2021-07-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Spelar du dum, eller tror du på fullt allvar att det handlar om hudfärg / etnicitet / ras? Det finns helt andra anledningar till varför svenskar vill inte ha hit muslimer, kriminella, analfabeter o.s.v från diverse rövhålskulturer och krigszoner i Mellanöstern.

Det går inte att integrera vad fan som helst. När det gäller folk från Mellanöstern och Nordafrika så skulle jag nog påstå att totalstopp för invandringen och assimilation av de som tagit sig hit är den enda tänkbara vägen. Men det skeppet har nog redan seglat..

Ja men jag har väl inte sagt något annat eller?
Citera
2021-07-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Nej nej nej, här handlar det nog om att ta väljare från S. Många i S har ju redan gått till SD, men vissa anser nog att SD är inte "ok" att rösta på pga kollegor och medias åsikter. Men att rösta på M kommer vara helt ok. Migrationen är en så stor fråga idag att den väger nog tyngre än många andra frågor, så man väljer att förbise skillnader i politiska frågor kring skatter, välfärd osv.

Jag tror att moderaterna kommer att kopiera mkt av sds politik och på det sättet både ta väljare från SD och ta fokus från dem. Jag tror inte att ett samarbete mellan SD och m blir bra utifrån SDs vinkel. Tror inte de kommer växa som de annars skulle göra. Var det inte M som ville att vi skulle öppna våra hjärtan?
Tycker att det är hyckleri.
Citera
2021-07-08, 17:08
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Du kan ha rätt i att det var så Uffe menade, men hela idén med integration är ju dödfödd.

Dags att slänga integrationspolitiken på soptippen och satsa allt på assimileringspolitik. I lättare termer kanske man skulle kunna tala om assimilering som 'försvenskning' då det inte ger utrymme för uppförandet av moskéer, bärande av slöja/burka/niqab, och så vidare.

Sverige har varken behov eller intresse av att försöka integrera Islam och diverse mena-kulturer i det svenska samhället.
Jag har inga problem med oavsett vad de kommer ifrån eller tror på, om de sköter sitt, inte kräver saker pga sin religion, är ingen belastning för samhället med arbetslöshet eller kriminalitet, att om de ska bli medborgare, får en viss tid att lära sig språket ordentligt och anpassa sig till Sveriges levnads och samhällsnormer, hitta jobb, felsteg och tack o hej!
Hur fan kan man supporta bidragsystemet av idag och kravlösheten som råder, dessa är helt sjuka.
Citera
2021-07-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Svenskarna är snart minoritet i sitt eget hemland, och är det redan inom vissa åldersgrupper, och du motsäger dig återvandring och vill ha in ännu fler icke-vita invandrare? Hur tänker du då? Hur skiljer sig det från den folkutbytespolitik som redan förs?

Om du bara tror att det är "hudfärgen" som skiljer raserna åt vet jag inte ens vad jag ska börja. Hudens pigmentering är bara en liten del av saken. Sådant här stöter man på rätt ofta hos folk, även hos "Sverigevänner".

Jag motsätter mig inte återvandring. Men återvandring måste få ske frivilligt. Däremot motsätter jag mig att man ger fristad till kriminella i detta land. Kriminella bör utvisas omedelbart efter avtjänat straff, straff som bör bli 10 gånger hårdare än idag. Och gärna avtjänas i ett ryskt fängelse som Sverige hyr för en billig peng.

Kan man inte anpassa sig till det svenska samhället, inte prata svenska, bara leva på bidrag, så bör man också behöva lämna landet. Finns ingen anledning att behålla människor som bara suger ut varenda droppe ur vårt skattesystem.

Däremot hederliga skötsamma och välanpassade invandrare måste ju för fasen få stanna? Eller skall vi slänga ut de bara för att de har en annan hudfärg menar du?
Citera
2021-07-08, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Jag motsätter mig inte återvandring. Men återvandring måste få ske frivilligt. Däremot motsätter jag mig att man ger fristad till kriminella i detta land. Kriminella bör utvisas omedelbart efter avtjänat straff, straff som bör bli 10 gånger hårdare än idag. Och gärna avtjänas i ett ryskt fängelse som Sverige hyr för en billig peng.

Kan man inte anpassa sig till det svenska samhället, inte prata svenska, bara leva på bidrag, så bör man också behöva lämna landet. Finns ingen anledning att behålla människor som bara suger ut varenda droppe ur vårt skattesystem.

Däremot hederliga skötsamma och välanpassade invandrare måste ju för fasen få stanna? Eller skall vi slänga ut de bara för att de har en annan hudfärg menar du?

Jag ansluter mig till din linje. Öppen svenskhet är vägen framåt.
Citera
2021-07-08, 17:14
Medlem
Citat:

Så tycker nog den gemene svensken. De som sköter sig, lär sig språket, skaffar jobb och bostad, de premieras inte. De kan däremot bli hemskickade pga att de jobbat 10 timmar för lite eller skickat in papper för sent etc. Helt värdelöst.
Citera
2021-07-08, 17:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Varför endast frivillig återvandring? Vad är fel med att åka hem? Skulle det vara hemskt på något vis?
Citera
2021-07-08, 17:16
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Lite kul att även tuffe uffe får känna av pk-vänstern makabra påhopp. Det är ju däremot oerhört lätt för vem som att lägga över bollen till andra sidan vid dylika mothugg. Varför skryter exempelvis nuvarande regering att de strypt invandringen? Finns väl ingen som helst anledning att göra så om invandringen inte är en belastning.

De gör sig till fullständigt åtlöje, låt dem hållas. De gräver sina egna gropar...

Hmm, detta var en ytterst intressant infallsvinkel som jag fasiken ALDRIG ens själv snuddat tanken vid eller sett andra göra det. Kudos till dig och detta är ju ett helt briljant sätt att lägga över bollen/ansvaret på andra planhalvan. Suveränt att en så enkel taktik aldrig föresvävat mig...
Citera
2021-07-08, 17:17
Medlem
ahah ingen vill ju regera...Allt är ju styrt av EU och Soros.
Alla vet ju det och då spelar det ingen roll vilken regering Sverige har.

Nu sitter vi på bodegan till Oktober och skrattar oss till döds
Fan va livet är bra sedan man flyttade från Sverige!
Citera
2021-07-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför endast frivillig återvandring? Vad är fel med att åka hem? Skulle det vara hemskt på något vis?

Nej, inte endast frivillig återvandring. Att man utvisar en kriminell person är väl knappast frivilligt från den kriminellas sida?

Däremot bör återvandring vara frivilligt för den skötsamma som bidrar till detta land och lever efter våra normer. Den får helt enkelt avgöra själv om den vill stanna eller flytta hem. Allt annat vore ren skandal och vi svenskar skulle i vår tur aldrig mottagas någonstans heller.
Citera
2021-07-08, 17:23
Medlem
Citat:
Hittills har jag inte sett en enda vetenskaplig studie som med säkerhet visar att där är väsentliga skillnader i IQ nivå mellan olika etniciteter.

Idioter finns bland alla etniciteter. Genier finns också bland alla etniciteter. Däremot så är det så att man lätt kan kolla IQ nivå i de olika delarna av världen. Men vad beror det på? Jag menar att det inte beror på något genetiskt, utan snarare kulturellt och på samhällena i fråga.

Felet du gör är fortfarande detsamma. Du antar att något visst gäller till motsatsen är bevisad. Det är ett totalt ovetenskapligt förhållningssätt.
Citera
2021-07-08, 17:26
Avslutad
Citat:

Inte enbart pga av deras hudfärg, utan för dom miljoner övriga problem dom ställer till med.

Men ja, det ska vi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in