2021-07-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag vänder mig emot resonemanget att problemet i grunden kan härledas till någonting annat än bygget av det mångetniska samhället. All forskning tyder dessutom på att etnicitet är det starkast sammanbindande kittet i ett samhälle.

Så ja, 1 miljon högutbildade japaner i Sverige kommer också att bli problem. Kanske inte av samma magnitud, men fortfarande enorma problem.

Edit:
Vad tror du vore bäst, ett etniskt svenskt och muslimskt Sverige eller ett kristortodoxt mångetniskt land?

"Etniskt svenskt och muslimskt" är inte något alternativ. Europa har formats av grekernas och romarnas änkesätt under tusental år, sedan av kristendomen under ett tusental år, och därefter av upplysningen under 500 år. Och innan du frågar, så sitter det även i generna. Ett civiliserat samhälle har gynnat vissa människotyper och missgynnar andra. Även om Europa har haft våldsamma konflikter ända in i vår tid så det rått stor konsensus om grundläggande värderingar som människovärde och rättssamhälle. Muslimer river ner, européerna bygger upp. Hade Europa resonerat som muslimer 1945 hade ett fåtal krigsherrar styrt över olika ruinområden och alla andra flyttat härifrån.
Citera
2021-07-08, 13:16
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Förstår mig inte på sådana reaktionärer som er. Vad är ni vill rädda med "landet" , är det att pensionen ska dimpa in på ålderns höst? Att bevara den svenska staten och liberala demokratin? 80 och 90 talet var en hemsk tid med bestialiska övergrepp från rasfrämmande folk.

Jag vill rädda svenskarna.
Ja, men det var fortfarande betydligt bättre än dagens Sverige.

Titta på videos från början av 90-talet. Man ser knappt en enda blatte eller neger.
Jag vill helst att 99% deporteras men jag skulle nöja mig om vi deporterade 90-95% av alla som har kommit hit sedan 2005.
Citera
2021-07-08, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det kan inte vara fler än 5% icke-vita om det ska fungera.

Det är förmodligen omöjligt att gå tillbaka till hur det såg ut på 30-talet men vi skulle utan tvekan kunna gå tillbaka till hur det såg ut på 80 och början av 90-talet.

Just därför så räcker det inte med att repatriera en miljon. Vi måste antagligen deportera 90% av alla som har kommit hit sedan 2005 för att kunna rädda landet.

Det är svenskarnas fel att det inte fungerar. Det är svenskarna som har gett bort sitt land utan att få något tillbaka. Det är svenskarna som är kravlösa. Det är svenskarna som låter sina barn bli förnedringsrånade. Det är svenskarna som totalt förstört sitt eget skolsystem. Det är svenskarna som är meningslösa, löjliga och svaga.

Mångkulturerna Singapore och Dubai fungerar oerhört mycket bättre än Sverige så det där med att ett samhälle med mer än 5% icke-vita inte skulle fungera stämmer inte alls.

Hur ska du få ut över 2-2,5 miljoner människor ur Sverige menar du? Hur ska det gå till? Inget parti i riksdagen är för repatriering i någon större skala. Tvärtom klubbades nyss ännu mer massinvandring igenom.

Kristerssons förslag är ett steg i rätt riktning, men jag ser inget om repatriering, inte ens något om totalstopp, utan på sin höjd en inbromsning av massimporten.
Citera
2021-07-08, 13:17
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/23GVnB/ulf-kristersson-invandringen-i-sverige-har-blivit-en-belastning

Ulf Kristersson kopplar skjutningar och grov kriminalitet till invandring.

Om M-ledaren lyckas bilda regering vill han ge Jimmie Åkesson inflytande över migrationen.

– Det är uppenbart att invandringen i Sverige har blivit en belastning, säger han till Sveriges Radio.

På vilket sätt tänker Ulf Kristersson att man bör ge SD inflytande i frågan?
Även varför tar inte vänstern bara tag i allt?
Jag tänker mig att hade vänstern tagit tag i problemet så hade dom inte förlorat röster mm......
Vänstern igår är inte som vänstern idag.
Han vill bara ta tillbaka väljare från SD och hitta nya från andra sidan och bli större än S. En ganska smart strategi eftersom det är mer "rumsrent" att rösta M än SD. Finns många invandrarfientliga på röda sidan också, men som inte gillar SD, så M blir då mer lockande att gå över till.
Citera
2021-07-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Rent krasst så belastar alla samhället som bidrar mindre än medelsvensson oavsett färg.

Ja, men Sverige får själv ta hand om sina egna latmaskar. Sverige skall inte behöva ta hand om andra länders latmaskar också, det får deras länder göra själva, om de önskar.

Citat:
Problemet med aldrig så skötsamma afrikaner är att de är klarar inte högre utbildning i samma utsträckning som svensson pga att de inte har de genetiska förutsättningarna = låg IQ.

Det där är bara dumheter. Det finns inte en enda studie i världen som säkerställer någon större avgörande genetiska skillnader vad gäller IQ nivå.
Anledningen till att de har lägre IQ i nuläget är ju för att de får växa upp i länder som inte kan erbjuda samma välfärd och skolgång som exempelvis Sverige. Inte för att den svenska skolan är bra - tvärt om, den är helt jävla kass - men du förstår säkert vad jag menar.

Adoptera nyfödda afrikaner till rika familjer som sätter dessa i privatskola, så skall du se att dessa barn kommer bli VD's, börsmäklare eller andra högt uppsatta rika och väl etablerade människor.

Adoptera sedan bort svenska nyfödda till Afrika och låt de växa upp där, så kommer du se att de kommer bli precis som snittet i de länderna. Kanske analfabeter, ...men definitivt inga raketforskare.
Citera
2021-07-08, 13:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
"Etniskt svenskt och muslimskt" är inte något alternativ. Europa har formats av grekernas och romarnas änkesätt under tusental år, sedan av kristendomen under ett tusental år, och därefter av upplysningen under 500 år. Och innan du frågar, så sitter det även i generna. Ett civiliserat samhälle har gynnat vissa människotyper och missgynnar andra. Även om Europa har haft våldsamma konflikter ända in i vår tid så det rått stor konsensus om grundläggande värderingar som människovärde och rättssamhälle. Muslimer river ner, européerna bygger upp. Hade Europa resonerat som muslimer 1945 hade ett fåtal krigsherrar styrt över olika ruinområden och alla andra flyttat härifrån.
Jag håller med tex skulle ett "muslimskt", svenskt Sverige erkänna Bibeln och Kristus, helt enkelt därför att Bibeln är skriven till oss.

Min poäng var att problembeskrivningen var felaktig. Islam är inte problemet. Det mångetniska samhället är problemet.
Citera
2021-07-08, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Han vill bara ta tillbaka väljare från SD och hitta nya från andra sidan och bli större än S. En ganska smart strategi eftersom det är mer "rumsrent" att rösta M än SD. Finns många invandrarfientliga på röda sidan också, men som inte gillar SD, så M blir då mer lockande att gå över till.

Det ligger mycket i detta, men jag tror också att han insett problematiken. Kristersson är den som senast var ner till Bilderberg. Planen från globalisthåll handlar om att skapa ordning via kaos. Nu är kaoset systemhotande så nu är det dags för polisstat.
Citera
2021-07-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Sverige behöver inga "skötsamma" invandrare heller, förutom kanske några enstaka som kan fylla platserna i bristyrken (för dem kan vi ha ett gästarbetarsystem). Sverige är svenskarnas land. Svenskar är vita. Kom in i matchen, boomer.

"Behöver" kanske inte Sverige gör. Men jag kan inte se någon anledning till att faktiskt vägra släppa in ett kontrollerat antal som är skötsamma och kan bidra till samhället.

Varför skulle man vägra? Det vore rasist.

Skulle vi vägra, så får vi också räkna med att vi själva inskränker vår egen rörelsefrihet och vi skulle aldrig kunna flytta till något annat land själva om vi så ville. Som man vill bli behandlad, skall man behandla andra.
Citera
2021-07-08, 13:22
Medlem
Pissarsyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
80 och 90 talet var en hemsk tid med bestialiska övergrepp från rasfrämmande folk.

jag hade hellre blivit våldtagen av Kalle än Muhammed.
Citera
2021-07-08, 13:22
Medlem
HejaFinlands avatar
När man jämför med SD så har tiden som media orkat bry sig om SDs uttalanden hela tiden blivit kortare. Man kunde ju tjata om Kent Ekeroths video när de tjafsar med knarkare på stan i flera år men numera blir det ofta bara några dagar; tills nästa mord eller sprängning.

Därför skall det bli intressant hur länge de vänsterliberala orkar tjata om detta och hur länge media lyfter det. Det kommer att bli en värdemätare på hur mycket debatten har förskjutits. Nu är det också mest vänstermedia och inte all media som mot SD. Dör det ut på ett par veckor så kan man nog konstatera att känslostormar och sådant inte biter riktigt längre och att allt fler har accepterat att Åkesson hade rätt som vanligt om belastningen.
Citera
2021-07-08, 13:23
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Att invandringen i Sverige blivit (är) en belastning vet precis alla. Nu hände det sig att Kristersson också sa det. Bra, men alldeles för sent.

Bättre sent än aldrig. Det är så pass få invandrare som lär sig Svenska nuförtiden, så dom är till 90% avvikande drägg som inte passar in. Ingen kan anställa dom heller, eftersom så få av dom kan läsa och skriva.
Citera
2021-07-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du resonerar som en tonåring. Hur ska det gå till att komma dit du vill? Jag bor själv i ett område som var segregerat till för bara några år sedan med nästan bara villor och bostadsrätter, men det har blivit alltmer nysvenska inslag här med. Tidigare fanns det några adopterade men inte mycket annat.

Den vita flykten är inte vit serru, utan pizzabagaren vill inte heller att hans barn ska växa upp i problemområden.

Jag är avslutningsvis betydligt mer fascist än du någonsin kommer att bli:
(FB) Antisvenska känslor?

Jag vet inte vad jag ska svara på det där, precis som jag inte vet man svarar ett skrikande fyllo eller en dåre som antastar en på stan (förutom att man puttar undan personen om den kommer för nära).

Du är nationalist/fascist men tror på mångkultur och mångetniska samhällen, hatar Sverige och svenskarna, gillar EU, har förståelse för Reinfeldts antivita svenskhat, vill helst av allt flytta till Thailand och gå på bordell varje dag. OK? Lycka till. Vi kan säga att du vann diskussionen om det känns bättre för dig. Jag kan bara konstatera att du inte är till nytta för någon. Det kanske är därför du identifierar dig med inkräktarna. Ladda nu upp för ett riktigt beskt svar där du berättar hur lite jag förstår och hur överlägset ditt sätt att resonera är. Det tycker ingen annan, men det spelar ju ingen roll för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in