2021-07-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Har fått hosta (3 dagar sedan) , inga andra symtom, läste att efter en vecka det är då corona är som värst så vi hörs om några dagar får vi se om jag är död.

Borde man testa sig?😷

Om du inte är vaccinerad ska du testa dig så du eventuellt får din immunitet dokumenterad. Du kommer absolut inte att dö, risken är minimal.
Citera
2021-07-08, 19:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Men att det blir en tredje dos står utom tvivel. Alla som blivit fullvaccinerade i Sverige kommer sannolikt att behöva en tredje och en fjärde dos, säger Richard Bergström.

Vi får liksom leva med det här. Kanske man kan kombinera det här med andra vaccin som till exempel för influensa, förkylning och någonting nytt, som en cocktail.

Ni som tagit vaccinet hur känns det nu? Känner ni er blåsta? Att dom kommer fortsätta och fortsätta och använda er som försökskaniner. Dom har inte en ANING om någonting 😃🥲. Kanske blir det en cocktail 😆😆😆😆😆

Hade betalt mycket för att se era miner nu

Jag tänker ta min andra dos om 1 1/2 vecka, och sedan får det vara bra om vi inte får hit Sinovac eller något annat vaccin som bygger på hela, riktiga covid19-virus. Då kan jag tänka mig en jab av det också. Men i övrigt får det vara nog med det här nu. Efter dessa två (tre om jag får Sinovac) doser, så tar jag i så fall den riktiga sjukdomen i stället. Jag kommer ändå inte att få den lika hårt, som om jag inte hade tagit några sprutor alls. För det kommer en punkt, där fler sprutor med allt vad det innebär, ger en högre risk än själva sjukdomen.
Citera
2021-07-08, 19:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Har fått hosta (3 dagar sedan) , inga andra symtom, läste att efter en vecka det är då corona är som värst så vi hörs om några dagar får vi se om jag är död.

Borde man testa sig?😷

Har för mig att krisen kommer dygn 9 eller 10, d.v.s. då är det som värst och efter det blir man antingen raskt frisk igen eller dör. (Menar nu utan någon som helst form av behandling. Med syre eller rentav respirator kan det gå bra även om det tippar.)

Det är bra att få infektionen dokumenterad, ifall du vill ha ett covidpass att resa på. Annars går det lika bra att ta ett antikroppstest efter ett par veckor, men det får du betala själv. PCR-testet inom den vanliga vården är gratis.
Citera
2021-07-08, 20:05
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Klokt.

UK verkar ha tvärvänt på sista tiden. Från vansinneslockdowns, skräckporr, tal om vaccinfascism, maskkrav osv till fullsatt Wembley, inga vaccinpass någonstans, slopat maskkrav, och så nu detta.

Är det bara tack vare att Matt Hancock avgick och en ny kom in?

Oavsett, glädjande att skåda. Tyvärr verkar inte många länder i Europa följa efter. Grannen Irland t ex är ju raka motsatsen. Där väntas medicinsk apartheid bli verklighet inom kort, och det lilla som var kvar av den krossade pubindustrin kommer nu utrotas pga att de inte tillåts ha öppet nu under sommaren.

Som det ser ut nu verkar UK och Sverige vara de enda beboeliga länderna, vad jag vet. Möjligen Ungern också.

Onekligen är det fascinerande att se hur UK agerar nu med europas värsta smitthärd. Som tur är dör nästan ingen längre där i covid. Lite kul att många i media i UK verkar kalla det the swedish way.
Citera
2021-07-08, 20:06
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Helt fel! Ingen skillnad på nu och juli förra året.

Ingen skillnad på juni 2021 och juni 2020 innan vaccinet. Exakt samma. Så vaccinet har inte hjälpt till med ett shit. Det kanske vi kan se i december eller mars igen.
Är du efterbliven? En idiot som kan läsa fattar ju att läget i år ser helt annorlunda ut!
Citera
2021-07-08, 20:15
Medlem
Som sagt, man ska inte vaccinera i en pågående pandemi. Vaccin ska ges när smittspridning är låg.

https://trialsitenews.com/university-of-chile-scientists-study-indicates-sinovacs-vaccine-elicits-more-transmissible-potent-va riant-called-lambada/

the investigators do speculate that there could be a result of this viral adaptation to the CoronaVac vaccine, produced by the Chinese corporation Sinovac. That’s right: if this study is correct, the CoronaVac vaccine could be correlated to a mutation, one that’s led to a more transmissible and potent mutant.
Citera
2021-07-08, 20:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Helt fel! Ingen skillnad på nu och juli förra året.

Ingen skillnad på juni 2021 och juni 2020 innan vaccinet. Exakt samma. Så vaccinet har inte hjälpt till med ett shit. Det kanske vi kan se i december eller mars igen.

Förra året var det tydligen pga vårens lockdowns pandemin tvärdog till sommaren. I år det pga vaccinet

Lockdowners och vaccindyrkarna begriper inte att respiratoriska sjukdomar alltid försvinner sommartid. Nu använder de istället årstiden för att "bevisa" att deras älskade åtgärder fungerar.
Citera
2021-07-08, 20:23
Medlem
Dödligheten kan vara mycket, mycket lägre än vad man hittills trott:

https://gab.com/disclosetv/posts/106541342440718018

NEW - 42% do not know they had a COVID-19 infection, according to a large study by the University of Mainz (Germany) that evaluated 10,250 individuals. The number of unrecognized cases is significantly higher (and thus the mortality rate lower) than previously thought.

Gutenberg COVID-19 study of the University Medical Center Mainz:

https://www.unimedizin-mainz.de/GCS/dashboard/#/app/pages/about
Citera
2021-07-08, 20:27
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Förra året var det tydligen pga vårens lockdowns pandemin tvärdog till sommaren. I år det pga vaccinet

Lockdowners och vaccindyrkarna begriper inte att respiratoriska sjukdomar alltid försvinner sommartid. Nu använder de istället årstiden för att "bevisa" att deras älskade åtgärder fungerar.
Är du lika jävla blåst?
Frågan var vad man trodde om en fjärde våg i höst.
Jag svarade att läget är helt annorlunda nu!
Inte ens den mest korkade antivaxaren tror väl att vi med 70% vaccinerade kommer att få en lika kraftig våg som hösten 2020!

Gör du det kommer ju snart beviset på hur jävla korkad du är....
Citera
2021-07-08, 20:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Dödligheten kan vara mycket, mycket lägre än vad man hittills trott:

https://gab.com/disclosetv/posts/106541342440718018

NEW - 42% do not know they had a COVID-19 infection, according to a large study by the University of Mainz (Germany) that evaluated 10,250 individuals. The number of unrecognized cases is significantly higher (and thus the mortality rate lower) than previously thought.

Gutenberg COVID-19 study of the University Medical Center Mainz:

https://www.unimedizin-mainz.de/GCS/dashboard/#/app/pages/about

Japp, detta har jag och många andra sagt i över ett år. Eftersom majoriteten av "bekräftade fall" är asymptomatiska så är det självklart att det finns massor av asymptomatiska därute som aldrig testats och därför inte hamnat i statistiken.

Märkligt nog verkar detta fullständigt uppenbara och självklara faktum vara väldigt svårt för vissa att ta in.
Citera
2021-07-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker ta min andra dos om 1 1/2 vecka, och sedan får det vara bra om vi inte får hit Sinovac eller något annat vaccin som bygger på hela, riktiga covid19-virus. Då kan jag tänka mig en jab av det också. Men i övrigt får det vara nog med det här nu. Efter dessa två (tre om jag får Sinovac) doser, så tar jag i så fall den riktiga sjukdomen i stället. Jag kommer ändå inte att få den lika hårt, som om jag inte hade tagit några sprutor alls. För det kommer en punkt, där fler sprutor med allt vad det innebär, ger en högre risk än själva sjukdomen.

I värsta fall dyker det upp en variant som är vaccinresistent och du får mer problem som vaccinerad än ovaccinerad. Detta pga det extremt dominanta antikroppssvar som vaccinen ger, som är många många gånger högre än av infektion. Då, i värsta fall, så är ditt immunförsvar för stelbent och oflexibelt för att hantera den nya mutationen. Säkert ganska låg sannolikhet på att det ska hända, men med alla sprutor du kan tänka dig att ta så blir det ju lite som att det enda ditt immunförsvar kan är att bekämpa de mutationer du är vaccinerad mot.

Jag förstår inte att man sätter likhetstecken mellan högt antal antikroppar och starkt skydd. Sannolikt är det ju så att kroppen ger ett hyfsat väl avvägt antikroppssvar på infektion, och det finns inget som säger att mer än så skulle vara bättre. För mycket av vad som helst är dåligt.
Citera
2021-07-08, 20:34
Medlem
Citat:
Japp, detta har jag och många andra sagt i över ett år. Eftersom majoriteten av "bekräftade fall" är asymptomatiska så är det självklart att det finns massor av asymptomatiska därute som aldrig testats och därför inte hamnat i statistiken.

Märkligt nog verkar detta fullständigt uppenbara och självklara faktum vara väldigt svårt för vissa att ta in.

Det är rätt underhållande att se detta utvecklas ändå. Domedagssekter har historiskt sett haft fel till 100%. Nu ser vi det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in