Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
Du verkar ha missat stora delar av händelse förloppet. Var så länge sedan jag läste den men då fanns den här på FB.
Han hade slagit en tjej och sen var det slagsmålet som var innan själva knivhugget som var väldigt utdraget.
Att den skyldige är en vidrig person är inget jag motsätter mig. Vet inte varför du behövde ta upp det igen.
Att han skulle ha slagit en tjej utanför fritidsgården är inget som går att verifiera eftersom att det inte finns ett enda opartiskt vittne som inte är inblandad i själva misshandeln som påstår det.
Däremot finns det vittnesmål om att en av tjejerna viftar med en tänd cigarettändare mot Daniels ansikte utanför fritidsgården innan fritidsledaren kommer ut och avstyr det hela. Den delen av händelseförloppet skildras förövrigt i den dokumentär i två delar som SVT sände om Salemordet.
Typ den i stort sett enda opartiska dokumentär som SVT någonsin har sänt när det gäller sådana här händelser. Det säger ganska mycket när tom SVT inte kan vinkla om en sådan här händelse till sin fördel pga alla fakta som fanns i målet.
Sen är det fel att kalla det för slagsmål när ca 10 pers hoppar på och misshandlar en ensam alkoholpåverkad kille där tex tillhygge som planka används.