2021-07-08, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Utan L blir det ingen Sverjeblocksregering. MP kommer klara spärren och då måste L också klara spärren om UK ska kunna bilda regering. Även en bisarr logik att den enda ledamoten som gick emot partiet är partiets sanna ansikte. Med den logiken är alltså white trash-nazisterna som ploppar upp i SD med jämna mellanrum SD:s sanna ansikte… yikes.
Hur vet du att MP kommer klara spärren? Det är ett typiskt argument ni stödröst-basarhandlare från Liberalerna försöker skrämma med för att tvinga borgerliga väljare att välja L.

Det absolut bästa är att Liberalerna åker ut även om MP klarar sig. Långsiktigt är det värt att få bort liberalerna ur svensk politik för alltid. En konservativ regering hade förstörts med Liberalerna i ekvationen. Då är det bättre att gå i opposition än att behöva anpassa sig efter lilla L. De kommer bli samma finne i röven som MP varit för S i alla dessa år.

Till skillnad från dig så har jag faktiskt gjort en uträkning som kommer visa varför MP kommer åka ur riksdagen i nästa val. Är du intresserad av den så kan jag länka den.

Dum försök till liknelse. Skillnaden är att de där WT-nazisterna inte har någon central roll i partiet medan Nina Lundström faktiskt sitter på en knapp som kunde blivit helt avgörande. Att dessutom bara tro att det handlar om 1 person är naivt. Svd gick ut med att 7 liberaler i riksdagsgruppen haft diskussioner om att stödja Löfven. Tänk om dessa 7 kom överens om att Nina skulle trycka gult för att dels ge Löfven trygg marginal från att fällas om någon från vänsterblocket skulle trycka på fel knapp samtidigt som man vill ge sken av att Liberalerna till 99 procent är eniga? Nästa gång när det blir skarpt läge efter nästa val kan det vara någon annan vänsterliberals tur att sabotera likt en trojansk häst.

Det komiska är att du och Regulus kommer gråta vid valvakan 2022. Liberalerna kommer försvinna för alltid och ni kommer inte kunna göra någonting åt detta.
Citera
2021-07-08, 16:56
Medlem
En moderatjournalist blev intervjuad i SVT och berättade att en centerpartistisk politiker som ville rösta nej till löfven hade fått besök i sitt eget hem och blivit hotad att följa partilinjen. Hon har tydligen lagt upp det här på facebook. Men varför ser vi inte stora rubriken om det här på tv4 eller SVT? Det är ju skandal att en politiker blir hotad hur hon ska rösta. Försöker media skydda annie lööf igen?
Citera
2021-07-08, 17:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej det stod det inte i tweetet jag länkade till det är sedan 1 juli

Varsågod, går alldeles utmärkt att öppna:

https://mobile.twitter.com/annieloof/status/1410520001434591233

Det här var den jag fick upp tidigare och som jag citerade:

https://twitter.com/annieloof/status/1412822047412076546

Där står det: Vi samarbetar gärna med M och de andra allianspartierna men SD är varken ett alliansparti eller ett borgerligt parti.

Hur som helst är alliansen död sedan länge. Den dog vid Januariöverenskommelsen.
Citera
2021-07-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Om du tror det berodde på SD-skandalen så tror du fel. Hon byttes ut eftersom hon var en usel partiledare. De låg fan på bottennivåer i opinionen.

Ja, efter hennes närmande av SD ja. De var låga innan med, men det sjunk dramatiskt i och med det utspelet. Oavsett så såg man hur Kristersson och Svantesson aktivt valde att framträda mindre och mindre i tv vilket många såg på mils avstånd hur de distanserade sej från Kinberg Batra. Troligen för att inte vara förknippade med henne och hennes politik så att även dom skulle förlora sina jobb. Man ska veta det att många som sitter i riksdagen idag tyvärr sitter där för att tjäna pengar först och främst och inte för att bedriva politik.
Citera
2021-07-08, 17:05
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Känns som att det inte blivit bättre precis efter att Stefan blev statsminister igen. Snarare ännu svagare än innan. V vill ha budget inflytande och C skall lägga en egen budget och C och MP är oense om "avtalet" med S om strandskydd och annat.

Låt underhållningen hålla på bara. De kommer hamna i källaren till slut iaf nästa val (självförvållat) , trots att det är för sent att göra något åt allt ,men underhållande är det ,det måste jag hålla med om! SHOOT!
Citera
2021-07-08, 17:05
Medlem
Löfven är en smart rackare, vare sig man gillar honom eller inte. Jag tål inte karln eftersom han senaste 7-8 åren tydligt pratar efter manus. Han upprepar sig och följer alltid en mall, vilka frågor som än kommer så rapar han tydligt och inlärt ut samma meningar. Är det inte EU som är organisationen att vänta på för att kunna svara så är det andra utredningar.

Men jag blir förbluffad över att så många, bortsett från valboskapen i förorterna, fortfarande lägger sin röst på S och Löfven. Att man inte ser igenom hans ”makten före folket”-mentalitet är skrämmande. Att lyssna på pensionärerna som stolt säger att dom röstat på S i 50 år och nu sitter med kass pension men skäms för att kräva mer. Det är fan ointelligens på hög nivå.

Men Löfven är en maktgalen person och S har manövrerat sina väljare under lång tid nu. Att sen ha sin valboskap i förorterna är ett smart drag, mördade poliser, våldtagna svenskar och handgranatsattacker får man ta då S regerar.

Svensken sover, svensken tar inte ögonen från tvn, svensken pratar bara vaccin och är i sin panik över ett klent virus lätta att styra var man vill. Så håll käft, knyt näven i fickan och betala världens högsta skatt. Men sprutorna är gratis säger Steffe, sen tar han en kokt med bröd.
Citera
2021-07-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
En moderatjournalist blev intervjuad i SVT och berättade att en centerpartistisk politiker som ville rösta nej till löfven hade fått besök i sitt eget hem och blivit hotad att följa partilinjen. Hon har tydligen lagt upp det här på facebook. Men varför ser vi inte stora rubriken om det här på tv4 eller SVT? Det är ju skandal att en politiker blir hotad hur hon ska rösta. Försöker media skydda annie lööf igen?
Vem har lagt upp vad på Facebook? Journalisten eller riksdagsledamoten? Så länge det är andrahandsuppgifter och riksdagsledamoten inte själv väljer att berätta kan inte media göra nåt av det. Då är det bara rykten. Men är det sant skulle det absolut inte förvåna mig. Toppstyrningen är benhård i alla partier.
Citera
2021-07-08, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Ja, efter hennes närmande av SD ja. De var låga innan med, men det sjunk dramatiskt i och med det utspelet. Oavsett så såg man hur Kristersson och Svantesson aktivt valde att framträda mindre och mindre i tv vilket många såg på mils avstånd hur de distanserade sej från Kinberg Batra. Troligen för att inte vara förknippade med henne och hennes politik så att även dom skulle förlora sina jobb. Man ska veta det att många som sitter i riksdagen idag tyvärr sitter där för att tjäna pengar först och främst och inte för att bedriva politik.
Till skillnad från dig så har jag kontakter med folk från moderaterna och jag har ställt frågan om det handlade om SD. Svaret var nej. Hon är en usel partiledare. Svårare än så är det inte. Hade Moderaterna haft henne som partiledare i valrörelsen 2018 så hade SD blivit andra största parti. Moderaterna hade tappat sin oppositionsledarroll.

Hade Batra varit en bra partiledare så hade hon suttit kvar oavsett sitt SD-uttalande.
Citera
2021-07-08, 17:15
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frumsk
Löfven är en smart rackare, vare sig man gillar honom eller inte. Jag tål inte karln eftersom han senaste 7-8 åren tydligt pratar efter manus. Han upprepar sig och följer alltid en mall, vilka frågor som än kommer så rapar han tydligt och inlärt ut samma meningar. Är det inte EU som är orga

Man måste vara bra korkad om man tror han är smart. Han behöver inte lyckas med någonting när alla vänsterpartier vägrar att samarbeta med SD, då har de inget annat val än att låta betongklumpen styra.
Citera
2021-07-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Vem har lagt upp vad på Facebook? Journalisten eller riksdagsledamoten? Så länge det är andrahandsuppgifter och riksdagsledamoten inte själv väljer att berätta kan inte media göra nåt av det. Då är det bara rykten. Men är det sant skulle det absolut inte förvåna mig. Toppstyrningen är benhård i alla partier.

Politikern som blev hotad hade tydligen lagt upp det.

Här är klippet där journalisten säger det: https://www.svtplay.se/video/31543714/almedalen-partiledartal/almedalen-tal-av-ulf-kristersson-m-7-juli-19-00?position=1458&id=82D7bv6

Hon berättar det efter 18 minuter i klippet. Om det är sant borde det väl ialf ha nyhetsvärde? Man kan ju fundera på hur det hade låtit i media om det gällt vissa andra partier. Tex en liberal som ville rösta nej till kristersson men blivit hotad i sitt eget hem hade ju varit både morgonsoffan, tv4 nyheterna och rapport
Citera
2021-07-08, 17:38
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
En majoritet vill inte samarbeta med SD eftersom de tycker att de företräder en politik som de inte gillar. Där har du folkviljan idag. Respektera den.

Jag tror ingen på riktigt vill ha Sverige som det ser ut idag. Regeringspartierna vill inte ta del av folkets röst. Varför tror du vi haft de senaste veckornas spektakel som slutade med Löfven igen?

Det är total galenskap att stå som Löfven och påstå vad folket tycker när det inte är något han vet. Han vet inte att "alla" vill slippa extraval och han vet inte vad som är Sveriges bästa. Det har han visat prov på sedan 2014.
Citera
2021-07-08, 17:40
Medlem
Loveaffairs avatar
Kuken att Svett Tsaren blev återvald.

Tyckte Ebba var riktigt vass när hon talade innan omröstningen. Gillar hennes sarkasam och feminina utstrålning.

I övrigt undrar jag om någon mer än jag lade märket till den tillsynes cancersjuka riksdagsledamoten? Är andra gången hon syns i bakrunden. Blek hy, rakat huvud och med visir. Gissar på en person som är sjuk, alternativt galen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in