2021-07-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men snälla lilla gubben. Är du full nu igen? Det är ingen här som är intresserad av annat än hur många som dog i Covid liksom. Anledningen är att det inte är relevant. Det är inte heller intressant hur många som typ dog av nageltrång, för trång förhud eller mjäll. Vi bryr oss inte. Det dog drygt 13000 av Covid under en tolvmånadersperiod 2020-2021. Fattar du? Gå nu och sov ruset av dig. *hihi*

Det är nog inte många som fortfarande tror att ”dö i” och ”dö av” betyder samma sak. Slår vi ut överdödligheten över 2 år blir det ingenting eftersom de som dog i covid snart skulle dö ändå. Om medelåldern på döda överensstämmer med medellivslängden så borde du kunna ana vad det innebär. Jag är dock övertygad om du inte kan sätta en siffra i ett sammanhang så detta inlägg riktar sig främst till andra läsare. 80-90% av de som dog i covid hade underliggande sjukdomar, medelåldern är 83 år, åldersstandardiserad överdödlighet i Sverige förra året var 1,7% och risken att återinfekteras är mellan 0,001 och 0,4% inom ett år. Allt detta är relevant. Ta åt er och tolka dessa siffror bäst ni vill.
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-09 kl. 17:32.
Citera
2021-07-09, 17:38
Medlem
Citat:
Hihi, ja som du håller på och fyllsvamlar är det typ inte ett dugg förvånande att du är intresserad av hur många som dog av för trång förhud. Vi andra är dock inte intresserade, vi är här för att diskutera hur många som dog i Covid. Gå nu för sjutton och lägg dig så du får sova ruset av dig nån gång. *hihi*

Det är väl ingen som dör av att förhuden är för trång. Hur många som dog? Du får det att låtsa som pandemin är över. Det är ingen nyhet hur många som dött av covid.
Det är tydligt att du är här bara för att provocera. Har du det kul ?
Citera
2021-07-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och? Sluta vara rädd.

Samtliga restriktioner ska bort nu. Och aldrig igen återinföras.
Det kan bli problem igen för sjukvård såklart om det kommer en ökning hit med speciellt på sommaren då sjukvården vill ha ledigt precis som du.

Sen skulle jag tipsa dig att ifrågasätta vad du sysslat med, dina kommentarer här kommer finnas jämt, tänk när du är 30-40 år och ser tillbaka hur du skrev här.
Bryt med dina konspirationsteorier en gång för alla, det kommer stärka dig när du går in i vuxenlivet.
Citera
2021-07-09, 17:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Kolla på Nederländerna nu o deras ökning senaste veckan. Det ser ju ut som om de kommer knipa 1 platsen i smittspridning för delta vågen nästa vecka?

2 Juli 943 positiva
9 Juli 6926 positiva
Citera
2021-07-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kolla på Nederländerna nu o deras ökning senaste veckan. Det ser ju ut som om de kommer knipa 1 platsen i smittspridning för delta vågen nästa vecka?

2 Juli 943 positiva
9 Juli 6926 positiva

Ojdå. Här går det undan. Vi kan väl nu konstatera att Europa är i början på en 4e våg.
Citera
2021-07-09, 18:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ojdå. Här går det undan. Vi kan väl nu konstatera att Europa är i början på en 4e våg.

Ja, definitivt är det så. Ska bli intressant att se hur många som väljer UK's väg framåt genom att öppna upp när vågen accelererar för att försöka få så många som möjligt exponerade för delta under sommaren.

Ett sak jag försöker bevaka är hur delta + ökar i Europa. Den skulle ju kunna påverka hur många som får Covid trots vaccin o tidigare sjukdom. Dvs kan vara avgörande för hur sjukvården kommer klara av vågen.

Undrar varför Tegnell inte försöker få Sverige att öppna upp så fort som möjligt nu? Han måste avundas britterna som satsar hårt nu under sommaren.
Citera
2021-07-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Men vi kan väl sluta skaka tass med varandra från och med nu - sprider bara massa baciller i onödan!

Men vi har ju fortfarande ett helt fantastiskt immunförsvar. Den där bacill-skräcken ligger naturligtvis på det psykologiska planet. Snusat lös-snus i 35 år, gräver i dosa och in o käften hela dagarna. Tvättar inte händerna i onödan heller. Och vet du vad? Jag är tamejfan aldrig sjuk. Men t.om jag fick en släng av Covid. Lite snuvig ett par dygn, sen var det bra med det.

Låter som jag raljerar här, men det är sant. Jag tror på att immunförsvaret behöver jobba lite.
Citera
2021-07-09, 18:25
Medlem
Citat:
Eller hur. Jag påpekade att det dog drygt 13000 personer i Covid under en tolvmånadersperiod och då går ett gäng ur antivaxxpatrasket igång och börjar typ gapa om att man skall svara på irrelevanta frågor liksom. Det var känsligt att komma med fakta tydligen. Hur många som dött av det andra är jag som sagt inte intresserad av, men de andra fyllhundarna gasar på så det typ ryker för att få svar på de frågorna. *hihi*

Det är normalt att vara skeptisk till en ny medicin man inte vet effekten av ännu.
Men ställ dig i kön bara bland dom andra som vill vara med och testa detta oprövade nya preparatet.
Senast härom veckan fick man lägga till hjärninflammation till biverkningar som några tusen fått.
Det kommer inte bli tal om nån ersättning sen för den är pharma friskrivna från.

Lycka till
Citera
2021-07-09, 18:30
Medlem
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/07/manga-snabbtest-for-covid-19-visar-falskt-negativt-resultat/

Komiskt Falsk negativa snabbtester.. 48% när de används på vårdavdelning. Spelar ingen roll om de är testet i sig och eller i kombination med handhavandefel, det är såpass illa att det är lika dåligt som slumpen. Du kan lika väl gissa om folk är positiva eller inte och få lika bra resultat.

Förvisso känt sen tidigare.
Citera
2021-07-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Jag är förvånad över den stora vaccinationsviljan i Sverige faktiskt.

67.4% av vuxna befolkningen har fått sin första dos nu. Jag utgår ifrån att vi kommer att komma upp i åtminstone 85% vilket är fantastiskt fin siffra naturligtvis.

Kommer placera Sverige i den absoluta toppen om man ser till personer över 18 år iallafall.

Jag är inte förvånad. Svensken är lydig, duktig, gillar myndighets-utövning och regler. Btw, visste ni att vi har över 500 olika myndigheter i detta lilla land?
Citera
2021-07-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
Fascinerande att domedagsprofeterna inte krupit tillbaka till sina hålor än, trots att dom inte längre har något att gå på.

Vänta bara....snart kommer Omegapluss-varianten. Den kommer den åttonde cocktail-sprutan dock råda bot på. Men bara om vi kör med munskydd utomhus och spritar sönder händerna.
Citera
2021-07-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

2 Juli 943 positiva
9 Juli 6926 positiva
Oj! måste varit ett superspridarevent. Fotbolls-EM??!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in