2021-07-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag hade fan hellre försökt att fly eller något annat. Gå ut i media.
Ska inte döma helt men hade inte ställt mina barn framför ett tåg. Kanske ligger annat bakom också? En depression som kom med den svåra situationen?

Många kvinnor som haft barn som blivit misshandlade och tappat hoppet men inte tagit allas liv.

Va ledsamt allting

Detta är så sorligt! Den som skulle vara barnens trygga famn valde istället att avsluta deras liv på ett jävligt brutalt sätt. Kan inte föreställa mig hur barnen kände när tåget kom i flygande fart och om de äldsta barnet kanske kände på sig att han skulle dö nu?😔 Som förälder får man aldrig sluta kriga för sina barn, men tyvärr i hennes fall verkar hon ha krigat för länge och inte fått det stöd som hon behövde. Hon borde inte ens ha fått ha vårdnad om barnen, varken hon eller mannen.
Citera
2021-07-08, 22:37
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det har ju redan trollats en hel del i tråden .. så..

Nu bad jag inte om källa från någon anonym här inne - utan från en källa på utsidan som bekräftar det som står i länken.
Är det sant bör ju någon t ex ha tillgång till TR beslut etc.
Jag fattar. Men majoriteten därute har inte samma ”behov” som vi på fb har, av att dela med sig av info. Men jag hoppas verkligen att en familjemedlem eller vän, så småningom, delar med sig av fakta och vad som hänt. I förebyggande syfte.

Jag tänker på desperationen som har drivit denna mamma att ställa sig och barnen på spåret. Det ska ju inte behöva vara så i vårt samhälle.
Citera
2021-07-08, 22:37
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av some18mydog
Det värsta som kunde hända barnen, i pappans vårdnad, var kanske inte att de skulle dö. Det kan ju ibland vara värre att leva… Jag är förälder och om man sätter sig in i det absolut mörkaste som kan hända ens barn och tvingas välja så kanske ”liv” inte är det man väljer… Men, som sagt så kan det inte vara en frisk människa som faktiskt genomför det fullt ut…

Så sjukt att du resonerar så om två små barn. 2 och 5 år gamla.

Vårdnadstvisten var nog det stora problemet.
Citera
2021-07-08, 22:38
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tänkte mer på en förundersökning som läggs ner i brist på bevis. Angående misshandel eller fridskränkning

Jag är införstådd i hur domstolarna arbetar. Vet inte hur deras ärende behandlades

En vårdnadstvist tas alltid upp i Tingsrätten om ena partnern begär det.
Citera
2021-07-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
1. OM M hade levt hade hon nog själv vid det här laget konfirmerat på sin FB-sida att hon är vid liv vilket inte har skett!!!
2. Fyra utav hennes (f.d 20 FB-vänner) har tagit avstånd och tagit bort henne som vän och några andra vänner har valt att sätta upp en ”blank bakgrundsbild” på sina egna FB-sidor vilket brukar göras när en ”nära vän” avlidit!
Använd hjärncellerna!

1. Det är flera som skrivit att hon lever. Hur vet du att hon inte är en av dem som fejkar sin identitet?
1.a. Alla kanske inte är på FB??
1.b. Jag vill hellre se bevis, printscreen på något ”RIP MARIA” på insta eller vad som innan jag tror på att det är hon. För alla är levande tills motsatsen bevisas.

2. Att förlora så många vänner köper jag är misstänkt. Men blank bakgrundsbild har jag aldrig hört talats om att man gör vid dödsfall…
Citera
2021-07-08, 22:39
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Håller med... Men visst, dom vill kanske att hon ska hållas utanför.....

Men att hävda att men haft kontakt med henne efter att hon defakto dött är ju bara så dumt så det förslår för även om inte polisen kommer gå ut med hennes namn så kommer det ändå att bli 100 % bekräftat förr eller senare (redan nu är det ju bekräftat till 99,99 %).
Citera
2021-07-08, 22:40
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vilken lag är sådan? Det står ingenstans i någon lag att det måste väckas åtal för att handlingar ska kunna lämnas ut. Det är möjligt att polisen inte VILL lämnat ut, men om du knallar in till polisen och vill se alla handlingar som rör dig, så är dom tvungna att lämna ut även sånt som inte lett till åtal.

Det är förvaltningslagen som styr vad gäller utlämnande av handlingar, inte brottsbalken.

Det är Offentlighet och Sekretesslagen som Styr utlämnandet av allmänna handlingar (OSL)
Citera
2021-07-08, 22:40
Medlem
-Mamma tåget kommer! Skriker Albin förtvivlat medans han hjälplöst försöker att slita sig loss från mammans järngrepp runt hans arm.

-Det är ingen fara min son, snart ska vi återförenas tillsammans på den andra sidan.

Albin skriker och snyftar medans tåget rusar fram. Han vill inte dö än, livet har ju precis börjat
Citera
2021-07-08, 22:41
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Om jag har förstått det hela rätt nu så har (möjligtvis) en svensk kvinna och hennes barn blivit misshandlade av sin blatte-man/far och efter en vårdnadstvist så fick blatten ändå lov att få träffa barnen och då valde den svenska kvinnan att checka ut tillsammans med ungarna? Om nu denna historia stämmer. Det verkar inte som att vi har så mycket annat att gå på i nuläget.

Om det stämmer så har vi ännu en svensk kvinna som fallit offer för den härliga mångkulturen. Stackars barn, fy fan

Och självklart har du en agenda med ditt inlägg. Att smutskasta invandrare som vanligt.

Kvinnan ifråga är inte svensk om det namnet som florerar stämmer. Och vem fan bryr sig egentligen? Känner du ingen sorg över att kvinnan måste ha mått så dåligt att hon dödade sig själv och sina barn?
Citera
2021-07-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Så sjukt att du resonerar så om två små barn. 2 och 5 år gamla.

Vårdnadstvisten var nog det stora problemet.

Det beror väl på hur livet med pappan har sett ut? Om det bara är att någon av dem vänstrat, vill skiljas, bråkar om barnen - då JA, då är det helt klart sjukt. Men nu vet vi ju inte vad som hänt och varför.
Citera
2021-07-08, 22:43
Medlem
Förklara för mig hur en kvinna år 2021 väljer alternativet tåg och död för sig själv och sina barn framför att ta hjälp av en kvinnojour
Mannen har gett sig på både henne och barnen?

Jag spekulerar vidare, det finns ingen polisanmälan, ingen dokumentation som styrker hennes historia. Förutom hennes ord.

Absolut kan mannen ha gjort det som påstås men det är troligare att allt är smutsigt, en tvist som hon är på väg att förlora.

Blundar man för det scenariot är man bra trög
Citera
2021-07-08, 22:43
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
En vårdnadstvist läggs inte ner i Tingsrätten.

Så är det. Det är Förvaltningsdomstolen som gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in