2021-07-08, 23:03
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nongming
I primcip hela produktionen Volvo utgörs av invandrare.
Låt alla invandrare stanna hemma från jobbet en vecka och hela det här landet kommer krascha.
Belastning?

Är du svensk och arbetslös och klagar på att det inte finns jobb är du en riktig loser.

Jag håller med dig om det sista. Men du förstår väl skillnaden på invandrare(människor) och invandring(fenomen)?

Eller är du en av dem som tror att stor invandring inte kommer med utmaningar?
Citera
2021-07-08, 23:06
Medlem
Citat:
Det finns inga svenskar att anställa. Det är det som är grejen med invandringen. Sveriges arbetsförda befolkning har pensionerats. Inga invandrare, ingen fabrik i Torslanda
Jo, det gör det men de har full sjå att blir lärare, förskolelärare och socionomer, ja ta hand om blatteungarna. landet som är upp och nervänt. Konstigt att fabrikerna funkade på 60- och 70-talet då. Märkligt att industrierna fungerar i finland, kina, sydkorea. Konstigt att inte övriga europa slåss om dessa "guldkorn" utan att sverige norpar åt sig så många.. fast morgan vill ge sken av att invandringen minskar, undrar varför om den är så positiv..
Citera
2021-07-08, 23:09
Medlem
Vaxads avatar
Ändå svagt av Ulf Kristersson att säga har blivit - när invandringen av skräpmänniskor har varit en belastning sedan dag ett.

Tala klarspråk och säg som det är; invandringen är, har varit och kommer fortsätta vara en kraftig belastning.
Citera
2021-07-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej det är M som är deras politiska gren, har alltid varit. M driver det som Wallenberg vill driva. Under Reinfeldt ville man driva globalism, nu är man trött på kriminaliteten och att affärskollegor inte vill besöka dem i Sverige för de vill inte bli rånade eller känna sig hotade av stora grupper aggressiva unga muslimska män i Stockholms fina kvarter.

Och man är trött på sossarna och har rent pragmatiskt accepterat att man får bara makten med SD, man lyckades inte krossa SD så nu får man krypa till korset.

Allt detta betyder ju inte att man gillar SD eller deras politik,de är ju överklasspack trots allt, men man ser det som det minst onda.

Tja varför liera sig med M och inte S? Låter bara dumt när de varit det förlorande laget i 100 år. Well well men såklart är de inte så allsmäktiga som många vill göra gällande.
Citera
2021-07-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jo, det gör det men de har full sjå att blir lärare, förskolelärare och socionomer, ja ta hand om blatteungarna. landet som är upp och nervänt. Konstigt att fabrikerna funkade på 60- och 70-talet då. Märkligt att industrierna fungerar i finland, kina, sydkorea. Konstigt att inte övriga europa slåss om dessa "guldkorn" utan att sverige norpar åt sig så många.. fast morgan vill ge sken av att invandringen minskar, undrar varför om den är så positiv..

Kul att du tar Kina som exempel som befaras gå in i en rejäl kris för att de i te kan importera arbetskraft
Citera
2021-07-08, 23:17
Medlem
Citat:
Det finns inga svenskar att anställa. Det är det som är grejen med invandringen. Sveriges arbetsförda befolkning har pensionerats. Inga invandrare, ingen fabrik i Torslanda

Stämmer inte. Det råder ingen stor arbetskraftsbrist som förmodligen inte sällan används som argument för vänsterns misslyckande vad gäller de offentliga finanserna. Det är heller inte lämpligt att beskylla de 30 miljardärerna vi har i Sverige för en "klyftökning".

Enligt SCB har löneskillnaderna mellan olika inkomstklasser minskat samtidigt som den disponibla inkomsten ökat för i princip alla.

Mer än 700 000 utrikesfödda, ≈ 14% av Sveriges arbetsföra befolkning, är inte självförsörjande. Det är i själva verket denna ökning som mestadels ansvarar för klyftökningen. Försäkringskassan följer nämligen inte nödvändigtvis den produktiva befolkningens löneökning.

Jämför med Danmark, där socialdemokraterna faktiskt styr, som har infört ett asylstopp (tror jag) och begriper inte varför Sverige inte förmår kalla en spade för en spade.
Citera
2021-07-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ändå svagt av Ulf Kristersson att säga har blivit - när invandringen av skräpmänniskor har varit en belastning sedan dag ett.

Tala klarspråk och säg som det är; invandringen är, har varit och kommer fortsätta vara en kraftig belastning.

Alltså all invandring är ju inte en belastning. Så trött på att folk/politiker inte klarar av att göra en vettig nedbrytning på relevanta variabler. Detta är ju på nivån *alla män är potentiella våldtäktsmän* som vänstern kör med.

Hade man klarat av att hålla sig till fakta från start hade detta inte varit ett problem.
Citera
2021-07-08, 23:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Tja varför liera sig med M och inte S? Låter bara dumt när de varit det förlorande laget i 100 år. Well well men såklart är de inte så allsmäktiga som många vill göra gällande.

S är en självständig och mycket mäktig politisk rörelse, näringslivet kan försöka påverka dem men inte styra dem. M är deras politiska gren som de finansierar och som driver deras politik. Precis som arbetarrörelsen hade S men har förlorat kontrollen över S och snarare blivit en underavdelning till S (Men visst knorr över det är nog att vänta).
Citera
2021-07-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Skriv gärna läsligt. Namn på personer, städer och partier bör skrivas med versal i början. Meningen jag fetat ovan förstår jag inte innebörden av alls, den är obegriplig.
Jag har för övrigt redan skrivit att inte alla SD-anhängare är precis likadana. Jag har nämnt att många är medelålders män, och jag har nämnt hur många SD-anhängare beter sig på Flashback - detta är inte att säga att alla är likadana.

De andra riksdagspartierna har funnits längre och jag tror att de som är politiskt aktiva som representanter för de partierna generellt sett är bättre insatta i fler frågor än representanter från SD är, ja. Jag tycker att Åkesson är en duktig politiker och talare men det behövs fler kvalificerade politiker inom SD.

Jag vet inte varför du nämner 1980 specifikt eftersom problemen med invandringen för Sveriges del har blivit stora de senaste åren sen den stora flyktingvågen 2015. Det är nu vi har fått hit många lågutbildade människor samtidigt - precis som andra länder i Europa som också tagit ansvar för flyktingkrisen.
Det är inte SD som har behövt försöka integrera så många flyktingar på en gång. De skulle förmodligen sagt blankt nej från början om de fått bestämma, men jag är övertygad om att detta bara är den första av många flyktingströmmar och nästa gång kan Sverige ta emot färre invandrare genom att hänvisa till att vi redan har tagit emot så många - och då blir det andra länder som får steppa upp istället.
Nej, problemen var stora redan innan. Tycker LadySweden svarar dig bra, framförallt i storstäder såg man stora problem i miljonprogramsområdena redan på 90-talet. Janne Josefsson åkte ju runt till Fittja, Bergsjön osv. och intervjuade tonårskillar som var på väg in i kriminalitet. DÅ skulle man gjort mer, stoppat inflödet. Idag är det alldeles för sent för att ex. hindra islamistisk radikalisering och hedersproblematik, det är så många av samma som bor där så någon anpassning till svenska seder och bruk behövs inte.

Ja, det är säkert flera migrantströmmar på gång, så länge Europa är rikare och Afrika och Mellanöstern får en större medelklass som har råd att betala flyktingssmugglare och befolkningsöverskottet ska ta vägen någonstans. Vägarna kommer kapas allt mer och möjligheterna att söka asyl kommer plockas bort i land efter land. Andra länder kommer inte "steppa upp", flera länder har ju snarare stramat åt sina regelverk. Sedan är ju frågan hur mycket EU kan förhindra och förhala att Ungern, Slovenien, Kroatien etc. sätter upp hinder om Turkiet släpper på strömmen, återstår att se. Sjövägen från främst Libyen är såklart en ett annat frågetecken. Får se vad det blir av schengen i långa loppet isåfall.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Ett mycket positiv besked från Kristersson. Men, vad har det tagit åt moderaterna? Under Reinfeldts tid var det ju ”-Tack för att ni valde Sverige” och ”Öppna era hjärtan”.

Brakfylla och vansinne under Reinfeldts tid, nu tillnyktring och gruvlig bakfylla som Uffe får ta.

UK:s vänstra hjärnhalva är stor nog för att han ska begripa det ohållbara i att ha en växande, importerad bidragsunderklass. Men samtidigt inser han hur "de fria och oberoende medierna" skulle reagera om han närmade sig SD. Hedi Fried, fiska i bruna vatten, stöveltramp osv....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/23GVnB/ulf-kristersson-invandringen-i-sverige-har-blivit-en-belastning

Ulf Kristersson kopplar skjutningar och grov kriminalitet till invandring.

Om M-ledaren lyckas bilda regering vill han ge Jimmie Åkesson inflytande över migrationen.

– Det är uppenbart att invandringen i Sverige har blivit en belastning, säger han till Sveriges Radio.

På vilket sätt tänker Ulf Kristersson att man bör ge SD inflytande i frågan?
Även varför tar inte vänstern bara tag i allt?
Jag tänker mig att hade vänstern tagit tag i problemet så hade dom inte förlorat röster mm......
Vänstern igår är inte som vänstern idag.

Detta har Ulf skött mycket snyggt.

Fultolkningarna har haglat men han överlever.
Citera
2021-07-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Sverige är ju världsmästare i välfärdsindustriella komplexet. Vi hade kunnat omlokalisera en massa kärringar från socialkontor, arbetsförmedling, statliga myndigheter osv. om det verkligen gällde. Faktum är att det jobbade fler i industrin på 50- och 60-talet. Då gjorde finnar, greker, italienare osv ett bra jobb kan jag hålla med om. Det ironiska är ju att industrijobben och enkla jobb blivit allt färre och invandringen allt större, ingen bra utveckling.
Faktum är att invandrarna som kom under 50- och 60-talet var en nettovinst under ett antal år, men eftersom de i stor utsträckning blev kvar här och så småningom blev äldre och började belasta välfärdssystemet i allt större utsträckning så blev de totalt sett en nettoförlust.

Om Volvo måste anställa italienare så får de väl anlägga en fabrik i Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in