Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Nej, jag utesluter inte att nya varianter kan uppstå i Europa. Precis som du nämner, så har det redan skett, i form av den brittiska varianten.
Men just nu pågår vaccinering i Europa, vilket bör minska risken för fler otrevliga mutationer inom Europa. Ju fler viruspartiklar som är i omlopp, desto större är risken att nya otrevliga varianter uppstår. Dom flesta länder i Europa håller någorlunda jämn fart i vaccineringen (Ryssland och Ukraina är undantag). Därför tänkte jag att det kan vara lämpligt att hålla Europas yttre gräns stängd för virus. Så länge inga nya virus tillåts passera Europas yttre gräns, så bör man kunna öppna upp mer för resor inom Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Det kommer bli otroligt svårt att mota bort nya mutationer från utom Eu, jag skulle nästan säga att det är omöjligt.
Det är omöjligt av politiska skäl, inte praktiska. Makthavarna anser att öppna gränser är viktigast, och offrar hellre hälsa och plånbok, än stänger gränser.
För att stänga ute nya virus, så behöver man stoppa strömmen av illegala bosättare som fortsätter att söka sig till Europa, trots att en epidemi pågår. Jag är äcklad av dessa hänsynslösa människor, som olovligen tar sig till Europa, och struntar i vilka risker dom utsätter Europas egna befolkning för. Men makthavarna har ingen vilja att stoppa folkvandringen, trots att det pågår en epidemi. Därför kommer alla möjliga varianter av viruset att snabbt komma till Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Får dom stor spridningen där dom uppkommer kan vi räkna kallt med att dom kommer hit.
Rumänien, Bulgarien och Ungern ligger ungefär på samma som dom länder du nämnde.
Ungern ligger i toppen av vaccinerade länder. Men du har rätt beträffande Rumänien och Bulgarien. Även Vitryssland och Bosnien ligger lågt. Men i övrigt, så ser det nu bra ut med vaccineringen i Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Vaccinera bort Coviden från Europa området tror jag är i princip omöjligt.
Du kan ha rätt i det. Dom varianter som har fått fäste, är svåra att få bort. Tåget har gått, så att säga. Men man behöver inte låta dörrarna stå öppna för ännu fler varianter att komma till Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Att ”kväva” den till vis del får man nog nöja sig med.
Även vaccinerade kan bli smittade och smitta+ alla barn som i flesta fall inte blir vaccinerade.