2021-07-09, 15:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ok, jag missade att det finns en sakfråga. Vilket krångligt sätt att meddela att de ändrar sig.
javisst var det så men vad var att vänta av veritabla byråkrater som våra "förtroendevalda" är. Ordentligt komiskt att vad fånskallen Annie m.fl. i deras förstockade envishet åstadkom var att de röstade bort sig själva så de blev ordentligt försvagade, men kanske (hemska tanke) allt bara är ett skådespel för oss så vi ska lockas tro att allt är så benhårt svårt så kompromisser är något som vi ska vara glada för lyckas att ros i land av de sk förtroendevalda.
Citera
2021-07-09, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Löfven röstades bort för att han inte hade Riksdagens förtroende. Några dagar senare gav samma Riksdag honom förtroendet att bilda ny Regering. Då bildade han samma Regering som satt innan Riksdagen tappade förtroendet för honom.

Driver politikerna med oss, eller har jag missat något?

Jag håller med. Misstroendeförklaringen var sannerligen en patetisk föreställning, givet att man inte hade ett alternativ och att man röstade in honom igen. Sandlåda i svensk riksdag!
Citera
2021-07-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Bra att Löfvén polariserar ytterligare.

Det är grunden till deras makt.
Hur kan vi annars ha ett val för eller emot Hitler sen?
Det enda val dom kan vinna
... om dom lyckas polarisera tillräckligt.
Citera
2021-07-09, 15:36
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Läs på, pajas.

Ja du har upprepat det men du har inget att peka på som du vill att jag ska läsa på. Var är dina citat av vallöften som M och KD givit men som de brutit emot, de lyser med sin frånvaro trots att du skrivit många inlägg om detta.

Att M och KD har gått till angrepp mot SD under många år och nu närmat sig dem är inte ett brott mot något vallöfte.
Citera
2021-07-09, 15:42
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fan vad belåten Bolund såg ut. Nu är jag minister igen! Allt är som det ska igen.

Om något kommer av det här hoppas man MP ryker all världens väg 2022.

Man kan alltid hoppas på att MP och L ryker så att Löfven inte kommer tillbaka 4 år till. Men man kan aldrig lita på väljarna.
Citera
2021-07-09, 15:44
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Läs på, pajas.

Titta på vad Löfven åstadkommit sedan 2014. Kan man verkligen som sympatisör vara nöjd med resultatet?
Jag vet att vänsterväljare tolererar i princip vad som helst då principen att rösta på rätt färg är viktigare än både politiken och demokratin.
Citera
2021-07-09, 15:45
Medlem
Citat:
Jag håller med. Misstroendeförklaringen var sannerligen en patetisk föreställning, givet att man inte hade ett alternativ och att man röstade in honom igen. Sandlåda i svensk riksdag!

Ja, sandlådan är dock att S lovar allt till alla där löftena är direkta konflikter med varandra.
Hans stödpartier röstar för Löfven och går sen i opposition mot sig själva.
Allt för att förhindra att dom väljare dom representerar ska få säga sitt.
Citera
2021-07-09, 15:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det är grunden till deras makt.
Hur kan vi annars ha ett val för eller emot Hitler sen?
Det enda val dom kan vinna
... om dom lyckas polarisera tillräckligt.
Vi ska fortsätta driva med vänsterns rädslor. Snart har vi kommit dit att vi kan säga "ja precis, heil Hitler!". Poängen är att Steffes polarisering utmynnar i ketchupeffekt när folk väl genomskådar charaden. Det kommer att tillåta oss att snabbt förflytta narrativet i nödvändig riktning, nämligen till att biståndsåtervandring är lösningen.
Citera
2021-07-09, 16:00
Medlem
Citat:
Historierevisionism! M o KD sa att de var beredda att bilda regering med stöd av SD, något de lovat dyrt o heligt att avhålla sig ifrån innan valet. C o L svarade på detta genom att stödja en S/Mp-regering. Visst svek alla borgerliga partier sina vallöften, men det är ingen tvekan om vem som initierade det.
Historierevisionism sysslar du med. Nej, och åter nej. M och KD svek inte sina löften, då de upphörde så fort C & L stödde Stefan Löfven. Du kan inte bryta emot ett löfte, som inte existerar.
Citera
2021-07-09, 16:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Man kan alltid hoppas på att MP och L ryker så att Löfven inte kommer tillbaka 4 år till. Men man kan aldrig lita på väljarna.
Riksdagsspärren skulle behöva höjas. Att den infördes 1968 var ju för att förhindra småpartier från att försvåra regeringsbildningar o kompromissförfarandet. Då fanns det bara fem partier och allt flöt på om inte bra så åtminstone bättre. Nu har vi hela 8 partier i riksdagen och ja kaos, trögt och svårregerat som följd. Är det överhuvudtaget nånting vi ska plocka från Turkiet så kanske det skulle vara deras spärr på hela 10%
Citera
2021-07-09, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trellen
Historierevisionism sysslar du med. Nej, och åter nej. M och KD svek inte sina löften, då de upphörde så fort C & L stödde Stefan Löfven. Du kan inte bryta emot ett löfte, som inte existerar.

...om vi skall börja räkna brutna löften så är det ju enklast att starta med S och brutna vallöften. Problemet är bara att det inte finns datakraft för att sammanställa detta kvar i datorhallarna längre och att Deep Blue är upptagen med att spela schack igen, men ge någon duktig statistiker något år och obegränsad tillgång till skrivarpapper och toner så kan vi nog få se en lista på brutna löften som t o m få en albino att blekna.
Citera
2021-07-09, 16:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
C har grävt ned sig i ett hål, bara vänta lite och sen kan man fylla igen det och sätta upp gravstenen.

Jag tror inte det, det finns en grupp asyl-borgare som tycker att det är viktigast att vara emot SD. C kanske till och med ökar när M radikaliseras. Men det är bra att det finns tydliga alternativ jämfört med förut när alla fyra borgerliga partier var som C är idag. När M och KD förlorat alla nyliberala väljare till C så behöver de inte längre ta hänsyn till vad de tycker. Och långsiktigt är väljarsegmentet asyl-borgare ett krympande väljarsegment, de kommer migrera till det lite mer realistiska L (Om de blir kvar i riksdagen) eller vänsterut till S och MP.

Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Det sorliga är att många faktiskt tror att vedugnarna kommer öppnas om SD får makten.
Har hört två personer säga att alla utvecklingsstörda kommer bli avrättade.
Igår på cafét hörde jag när en jämförde t.om. Ulf nu för nya Hitler. För vadå, att han är lite kritisk.

Usch nazist-moderater och Hitler-Uffe. Nästa val står mellan det vänsterliberala idealsamhället och Hitler! Upp till kamp och krossa kontrarevolutionärerna i M som försöker omstörta vår globalistiska utopi!

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fan vad belåten Bolund såg ut. Nu är jag minister igen! Allt är som det ska igen. Om något kommer av det här hoppas man MP ryker all världens väg 2022.

Skattepengarna fortsätter ramla in på hans konto, så allt är som det ska igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in