2021-07-09, 14:12
Medlem
Snubchurps avatar
S överger landsbygden helt nu (det har man ju jordbruksmässigt gjort redan i början av 2000-talet) och Löfven låtsas som att man bryr sig trots att han inte tillsätter nån separat landsbygdsminister.
Jag som trodde han var landsfader.
Senast redigerad av Snubchurp 2021-07-09 kl. 14:15.
Citera
2021-07-09, 14:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Fan vad belåten Bolund såg ut. Nu är jag minister igen! Allt är som det ska igen.

Om något kommer av det här hoppas man MP ryker all världens väg 2022.
Citera
2021-07-09, 14:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Löfven varnar: Vill vi leva i ett land där vissa ses som en belastning?

https://sverigeinformer.com/2021/07/09/lofven-socialdemokraterna-kristersson-uttalande-invandring/

Alltså det är enkelt , för enkelt tydligen : Ge fn i att ta in vissa som ses som (blir) en belastning över svenska gränsen så klagar ingen och det löser sig kemiskt!
Bra att Löfvén polariserar ytterligare.
Citera
2021-07-09, 14:36
Medlem
Löfven röstades bort för att han inte hade Riksdagens förtroende. Några dagar senare gav samma Riksdag honom förtroendet att bilda ny Regering. Då bildade han samma Regering som satt innan Riksdagen tappade förtroendet för honom.

Driver politikerna med oss, eller har jag missat något?
Citera
2021-07-09, 14:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Löfven röstades bort för att han inte hade Riksdagens förtroende. Några dagar senare gav samma Riksdag honom förtroendet att bilda ny Regering. Då bildade han samma Regering som satt innan Riksdagen tappade förtroendet för honom.

Dom driver, naturligtvis. Det visar att vi har en vital välfungerande demokrati för att snabbt få till stånd handlingskraftiga regeringar i kristider.
Senast redigerad av Nostradumbass 2021-07-09 kl. 14:49.
Citera
2021-07-09, 14:45
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:

Ja, kommunisthumor.
Citera
2021-07-09, 14:54
Medlem
JÖKen är i alla fall död, det medgav t o m Annie Lööf när den nya regeringen röstades in. Den där förbaskade kravlistan med de 75 punkterna som "måste genomföras" är ute ur bilden. DET är i alla fall en vinst med denna annars så halvgångna regeringskris.
Citera
2021-07-09, 14:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Ja kanske, det att det var enda sättet för V att stoppa den av dem avskydda punkten om marknadshyror. Hade C, S och MP framhärdat med den så hade V inte släppt fram Stefan L att få bilda regering.

Det var det hela och det visste vi nog lite till mans - iaf de flesta av oss. För några blev det antiklimax å luften ur men de var de orealistiskt mest optimistiska som drabbades av den slags
Citera
2021-07-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
JÖKen är i alla fall död, det medgav t o m Annie Lööf när den nya regeringen röstades in. Den där förbaskade kravlistan med de 75 punkterna som "måste genomföras" är ute ur bilden. DET är i alla fall en vinst med denna annars så halvgångna regeringskris.

Hur många punkter blev genomförda under dessa 3 år? Nu skrev dom väl ännu en lista med krav så det finns väl en ändå.
Citera
2021-07-09, 15:10
Medlem
Citat:

Var tyst och bend over och ta din demokratistock.
Citera
2021-07-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja kanske, det att det var enda sättet för V att stoppa den av dem avskydda punkten om marknadshyror. Hade C, S och MP framhärdat med den så hade V inte släppt fram Stefan L att få bilda regering.

Det var det hela och det visste vi nog lite till mans - iaf de flesta av oss. För några blev det antiklimax å luften ur men de var de orealistiskt mest optimistiska som drabbades av den slags
Ok, jag missade att det finns en sakfråga. Vilket krångligt sätt att meddela att de ändrar sig.
Citera
2021-07-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
"Grönare och jämlikare"

Vem tusan vill ha det.

Så vadå, höjd bensinskatt och kvoteringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in