2021-07-09, 14:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Helt hårresande med denna relativisering av barnamord. Man "skyddar" inte sina barn genom att mörda dem. Oavsett.
Om nu pappan var olämplig (det brukar finnas mer än en nyans på sånt. Och det var ju inte han som gjorde detta!) så kunde hon ha valt att lämna bort barnen. Hade varit fint få veta hur hon resonerade som valde bort det.

Det går inte. Man kan som mor varken adoptera bort sina barn, eller lämna dem till soc för placering i familjehem eller HVB-hem - utan faderns namnteckning på papperen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Även kvinnliga psykopater finns. Vet några som råkat ut för dem, och det är inte heller kul.

(Just i detta fallet tror jag inte modern var det, bara för att klargöra. Psykopater tenderar att rädda sig själva.)

Det är exakt samma resa med kvinnliga psykopater som det här. Dvs manliga psykopater. Dom går lite efter samma skript.
Citera
Medlem
JdeKoofs avatar
Jag tycker det är rätt räligt att se alla som vill hacka på denna stackars kvinna och dra henne i smutsen samt gapa om hur fel hon gjort.

Detta var en handling utförd i total desperation, panik och förvirring. Från hennes synvinkel var läget helt utan hopp nu och detta var den absolut sista "rationella" utvägen.

Det finns inget fel eller rätt här, bara det oändligt sorgliga i att det går såhär långt i vissa fall. Det har hänt förr och det kommer att hända igen.

Kan vi göra något åt det? Ptja, vi män kan ju förslagsvis lägga av med att bruka våld mot våra medmänniskor, i synnerhet mot våra familjemedlemmar. Problem solved.

/Pappa till tre vuxna barn
Citera
2021-07-09, 14:20
Medlem
Ratiospheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janyny
Hur ska man lämna bort barnen? Myndigheterna har bestämt att han har umgänge, det skulle han då få, antagligen mer umgänge och kanske ävdn vårdnad, om mamman gav bort barnen till en "ny mamma". Den biologiska pappans rättigheter försvinner inte.

Kvinnan kanske inte hade möjlighet att anlita en bra advokat, om hon ens hade råd med en öht.
Citera
2021-07-09, 14:20
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Ärligt talat, man kan knappt tro inläggen man läser här.

Kvinnan är en mördare som drar med sig barnen in i döden. Det spelar ingen som helst roll hur ni vill försöka linda in det.

Hon tog barnens liv, inte han. Dra åt helvete med er som försvarar mord av barn.

Nej, vi försvarar inte mord av barn, det är därför vi inte försvarar den riktiga mördaren (HAN) som även misshandlade både henne och barnen.....
Jaja.... Du vill skylla på henne..... Men det fanns något som gjorde att hon tog initiativet..... Det va inte corona, det va förmodligen inte pengabrist...... Vad var det då, tro du?
Citera
2021-07-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja du har förstås rätt men det är svårt att förstå och acceptera att en mamma mördat sina barn. Jag försöker väl desperat hitta alternativa förklaringar.

Fast varför är det så svårt? Jag har, som pappa själv, svårt att förstå hur en man kan ha ihjäl sina egna barn. Men jag accepterar att sådana människor finns, för verkligheten visar det.

Men är det svårare att begripa att mödrar kan göra det? Varför?
Citera
2021-07-09, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Man kan inte låta bli att förundras hur vissa tjejer tyvärr har en förmåga att stanna kvar i förhållandet. Varningstecken kan komma tidigt, men vissa väljer tyvärr att blunda också. Han hade säkert redan domar på sig också när dom träffades, ett sådant rötägg har aldrig rent mjöl i påsen sen start. Jag brukar tänka använder man sunt förnuft, så kommer man långt.

Det är så simpelt på ett sätt att det blir löjligt nästan. Psykopater och skit är oftast väldigt charmiga till en början. Sen efter ett tag så smyger sig all den här obehagliga skiten på. Du kan vara bästa vän med en psykopat, bara att den behandlar dig väldigt annorlunda.

Ska man klara sig från det här, då gäller det o ha haft några förhållanden innan och också "varit med".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Jag tycker det är rätt räligt att se alla som vill hacka på denna stackars kvinna och dra henne i smutsen samt gapa om hur fel hon gjort.

Detta var en handling utförd i total desperation, panik och förvirring. Från hennes synvinkel var läget helt utan hopp nu och detta var den absolut sista "rationella" utvägen.

Det finns inget fel eller rätt här, bara det oändligt sorgliga i att det går såhär långt i vissa fall. Det har hänt förr och det kommer att hända igen.

Kan vi göra något åt det? Ptja, vi män kan ju förslagsvis lägga av med att bruka våld mot våra medmänniskor, i synnerhet mot våra familjemedlemmar. Problem solved.

/Pappa till tre vuxna barn

Eftersom du lägger upp det så här så måste jag fråga.

Är kvinnor skyldiga till sina egna handlingar, eller är de styrda av män och mentalt passiva?

Jag förstår inte din kvinnosyn. Är de, eller är de inte, myndiga individer?
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Sluta skylla på fadern. Hon mördade barnen, dom fick fan inte ens välja. Hon hade ingen rätt att göra så. Det är fan värre att mörda än att slå sina barn. Barnen förtjänade inte att dö pga morsans misslyckande att ge dom ett bra liv och ge dom en bra far.

Finns många saker man kan försöka med innan man dödar sina egna barn. Typ försöka fly utomlands eller till och med mörda pappan till barnen.

Det värsta som kan ske är ju att barnen dör, och så orsakar man det själv? Finns ingen logik i detta. Hon var förmodligen väldigt sjuk.

Så länge barnen lever så kämpar man väl, man låter som inte bli mosade av ett tåg. Hon hade inte rätt att ta det beslutet för dom, dom kanske ville leva sina liv och inte dö? Dom förtjänade inte att dö bara för att mamman misslyckats med sitt liv och val av make. Dom fick inte ens välja.. Vidrigt mord.

Det är både olagligt att sticka utomlands med barnen och mörda fadern..... Vad hon än hade gjort så hade hon fått skulden. Så det dära köper jag inte..... Det är pappans fel..... Det va han som plågade dom in i det sista - fadern - inte mamman
Citera
2021-07-09, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Tro mig det har jag, men det var fel kön så det gills väl inte

Det gör det väl. Inte någon som helst jävla skillnad när det kommer till sånt här.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Ärligt talat, man kan knappt tro inläggen man läser här.

Kvinnan är en mördare som drar med sig barnen in i döden. Det spelar ingen som helst roll hur ni vill försöka linda in det.

Hon tog barnens liv, inte han. Dra åt helvete med er som försvarar mord av barn.

Är mer komplicerat än så. Det är ett raserande haveri av olika instanser som gått fel. Hade allt gått rätt till så hade både morsan och barnen levt nu. Det är ungefär som att släppa ut en mördare för tidigt som inte är rehabiliterad, och han dödar igen. Samhället bör man lägga till last också.

-Rättssystemet är tyvärr åt helvete många gånger, som ständigt skördar nya offer.
Senast redigerad av henkess 2021-07-09 kl. 14:28.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Sluta skylla på fadern. Hon mördade barnen, dom fick fan inte ens välja. Hon hade ingen rätt att göra så. Det är fan värre att mörda än att slå sina barn. Barnen förtjänade inte att dö pga morsans misslyckande att ge dom ett bra liv och ge dom en bra far.

Finns många saker man kan försöka med innan man dödar sina egna barn. Typ försöka fly utomlands eller till och med mörda pappan till barnen.

Det värsta som kan ske är ju att barnen dör, och så orsakar man det själv? Finns ingen logik i detta. Hon var förmodligen väldigt sjuk.

Så länge barnen lever så kämpar man väl, man låter som inte bli mosade av ett tåg. Hon hade inte rätt att ta det beslutet för dom, dom kanske ville leva sina liv och inte dö? Dom förtjänade inte att dö bara för att mamman misslyckats med sitt liv och val av make. Dom fick inte ens välja.. Vidrigt mord.

Jo, men det är du - och jag också. Men vi är inte redan nedbrutna av åratal av fysisk och psykisk misshandel. Vet någon förresten, vad denna kvinna varit med om innan? Hon kanske dessutom hade misshandlats av sina egna vårdnadshavare, mobbats i skolan o.s.v..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in