Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Nej den tiden är över. Kristersson är inte en varg i fårakläder på det sättet. Det handlar om att ordning nu ska ordnas efter att Bilderberg-orkestrerat kaos fått råda tillräckligt länge i Sverige. Nu ska den nya människan skapas. Homo Sovieticus.
Kristersson är en
varulf i fårakläder! Kolla bara på hur Ulf Kristersson ser ut för helvete; snubben är lika skrynklig i ansiktet som en kokaintorsk. Han ser värre ut i ansiktet än Van Damme vid det här laget. Till och från har ju Ulf sagt att han inte kommer att regera med SD osv. Jag lyssnade igenom hans Almedalstal, och noterade inget om att han hade tänkt styra med stöd av SD. Det Tuffe Uffe ägnar sig åt just nu är strikt röstfiske och inget annat. Är det någon seriös människa som på fullaste allvar tror att Tönt-Uffe kommer att ge SD fullt inflytande i invandringspolitiken? Det här var samma Ulf Kristersson som i hans unga år (när han fortfarande såg ut som en normal människa) stod där och snackade om hur han ville se en Matrix-liknande inga gränser värld osv. Nog för att det var trendigt att tycka så då, men Ulf Kristersson är inget annat än en irriterande distrahering som försöker skademinimera väljarflykten från M till SD. Ulf Kristersson bara copy/pastar Jimmie Åkesson's retorik.
Många retar Tuffe Uffe över hans längd, men det är liksom inte där problemet sitter, utan snarare det att han är en hardcore puppet. Det är ingen direkt skillnad mellan Ulf Kristersson och Stefan Löfven; samma skit, annat namn. Ulf Kristersson jobbar snarare för Löfven när han försöker få tillbaka väljare från SD.
Okej, att SD tillsvidare är beroende av M/KD och vice versa, det förstår jag också, men jag avråder alla som vid ett eller annat tillfälle har tänkt rösta SD, från att gå tillbaka till att rösta på M nu bara för att Ulf Kristersson snackade om belastning. Vi behöver snarare ett större SD och inte ett större M. Ett SD på 45% och ett KD på 6-7% hade varit betydligt bättre än M som största parti inom högerblocket och SD och KD som stödpartier. M måste bort helt från ekvationen. Den enda rollen M har inom svensk politik är att vara ett överflödigt skitparti för kortsiktiga snåljåpar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Men absolut: SD2022!
Shit yeah!