2021-07-08, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Varför tycks en del tro att det bara är 2 miljoner icke svenskar som bor här? ( och ja, jag vet att det går att diskutera vad en svensk är…)

”De senaste åren har många invandrat från andra länder. Det har lett till att de utrikes födda har blivit fler. År 2020 var strax över 2 miljoner personer utrikes födda, vilket är 19,7 procent av befolkningen.”
SCB

Detta är alltså bara utrikes födda. Hur många barn tror ni inte somaliska, kurdiska, syriska, irakiska etc.
har/ föder?

Det är kört, för dem som tror på ett etniskt Sverige. Det gäller att vara pragmatisk i dessa tider…

Korrekt. Sverige som etnostatsprojekt var kört redan i mitten på nittiotalet. Efter år 2000 har det sedan tillkommit över två miljoner utrikes födda. Denna statistik säger inget om de som föds i Sverige. Ingen kan förklara hur Sverige ska bli en etnostat igen av den enkla anledningen att det är omöjligt.
Citera
2021-07-08, 14:34
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro

Du tror att ett förslag om repatriering av över två miljoner nysvenskar kommer att gå igenom i riksdagen?

SD har inte femtio procent.

Du tror att svenska folket aldrig får nog?
Citera
2021-07-08, 14:37
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
I Schweiz får alla asylsökande ta lån i början och sedan betala det tillbaks. De får ingenting gratis. Det är inte många "hjälpbehövande" som söker sig dit.
Den enda som föreslagit att detta även ska gälla i Sverige är väl Annie Lööf, men det ledde ju till ett jäkla rabalder
Citera
2021-07-08, 14:39
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Det krävs knappast någon intelligensnivå värd namnet för en förkrossande majoritet av de "högre" utbildningarna du talar om. Däremot krävs det en grund av utbildning på lägre nivåer först, vilket de flesta som kommer från diverse u-länder saknar.

De klarar skolan sämre oavsett nivå på utbildningen. Nöjd?
Citera
2021-07-08, 14:40
Medlem
Ulf Kristersson kritiserade SD för någon vecka sen för precis samma uttal!
Det svänger ganska friskt, fram och tillbaka, där på högersidan.
Väntade mig nästan tom att L skulle stödja en S regering.

Allt de gör känns numera populistiskt och hamnar långt ifrån vad de har sagt vid förra valet.
Hur ska man kunna lita på vad de säger?
Efter ett majoritetsval kan alla M, KD, L uttalanden vara som bortblåsa och SD är ute i kylan igen.
Citera
2021-07-08, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

Det är min uppfattning att det svenska kollektivet finner sig i allt med ett självbelåtet leende framför TVn med chipsskålen i handen. En liten minoritet på 17% röstar SD, men bland dem finns också många nysvenskar.

Kristersson tar sina direktiv från Bilderberg (som han är senast med att ha besökt). Målet var alltid ordning via kaos. Nu kommer den mångkulturella polisstaten.
Citera
2021-07-08, 14:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vi stammar från män som är oresonliga på både gott och ont. Är det några som kan bli oresonliga så är det suioner, ättlingar till Simeon.

"Men på tredje dagen, då de voro sjuka av såren, togo Jakobs två
söner Simeon och Levi, Dinas bröder, var sitt svärd och
överföllo staden oförtänkt och dräpte allt mankön.
26. Också Hamor och hans son Sikem dräpte de med svärdsegg och togo
Dina ut ur Sikems hus och gingo sin väg.
27. Och Jakobs söner kommo över de slagna och plundrade staden,
därför att deras syster hade blivit skändad;
28. de togo deras får och fäkreatur och åsnor, både vad som fanns i
staden och vad som fanns på fältet.
29. Och allt deras gods och alla deras barn och deras kvinnor förde
de bort såsom byte, tillika med allt annat som fanns i husen.

30. Men Jakob sade till Simeon och Levi: »I haven dragit olycka över
mig, då I nu haven gjort mig förhatlig för landets inbyggare,
kananéerna och perisséerna. Mitt folk är allenast en ringa hop;
man skall nu församla sig mot mig och slå mig ihjäl; så skall
jag med mitt hus förgöras.»
31. Men de svarade: »Skulle man då få behandla vår syster såsom en
sköka?»"

http://runeberg.org/bibeln/01_34.html
Citera
2021-07-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Att invandringen i Sverige blivit (är) en belastning vet precis alla. Nu hände det sig att Kristersson också sa det. Bra, men alldeles för sent.
Utmärkt av Moderat ledaren.
Citera
2021-07-08, 14:50
Medlem
Erik Östs avatar
Sverige förlorades redan valet 2010 anser jag och moderaterna kan inte göra ett skit åt det!

Nu har landet blivit en islamsk bakteriehärd bara som växer och växer för var dag som går.

Man importerar muslimer i drivor och väljarna tror att de är "sveriges framtid" nu!

Så vad har svärje för framtid nu?
Det är ju enkel matematik eller förstår ni fortfarande inte?

Muslimer föder fler barn än svenska kvinnor. Muslimer följer koranen där det står att de ska föröka sig.
Kristendomens kärleksbudskap kommer raderas ut och ersättas med en krigsreligion ist, eller tror ni fortfarande Muhammed var fredlig? ("fredens religion")

Jag är ateist men Jesus budskap i Nya testamentet (älska din nästa) som svärje var uppbyggt på tidigare kommer sist och slutligen gå under till förmån för islamsk terror och ovetenskap.

Jesus försökte resonera , övertyga och förstå , pedofilen Muhammed krigade till sig makt bara!

Vill ni verkligen ha det så , varsågoda?

"RASIST"? Nä bara realist och det har inget med IQ ,raser eller hudfärg att göra, bara inkompatibla kulturer och religioner som inte hör hemma här i ett utvecklat västerländskt samhälle! (alla västländer är dessutom på fel spår nu i sin kristna "resonerande" och "förstående" ideologi , kul va?)

Det kommer gå åt h-te men det är väl helt okey för samtliga , alla ovannämnda tror ju på helvetet så....
Senast redigerad av Erik Öst 2021-07-08 kl. 14:59.
Citera
2021-07-08, 14:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Naturliga? Naturliga för mig är äta, sova, skita och knulla ( det sista går ju att avstå…)

Vad gäller nationalism…Tanken på att en stat skall vara uppbyggd på kulturell och etnisk samstämmighet får sitt genombrott vid Wienkongressen 1814. Kulturen skulle ha sitt ursprung i gemene mans liv och vara nationell. Den som först utryckte dessa tankar var den tyske teologen J G Herder, och den blir en av grundstommarna i den tyska romantiken. Under det resterande 1800-talet växer sig denna tanke allt starkare och utvecklas till den moderna nationalismen. Bra eller dåligt går att diskutera.

Det är bara för att du levt ett skyddat liv. Hade din gård bränts av ryssar så hade nationalismen varit naturlig för dig också. I historien har försvaret mot främmande varit lika viktigt som de biologiska behov du nämner; d.v.s. säkerhet och trygghet för att få äta, sova och vara fri. Utan det skyddet skulle främmande ta din mat och dina kvinnor och kanske din frihet.

Nationalism har alltid funnits, det är bara den moderna uttolkningen av den som är ny. När romare kallade alla som inte kunde latin för barbarer för att så lät det när de talade, så var det nationalism. När greker beskrev perser som en främmande avvikande kultur så var det nationalism.
Citera
2021-07-08, 14:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Sverige förlorades redan valet 2010 anser jag och moderaterna kan inte göra ett skit åt det!

Nu har landet blivit en islamsk bakteriehärd bara som växer och växer för var dag som går.

Man importerar muslimer i drivor och väljarna tror att de är "sveriges framtid" nu!

Så vad har svärje för framtid nu?
Det är ju enkel matematik eller förstår ni fortfarande inte?

Muslimer föder fler barn än svenska kvinnor. Muslimer följer koranen där det står att de ska föröka sig.
Kristendomens kärleksbudskap kommer raderas ut och ersättas med en krigsreligion ist, eller tror ni fortfarande Muhammed var fredlig? ("fredens religion")

Jag är ateist men Jesus budskap i Nya testamentet (älska din nästa) som svärje var uppbyggt på tidigare kommer sist och slutligen gå under till förmån för islamsk terror och ovetenskap.

Jesus försökte resonera , övertyga och förstå , pedofilen Muhammed krigade till sig makt bara!

Vill ni verkligen ha det så , varsågoda?

"RASIST"? Nä bara realist och det har inget med IQ ,raser eller hudfärg att göra, bara inkompatibla kulturer och religioner som inte hör hemma här i ett utvecklat västerländskt samhälle! (alla västländer är dessutom på fel spår nu , kul va?)
"Älska din nästa så som dig själv" är nedlagt i varje etniskt ren svensk. Jesus citerade detta bud;

"Du skall icke hämnas och icke hysa agg mot någon av ditt folk, utan du skall älska din nästa såsom dig själv. Jag är HERREN" (3 Mose 19:18)

Nej, vi kommer inte att gå under. Vi kommer att vinna detta efter 7 svåra år (bokstavligen). Ulf kommer dock inte gå i täten, han måste släpas dit han inte vill.
Lösningen heter återvandring. Parallellt behövs ett tydliggörande av bakgrunden till massinvandringsvurmarmen som var.
Citera
2021-07-08, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är min uppfattning att det svenska kollektivet finner sig i allt med ett självbelåtet leende framför TVn med chipsskålen i handen. En liten minoritet på 17% röstar SD, men bland dem finns också många nysvenskar.

Kristersson tar sina direktiv från Bilderberg (som han är senast med att ha besökt). Målet var alltid ordning via kaos. Nu kommer den mångkulturella polisstaten.

Det där är bara skitsnack. Mer än hälften av svenskar vill se en minskning av invandringen och över hälften röstar på partier som vill minska den. M och SD har ihop över 40% av väljarkåren. Med KD 45-50%.

Alla borgerliga partier har redan idag nästan två tredjedelar av väljarkåren. Socialdemokraterna har imploderat och tappat halva sitt väljarstöd.

Kollar man hur dom röstar i förorter och utsatta områden är det 90% vänsterpartiet och socialdemokraterna.

Med detta som grund inser man att bland ursprungssvenskar så är det helt enkelt en förkrossande majoritet av svenska folket som vill ha ändrad kurs och mindre invandring.

Men det betyder att Socialdemokraterna kommer tappa makten för all framtid och deras enda val ifrån utplåning är att fortsätta i samma bana och importera miljontals fler röstboskap och förvandla Sverige till en brasiliansk favela.

Utan fortsatt invandring som dom kan dela ut svenska skattebetalares pengar till i bidrag får dom inte fler röster. Trots denna taktik så förlorar dom endå röster efter varje val...

Det är inte bara ett sjunkande skepp det är stora jävla hål i deras båt. Och taktiken är i princip att förstöra landet bara för att hålla sig flytande.
Senast redigerad av Alline1 2021-07-08 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in