2021-07-08, 20:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Som sagt, man ska inte vaccinera i en pågående pandemi. Vaccin ska ges när smittspridning är låg.

https://trialsitenews.com/university-of-chile-scientists-study-indicates-sinovacs-vaccine-elicits-more-transmissible-potent-va riant-called-lambada/

the investigators do speculate that there could be a result of this viral adaptation to the CoronaVac vaccine, produced by the Chinese corporation Sinovac. That’s right: if this study is correct, the CoronaVac vaccine could be correlated to a mutation, one that’s led to a more transmissible and potent mutant.

Verkar som foliehattarna hade rätt även på denna punkt. Börjar nästan bli tjatigt nu.

Går man in här och skriver något om att vaccin faktiskt kan ÖKA risken för mutationer, vilket alltmer tyder på, snarare än minskar den så får vaccindyrkarna tokspel.
Citera
2021-07-08, 20:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
I värsta fall dyker det upp en variant som är vaccinresistent och du får mer problem som vaccinerad än ovaccinerad. Detta pga det extremt dominanta antikroppssvar som vaccinen ger, som är många många gånger högre än av infektion. Då, i värsta fall, så är ditt immunförsvar för stelbent och oflexibelt för att hantera den nya mutationen. Säkert ganska låg sannolikhet på att det ska hända, men med alla sprutor du kan tänka dig att ta så blir det ju lite som att det enda ditt immunförsvar kan är att bekämpa de mutationer du är vaccinerad mot.

Jag förstår inte att man sätter likhetstecken mellan högt antal antikroppar och starkt skydd. Sannolikt är det ju så att kroppen ger ett hyfsat väl avvägt antikroppssvar på infektion, och det finns inget som säger att mer än så skulle vara bättre. För mycket av vad som helst är dåligt.

Jo, och det är ju därför jag vill ha Sinovac. För det är HELA virus, och viruset kan ju inte byta ut HELA sin arvsmassa (då är det inte ett coronavirus mer och kan inte infektera någon överhuvudtaget), så immunförsvaret kommer att känna igen i alla fall delar av det. Men ständigt uppdaterade genetiska vacciner som bygger bara på ett protein, det tänker jag inte börja med.
Citera
2021-07-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Verkar som foliehattarna hade rätt även på denna punkt. Börjar nästan bli tjatigt nu.

Går man in här och skriver något om att vaccin faktiskt kan ÖKA risken för mutationer, vilket alltmer tyder på, snarare än minskar den så får vaccindyrkarna tokspel.

Det ger åtminstone selektionstryck som gör att vaccinresistenta mutationer blir vinnare. Det behöver inte betyda att det ökar mutationstakten, och det behövs inte heller när man ger så starka förutsättningar för mer smittsamma vaccinresistenta mutationer att vinna racet.
Citera
2021-07-08, 20:40
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Det är rätt underhållande att se detta utvecklas ändå. Domedagssekter har historiskt sett haft fel till 100%. Nu ser vi det igen.
Med domedagssekt räknar du stollarna som påstod att alla som tog vaccinet skulle dö inom 2-6 månader?
Citera
2021-07-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Med domedagssekt räknar du stollarna som påstod att alla som tog vaccinet skulle dö inom 2-6 månader?

De också.
Citera
2021-07-08, 20:42
Medlem
negrofobens avatar
Citat:

De flesta mutationerna har ju startat i länder som inte vaccinerat. Hur tolkar du detta?
Citera
2021-07-08, 20:44
Bannlyst
Citat:
Förra året var det tydligen pga vårens lockdowns pandemin tvärdog till sommaren. I år det pga vaccinet

Lockdowners och vaccindyrkarna begriper inte att respiratoriska sjukdomar alltid försvinner sommartid. Nu använder de istället årstiden för att "bevisa" att deras älskade åtgärder fungerar.

Vad skrattar du åt? Varför ökade den till hösten då och var värre än någonsin efter vintern? Trotts samma restriktioner? Sluta snacka skit
Citera
2021-07-08, 20:52
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Vad skrattar du åt? Varför ökade den till hösten då och var värre än någonsin efter vintern? Trotts samma restriktioner? Sluta snacka skit

Jag tror du missuppfattade mitt inlägg. Jag var ironisk.
Citera
2021-07-08, 21:02
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
De också.
De också?
Så du tycker att även de 90% av svenska befolkningen som tycker det är bra med vaccin är en domedagssekt?
Citera
2021-07-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du skrev att om man inte klarar av att springa så kommer man sannolikt att dö inom snar framtid ändå. Jag vet ju många människor som av olika anledningar inte längre kan springa och som levt med denna "brist" under årtionden utan att ha avlidit. Likaså vet jag många överviktiga personer som varit överviktiga i ett halvt sekel utan att ha avlidit. Ändå skulle dessa personer avlidit nästa vecka ändå enligt flera på forumet om de skulle drabbas hårt av covid. Märkligt är ju bara förnamnet. Man undrar ju vad den analysen bygger på.
Dina överviktiga kompisar kan antagligen lunka hundra meter om det behövs.
Citera
2021-07-08, 21:43
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Nej, jag utesluter inte att nya varianter kan uppstå i Europa. Precis som du nämner, så har det redan skett, i form av den brittiska varianten.

Men just nu pågår vaccinering i Europa, vilket bör minska risken för fler otrevliga mutationer inom Europa. Ju fler viruspartiklar som är i omlopp, desto större är risken att nya otrevliga varianter uppstår. Dom flesta länder i Europa håller någorlunda jämn fart i vaccineringen (Ryssland och Ukraina är undantag). Därför tänkte jag att det kan vara lämpligt att hålla Europas yttre gräns stängd för virus. Så länge inga nya virus tillåts passera Europas yttre gräns, så bör man kunna öppna upp mer för resor inom Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det kommer bli otroligt svårt att mota bort nya mutationer från utom Eu, jag skulle nästan säga att det är omöjligt.

Det är omöjligt av politiska skäl, inte praktiska. Makthavarna anser att öppna gränser är viktigast, och offrar hellre hälsa och plånbok, än stänger gränser.

För att stänga ute nya virus, så behöver man stoppa strömmen av illegala bosättare som fortsätter att söka sig till Europa, trots att en epidemi pågår. Jag är äcklad av dessa hänsynslösa människor, som olovligen tar sig till Europa, och struntar i vilka risker dom utsätter Europas egna befolkning för. Men makthavarna har ingen vilja att stoppa folkvandringen, trots att det pågår en epidemi. Därför kommer alla möjliga varianter av viruset att snabbt komma till Europa.

Citat:
Får dom stor spridningen där dom uppkommer kan vi räkna kallt med att dom kommer hit.

Rumänien, Bulgarien och Ungern ligger ungefär på samma som dom länder du nämnde.

Ungern ligger i toppen av vaccinerade länder. Men du har rätt beträffande Rumänien och Bulgarien. Även Vitryssland och Bosnien ligger lågt. Men i övrigt, så ser det nu bra ut med vaccineringen i Europa.

Citat:
Vaccinera bort Coviden från Europa området tror jag är i princip omöjligt.

Du kan ha rätt i det. Dom varianter som har fått fäste, är svåra att få bort. Tåget har gått, så att säga. Men man behöver inte låta dörrarna stå öppna för ännu fler varianter att komma till Europa.

Citat:
Att ”kväva” den till vis del får man nog nöja sig med.
Även vaccinerade kan bli smittade och smitta+ alla barn som i flesta fall inte blir vaccinerade.
Citera
2021-07-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Har sagt det sedan start då sprutorna kom... 4e är inte sista 5 6 7 kommer det med .. jag tippar på 2 per år alternativt 4 för riskgrupper

Det låter väl mycket. Det beror på hur nuvarande vaccin funkar på mutationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Har fått hosta (3 dagar sedan) , inga andra symtom, läste att efter en vecka det är då corona är som värst så vi hörs om några dagar får vi se om jag är död.

Borde man testa sig?😷

Skit i det. Dumt att belasta sjukvården mer nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker ta min andra dos om 1 1/2 vecka, och sedan får det vara bra om vi inte får hit Sinovac eller något annat vaccin som bygger på hela, riktiga covid19-virus. Då kan jag tänka mig en jab av det också. Men i övrigt får det vara nog med det här nu. Efter dessa två (tre om jag får Sinovac) doser, så tar jag i så fall den riktiga sjukdomen i stället. Jag kommer ändå inte att få den lika hårt, som om jag inte hade tagit några sprutor alls. För det kommer en punkt, där fler sprutor med allt vad det innebär, ger en högre risk än själva sjukdomen.

Låter klokt. En cocktail kan nog vara stärkande.

Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
De flesta mutationerna har ju startat i länder som inte vaccinerat. Hur tolkar du detta?

Dom flesta mutationer har ju uppkommit innan vaccinationen kom igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in