2021-07-08, 13:01
Medlem
Det är så fruktansvärt.
Stackars både kvinna och barn och stackars pappan till barnen, hur går man ens vidare i livet efter nåt sånt här.
Citera
2021-07-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Menade hur Ratsit.se med flera generellt får sina uppgifter. Tror att om en läkare konstaterar ett dödsfall på plats så är det ändå vårdinrättningen denne är knuten till som rapporterar dödsfallet (oftare en vårdcentral än ett sjukhus).

Hur det fungerar när polis konstaterar dödsfall (enligt något reglemente har jag för mig att huvudet måste ha avlägsnats från kroppen, alternativt att likstelhet uppstått..ungefär så) vet jag inte. Men skulle inte tro att det är deras första prioritet - anhöriga meddelas nog innan folkbokföring.
Vill inte starta en offt-diskussion, men det är ju uppgifter från Skatteverkets folkbokföringsregister som ligger till grund för vad Ratsit m fl baserar sina uppgifter på.
Sjukhusen rapporterar INTE till Ratsit..
Citera
2021-07-08, 13:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Precis. Jag berättar bara vad min kollega sa.
Han såg allting och har lämnat sina uppgifter till polisen.
Din kollega börjar ge mytomanvibbar.

Enligt polisen finns inga utomstående vittnen till händelsen.

– Vi har pratat med personal på tåget. Vi håller ännu på att arbeta på platsen och samlar in material. Området är fortfarande avspärrad, säger Robert Loeffel.

Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Upp eller ner spelar ingen roll. Dom befann sig på spåret och det är självmord /mord det handlar om.
Kvinnan var i skilsmässa och dessutom problem ned psyket. Ska tydligen vara hemmahörande i tyringe eller däromkring.
Citera
2021-07-08, 13:07
Medlem
bscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Så hennes vänner läser på Flashback och ringer henne? Om de tar på allt på Flashback som fakta fast ingen ens har påstått att det är hon så är det ju hennes vänners fel.
Varför skulle inte hennes vänner eller en av hennes vänner läsa på Flashback? Om man läser vad som skrivs skulle jag också ta kontakt med den som hängs ut eller anhörig/vän.
Citera
2021-07-08, 13:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idfd
Snyggt att även flika in att kvinnan har skyddad identitet

Vad menar du?
Citera
2021-07-08, 13:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill inte starta en offt-diskussion, men det är ju uppgifter från Skatteverkets folkbokföringsregister som ligger till grund för vad Ratsit m fl baserar sina uppgifter på.
Sjukhusen rapporterar INTE till Ratsit..

Ja. Ratsit använder väl nån leverantör (SPAR? Om de finns kvar..) som i sin tur får det från Skatteverket. Sjukhusen vet jag inte vart de rapporterar - men inte till Ratsit så klart. Till Skatteverket direkt? Eller via Socialstyrelsen på något vis?

Poängen är väl att Ratsit.se inte inom några timmar får veta ett dödsfall, och att hennes frånvaro på Ratsit.se inte visar att hon är död. (Hade hon funnits på Ratsit.se och hon är död så skulle det däremot stå ”registrerats avliden” - hon skulle inte bara försvinna därifrån.)
Senast redigerad av Troian 2021-07-08 kl. 13:13.
Citera
2021-07-08, 13:14
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Är det ens bekräftat att den vuxna personen är en kvinna?

Vänligen svara med hänvisning till källa!
Citera
2021-07-08, 13:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Enligt tidiga medieuppgifter så skulle det röra sig om en vuxen kvinna och två barn. Se sida 1 i tråden.

Eller:

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/teknik-prylar/tågolycka-utanför-hässleholm-”oerhört-allvarlig-olycka”/vp-AALSuz2
Citera
2021-07-08, 13:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/news/t%C3%A5golycka-utanf%C3%B6r-h%C3%A4ssleholm-%E2%80%9Doerh%C3%B6rt-allvarlig-olycka%E2%80%9D/vi-AALSuz2

Citat:
Enligt larmuppgifter från SOS Alarm ska en kvinna och två barn vara inblandade i olyckan.
Citera
2021-07-08, 13:17
Medlem
En av M.K:s vänner på FB skriver: Hej alla medlemmar.
Av personliga skäl kommer vi inte kunna ha öppet i butiken som planerat idag, vi samlar kraft till att välkomna er på söndag 11/7 istället mellan 11:00-13:00 💚 Ta hand om varandra!
Citera
Medlem
Så folk har alltså trott att det är den här M*ria trots att det inte ens finns något bevis eller liknande överhuvudtaget? Är inte förvånad, märkt att många på Flashback är lättlurade och korkade.
Citera
Medlem
Ghastens avatar
Citat:

Ja det är det.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/others/t%C3%A5golycka-utanf%C3%B6r-h%C3%A4ssleholm-%E2%80%9Doerh%C3%B6rt-allvarlig-olycka%E2%80%9D/vi-AALSuz2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in