andra som dömdes för själva misshandeln och som typ bara fick böter och samhällstjänst dök upp som motdemonstranter vid flera tillfällen under de åren som Salemmarschen hölls i Salem för att hedra Daniels minne.

Tom en väldigt ung Gustav Fridolin fd språkrör för MP var där och demonstrerade tillsammans med AFA:s fina grabbar som i vanlig ordning kaosade runt och kastade både bengaler och sten på polisen, maskerade givetvis.

Han tyckte inte det var fel alls att försöka störa ut minnesstunden för en mördad ung svensk när han fick frågan av en SVT reporter vad han gjorde där tillsammans med våldsvänstern. Enbart för att Daniel hade fel åsikter i hans värld så var det tydligen ok.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-07-09 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in