2021-07-08, 20:20
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
En ung vacker kvinna har valt att ta bort sig själv och de hon älskar mest av allt här i världen från detta jordelivet. En desperat handling som det antagligen ligger så mycket vånda och lidande och desperation bakom. Jag vet att det här är Flashback med allt vad det innebär. Men kan vi inte ha så pass mycket empati att vi INTE kallar mamman för nidord och fula saker.
Hennes utseende är inte relevant. Hennes handling är det.
Citera
2021-07-08, 20:21
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det här förstår jag inte.

Bara för att man är förstående till självmordssituationer, så förändrar det inte ett skit. Den som vill ta livet av sig gör det ändå. Inte tänker den personen att "fnirp förstår mig och min situation, så nu låter jag bli att ta livet av mig".

Det som behövs, är att folk i ett modernt samhälle behöver mer nära folk att ventilera med. Det existerar knappt idag, i det ytliga instagram-samhälle vi lever i. Där allt handlar om yta. Folk frågar hur man mår, men förväntar sig bara ett kort "bra" och inte en lång utläggning om hur dåligt man faktiskt mår. I brist på nära folk, måste psykvården ta över och finnas tillgänglig. Långt innan det gått så långt att man funderar på att ta livet av sig.

Jag menar precis som du att det behövs ett skyddsnät som är öppet om sådan problemtik långt innan man kastar sig framför tåget, det försvårar när andra i liknande men mer framskriden situation ställt sig framför tåget. När psykisk sjukdom leder till att arslen kallar dom för hora. Lyckligtvis tillhör inte maternal filicide vanligheterna.
Citera
2021-07-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Nåja, separation, barn, tvist. Vanligt förekommande att mammor använder kontaktförbudskortet hej vilt

Använder --- hej vilt! Tror du att kontaktförbud bara är att beställa?
Citera
2021-07-08, 20:23
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
En ung vacker kvinna har valt att ta bort sig själv och de hon älskar mest av allt här i världen från detta jordelivet. En desperat handling som det antagligen ligger så mycket vånda och lidande och desperation bakom. Jag vet att det här är Flashback med allt vad det innebär. Men kan vi inte ha så pass mycket empati att vi INTE kallar mamman för nidord och fula saker.

Jag håller med dig.... Så länge vi inte vet bakgrunden så..... Det kan vara allt från psykos till misshandel både fysiskt och psykiskt. Ingen vet.....
Citera
2021-07-08, 20:24
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enungdam
Vad jag förstår det som, har MK bara ett barn, hennes bror har två barn och hennes syster med efternamn L*nd (*i) har barnen *lex*nder och *lici*.
Så isåfall om det är MK som allt handlar om så är åtminstone ett av barnen inte hennes.
Dvs hennes son heter li*m, de andra är anhörigas.
På bilder på MKs pappas sida så är alla bilder när MK syns med barn hennes systers och brors barn, och när hon syns med sin egna son är det just endast ett barn hon syns med.

Jag sitter också och funderar över detta. Det verkar inte stämma eller så är inte andra barnet med på någon av bilderna.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Hennes profiler verkar ha försvunnit från fb nu.

Nej jag ser båda två fortfarande
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Vad jag förstår det som, har MK bara ett barn, hennes bror har två barn och hennes syster med efternamn L*nd (*i) har barnen *lex*nder och *lici*.
Så isåfall om det är MK som allt handlar om så är åtminstone ett av barnen inte hennes.
På bilder på MKs pappas sida så är alla bilder när MK syns med barn hennes systers och brors barn, och när hon syns med sin egna son är det just endast ett barn hon syns med.

Hmmmm..... Nu satte du apor i huvudet på mig....
Citera
2021-07-08, 20:26
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Jag sitter också och funderar över detta. Det verkar inte stämma eller så är inte andra barnet med på någon av bilderna.

Isf hur gammalt är hennes barn?
Citera
2021-07-08, 20:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Åklagarkammaren Kristianstad, alltså.
Kommentar till texten ovan, överflödig.

Fy fan om det är hon så är det definitivt ett motiv :-(
Citera
2021-07-08, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det kan nog bara Maria. Ett stort antal av hennes vänner på FB har numera svarta bakgrunder. Flera av dom vet jag hade inte det igår….

Ser inte en enda med svart bakgrund 🤔
Citera
2021-07-08, 20:27
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Hmmmm..... Nu satte du apor i huvudet på mig....

Det är bara till att gå igenom bilderna med barn på, där är inte så många. Dessutom la jag märke till att pojken *lex*nder bör vara över 15 år nu, då han ser ut att vara ca 6-8 på en bild från 2010.
Citera
2021-07-08, 20:28
Medlem
Sennis avatar
Citat:

Jag har inte tillgång till pappans profil. Vilka åldrar är det på barnen, uppskattningsvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in