2021-07-09, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Hon älskade väl sina barn så pass mycket så hon ville ha med sig dom till nangiala?!?

Min mamma älskade mig och mina syskon så mycket att hon flydde landet med oss istället för att döda oss.
Finns andra alternativ än att ta livet av dina barn för att komma undan en partner som terroriserar dig.
Citera
2021-07-09, 14:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratiosphere
Men om enbart hon misshandlats av andra än hennes partners, borde hon inte gå för eget självmord då? Att ta med sig barnen är verkligen inte rätt väg att ta sitt liv på. Det viktigaste brukar vara att man tar sitt liv i stillhet, när ingen ser på. För man skäms.

Hon ville ju skydda barnen från pappan, och detta var enda sättet med de lagar vi har i Sverige. Hade hon tagit livet av sig själv men inte barnen, så hade ju barnen hamnat på heltid hos pappan...
Citera
2021-07-09, 14:52
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det kanske du är. Det kan också vara så att du är bättre på o läsa av folk än många andra!

Empater brukar psykopater kunna gilla. Människor som är väldigt snälla och kan känna av andras känslor som om de vore deras egna.

Såna där tecken är det riktigt bra att kunna.

Tror inte jag är så mycket bättre på det, men jag är väl lite skeptisk lagd. Kollar gärna upp domar t ex på den man dejtar. Det är så lätt och någonstans så vill man väl veta vem man dejtar kan jag tycka.

Det du säger kan mycket väl stämma in på BO i det här fallet. Så det har du helt rätt i.
Citera
2021-07-09, 14:53
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Jag är intresserad över vilka steg hon tog innan detta, förutom skilsmässan.

Hade hon t ex polisanmält honom och anmälningarna lagts ner?

Hade hon separerat innan skilsmässan?

Hade de varannasvecka umgänge? Den här helgen kan väl inte vara den första barnen skulle vara hos pappan?

Vårdnadstvist verkar iaf inte vara inledd. Varför?
Citera
2021-07-09, 14:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon ville ju skydda barnen från pappan, och detta var enda sättet med de lagar vi har i Sverige. Hade hon tagit livet av sig själv men inte barnen, så hade ju barnen hamnat på heltid hos pappan...
Skydda barnen genom att mörda dem ... Det var med andra ord hon som var farlig för barnen.

Undrar också lite varifrån dina uppgifter kommer. har du pratat med henne? Eftersom du vet vad hon tänkte menar jag....
Citera
2021-07-09, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Precis så 👍🏻

Beror även kvinnors våld mot män på patriarkala strukturer?

Eller matriarkala strukturer i det fallet? Finns de? Varför inte?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Jag är intresserad över vilka steg hon tog innan detta, förutom skilsmässan.

Hade hon t ex polisanmält honom och anmälningarna lagts ner?

Hade hon separerat innan skilsmässan?

Hade de varannasvecka umgänge? Den här helgen kan väl inte vara den första barnen skulle vara hos pappan?

Vårdnadstvist verkar iaf inte vara inledd. Varför?
Tack.
Detta är intressanta frågor som jag också skulle vilja veta.
Den sista - om inte vårdnadstvist var inledd så kan hon väl inte ha fått något beslut om umgänge från TR?
Citera
Medlem
Är det någon som vet om pappan till barnen hade slått barnen tidigare?
I något inlägg så var pappan aggressiv redan i skolan och mamman borde ha vetat att han var ett svin, alt. att hon borde ha sett signalerna ganska tidigt. Men ändå så valde hon att skaffa, inte bare ett, utan två barn med honom!
Han hade ju enligt någon i tråden hotat med att slå ihjäl henne och barnen, men skulle han verkligen göra det? Det kan ju vara mycket snack men liten verkstad..
Dessutom hade mamman skrivit på facebook att hon ville skydde barnen mot rasism och att de gjorde ont i hennes mammahjärta att barnen skulle växa upp i ett samhälle där dom inte skulle vara lika mycket värda som en "svensk"..
Men hon var ju ändå gift med en alban som enligt vissa misshandlade henne
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får bestämma dig. Är ditt barn i farozonen? Eller är det en otänkbar utväg för dig att döda ditt barn?

Är du här och förstör trådar nu igen. Märks att du är otroligt enkelspårig, har du missat vad som har hänt här? Så länge du inte har varit i samma situation med ett rättssystem som svek henne så grovt, så ska du nog enbart hålla käften. Jävla dåre.
Citera
2021-07-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skydda barnen genom att mörda dem ... Det var med andra ord hon som var farlig för barnen.

Undrar också lite varifrån dina uppgifter kommer. har du pratat med henne? Eftersom du vet vad hon tänkte menar jag....

Detta är ett problem med vissa som är överempatiska. De lever sig in i en människas situation utifrån hur de själva hade tänkt och känt. Det saknas faktiskt förståelse, nämligen den att alla inte fungerar, känner och tänker som de själva gör. Det blir bara "vad hade jag gjort i den situationen".
Citera
2021-07-09, 14:58
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vadå ”måste”? Vad lagen säger är väl fullständigt irrelevant när ens barns liv står på spel.
Moraliskt sett är det irrelevant. Men lämnar man inte barnen på föreskriven dag, så kan antingen mannen eller soc begära handräckning av polis. Dvs ett par konstaplar hämtar barnen, om hon inte har gömt dem, och lämnar över till mannen. Även om det skulle vara så att barnen inte vill! Har hon stuckit iväg och gömt sig och barnen när de ska hämtas, så är det som tidigare skrivits lagtrots. En situation som mannen i framtiden kan utnyttja om han begär ensam vårdnad. Termerna "juridik" och "rättvisa" har aldrig varit synonyma.
Citera
2021-07-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Är det någon som vet om pappan till barnen hade slått barnen tidigare?
I något inlägg så var pappan aggressiv redan i skolan och mamman borde ha vetat att han var ett svin, alt. att hon borde ha sett signalerna ganska tidigt. Men ändå så valde hon att skaffa, inte bare ett, utan två barn med honom!
Han hade ju enligt någon i tråden hotat med att slå ihjäl henne och barnen, men skulle han verkligen göra det? Det kan ju vara mycket snack men liten verkstad..
Dessutom hade mamman skrivit på facebook att hon ville skydde barnen mot rasism och att de gjorde ont i hennes mammahjärta att barnen skulle växa upp i ett samhälle där dom inte skulle vara lika mycket värda som en "svensk"..
Men hon var ju ändå gift med en alban som enligt vissa misshandlade henne

Jag hoppas verkligen inte hon stannade bara för att visa att de hemska rasisterna minsann hade fel. Inget tyder väl på det iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in