2021-07-09, 11:35
Medlem
Mikojans avatar
Landsfadern kallade nyss vid provisorisk pk TV4:s Ulf Kristoffersson för Kristersson. Fortsatt samma svammel(demens) nivå som Biden. Eller tvärtom.
Citera
2021-07-09, 11:36
Medlem
Varannan väljare skulle rösta på nya blåa blocket

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/GQa44B/varannan-valjare-skulle-rosta-pa-nya-blaa-blocket

Brukar Aftonbladet/Demoskops väljarbarometer verkligen vara tillförlitlig..?
Citera
2021-07-09, 11:37
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det finns ingen som inte är djupt indoktrinerad som inte vet och kommer ihåg vad M sa innam valet. Därför fullständigt meningslöst att göra ett jobb åt dig. UK tog i själva verket över partiledarskapet från AKB för att hon yppade ett närmande till SD. Har du allt missat detta föreslår jag att du läser på. Fram tills dess är du hopplöst okunnig och jag är inte beredd att bli din mentor.

Du sa att det fanns massor av uttalanden men du klarar inte av att hitta ett enda. Borde det inte få dig att fundera på om du har tolkat in saker som faktiskt inte har sagts?

Det går att hitta massor av citat där Annie lovade saker som hon inte höll men du klarar inte av att hitta ett enda citat som styrker dina påståenden.
Citera
2021-07-09, 11:40
Medlem
Tarrous avatar
Att Landsbygdsministerns portfölj fortsatt ska hanteras av Näringslivsminister Baylan visar med all tydlighet vilket spel för gallerierna denna bondeposition är. Kravlös nog för att kunna hanteras med vänsterhanden
Citera
2021-07-09, 11:40
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det man kan konstatera är att många röstade på M eftersom de så tydligt deklarerade sin inställning till SD. Dessa har fått löftet sviket.

Många? Den absoluta majoriteten av M:s väljare ville ju innan valet att M skulle samarbeta med SD. Det är väl snarare så att det är rödgröna väljare som är besvikna att M gör upp med SD.
Citera
2021-07-09, 11:41
Medlem
Intressant att Ibrahim Baylan får fortsätta som landsbygdsminister istället för Jenny Nilsson. Undrar om det har med Annie Lööfs krav om strandskydd och utökade rättigheter för markägare att göra? Baylan kanske tros ha mer pondus och vara en starkare motkraft i förhandlingar och debatter mot henne. En garant mot marknadskrafternas totala kontroll av vår svenska natur.
Citera
2021-07-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Att Landsbygdsministerns portfölj fortsatt ska hanteras av Näringslivsminister Baylan visar med all tydlighet vilket spel för gallerierna denna bondeposition är. Kravlös nog för att kunna hanteras med vänsterhanden
Du menar att Stefan Löfvén tänker ge efter för Annie Lööfs krav angående strandskyddet m m? Jag tolkar utnämnandet av Baylan precis tvärtom, att det skulle bli lättare att stå emot med honom på posten.
Citera
2021-07-09, 11:48
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Du menar att Stefan Löfvén tänker…

Jag menar att rollen som Landsbygdsminister är så kravlös att den inte ens kräver en heltidstjänst.
Citera
2021-07-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Jag menar att rollen som Landsbygdsminister är så kravlös att den inte ens kräver en heltidstjänst.
Tack, då förstår jag! Jag för min del tror att just landsbygdsministern kan komma få det hett om öronen ett år framöver på grund av Centerns krav om strandskyddet och utökade rättigheter för skogsägare. Det återstår väl att se.
Citera
2021-07-09, 11:55
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Undrar vem som har skrivit texten som Lövfen läser innantill till?
Citera
2021-07-09, 11:58
Medlem
Kollar på Löfven nu.
Har han inga tänder?
Det är ju bara ett svart hål i hans mun när han pratar.?
Citera
2021-07-09, 11:58
Medlem
enlightenmentbeds avatar
"Grönare och jämlikare"

Vem tusan vill ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem