2021-07-08, 11:28
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag känner det även själv. Ilskan är så stor att jag inte längre håller käften. Flera på jobbet som tidigare röstat S och hatat sd har svängt totalt. Vi pratar om sd som något normalt och flera ska rösta på sd nästa val. Jag skräder inte orden längre i diskussioner på Facebook och jag märker att tonen hårdnat. Ordet rasist skrämmer ingen längre det är totalt urvattnat. Skönt tycker jag. Vi är många som fått nog nu!
Hoppas att hela samhället blir så som på ditt jobb - utan att det slår över i riktig rasism och högerextremism..
Citera
2021-07-08, 11:32
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Jag förstår hur du tänker, men Sverige är ett hopplöst fall tyvärr. Det tog oss 20 år att börja tänka om med invandringen. Privatiseringen kommer ta oss 10 år till att komma tillrätta med. Vi är hopplöst efterblivna, oavsett vad man som privatperson får för sig.

Jag förstår att många känner uppgivenhet men vi måste få till en riktig vändning så att vi börjar skapa en positiv utveckling. Det skulle väcka hoppet hos många och ge fler ringar på vattnet. Vi som privatpersoner ÄR samhället och set räcker med att du får en person i din närhet att rösta rätt för att vi får en stark regering 2022. Det som händer i takt med att M, SD och KD vinner mark är att övriga partier tvingas flytta sina positioner om invandring för de förlorar väljare.

Min poäng är att ger man upp så händer det aldrig, jag vill göra vad jag kan för att lämna ett starkt och bra Sverige efter mig till mina barn.
Citera
2021-07-08, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det självklara är att återbetala det man fått. Det är inte svenskarnas uppgift att integrera folk som kommer hit.

"Kan" beror här endast på politisk vilja. Det är inga problem att utvisa tex de människor SÄPO vet är här i syfte att begå terrorbrott om man vill, men regimen vill inte. Att det inte skulle gå pga att de riskerar så mycket lidande hemma är trams.

I stort sett ingen har problem med invandrare som kommer hit och bidrar. De är dock jämförelsevis få. Viljan är heller inte avgörande, det är handling som räknas.

Och vad 17 är så hemskt med att åka hem? Varför behålla mängder med människor i landet som saknar skäl att vara här och som går en framtid tillmötes där de växer upp utan kulturellt sammanhang och blir kriminella? Ser du ned på andra länder?

Det är faktiskt invandrarna själva som gör mest jobb för att integrera sig. Men det behövs naturligtvis SFI osv. för att det ska gå vägen.

Javisst, helt enig med dig. Det är rent ut sagt för jävligt att det ska bo folk här som egentligen är emot vad vårt land står för. Jag känner folk som tex. flytt undan ISIS och som fortsatt är rädda eftersom det bor ISIS-anhängare här. Skevt är bara förnamnet. Vi måste skydda oss själva och vi måste skydda dem som faktiskt flytt hit för att rädda sina liv och som både vill och faktiskt bidrar till vårt land.

Nej, det finns ingen anledning att folk som kan återvända och som inte är integrerade här - är här. Om de nu inte tex. är föräldrar och har 8 barn som alla är högst integrerade och bidrar i allra högsta grad till vårt samhälle. Då vore det ganska hårt att skicka ut deras föräldrar.

Nej, jag ser inte ner på andra länder. Finns rent av länder som är helt fantastiska som land, om man kommer till natur och klimat och god infrastruktur, men som är helt förfärliga pga. at folk förstör dessa länder.
Citera
2021-07-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja välfärdsfrågan och invandring hänger ihop. En röd väljare idag anser nog att vi ska ha lägre skatt så att man till exempel kan pensionsspara och betala sjukvårdsförsäkringar för att slippa vårdköer. Det är så M kommer att locka, eller att väljare från S av ren självbevarelsedrift går till M. Tino Sanandaji har visat att invandringen har varit en nettorförlust sedan början av 80-talet och som nu har nått sådana förluster att vi aldrig kan vända tillbaka.

Ingen röd jag känner vill ha minskade skatter. Men heller inte höjda. De ser att skatterna behövs för att bibehålla den välfärd vi har idag.
Citera
2021-07-08, 11:39
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag känner det även själv. Ilskan är så stor att jag inte längre håller käften. Flera på jobbet som tidigare röstat S och hatat sd har svängt totalt. Vi pratar om sd som något normalt och flera ska rösta på sd nästa val. Jag skräder inte orden längre i diskussioner på Facebook och jag märker att tonen hårdnat. Ordet rasist skrämmer ingen längre det är totalt urvattnat. Skönt tycker jag. Vi är många som fått nog nu!

Rädslan att kallas rasist har varit ett verktyg för C, V, S och MP, ingen vill bli kallad för rasist men i takt med att folk inser att det inte är rasism att vilja fixa de problemen vi har med invandringen så kommer de överge den retoriken.
Citera
2021-07-08, 11:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är faktiskt invandrarna själva som gör mest jobb för att integrera sig. Men det behövs naturligtvis SFI osv. för att det ska gå vägen.

Javisst, helt enig med dig. Det är rent ut sagt för jävligt att det ska bo folk här som egentligen är emot vad vårt land står för. Jag känner folk som tex. flytt undan ISIS och som fortsatt är rädda eftersom det bor ISIS-anhängare här. Skevt är bara förnamnet. Vi måste skydda oss själva och vi måste skydda dem som faktiskt flytt hit för att rädda sina liv och som både vill och faktiskt bidrar till vårt land.

Nej, det finns ingen anledning att folk som kan återvända och som inte är integrerade här - är här. Om de nu inte tex. är föräldrar och har 8 barn som alla är högst integrerade och bidrar i allra högsta grad till vårt samhälle. Då vore det ganska hårt att skicka ut deras föräldrar.

Nej, jag ser inte ner på andra länder. Finns rent av länder som är helt fantastiska som land, om man kommer till natur och klimat och god infrastruktur, men som är helt förfärliga pga. at folk förstör dessa länder.
Vi har fullständigt vräkt ut pengar på att tvångsassimilera folk. Resultatet har uteblivit, istället blir allt bara värre. Rent vansinne kallar jag det.

Vi bör självklart istället använda dessa pengar som återvandringsbistånd. Skyddsskälen har upphört för det stora flertalet, vilka oavsett är här på felaktig asylgrund till att börja med. Asylrätten gäller i första säkra land. Istället för till SFI och andra svenska utbildningar bör vi ge pengar till sådant de har glädje av när de återvänder hem.

Pengar till integration bör gå till kvotflyktingar, vilka vi tyvärr nu måste stanna mottagandet av pga den huvudlösa invandringspolitik som förts men som vi i framtiden bör fördela som det var tänkt från början. Den självklara inställningen hos både dessa och politiken är att de om möjligt så småningom ska åka hem, men det kommer att finnas undantag.

Det är så vi bygger en fredligare och rättvisare värld, genom samarbete mellan olika folk.
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-08 kl. 11:49.
Citera
2021-07-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Du och många andra i Sverige kanske skulle försöka förstå andemeningar istället för stirra er blinda på ordval, som dessutom skrivs i affekt. Att sen sitta och generalisera kring SD-väljare säger väl mer om dig som person än personen du ifrågasätter. Lågbegåvat, minst sagt.

Du har förvisso en poäng i att man når fram till svenskar på ett mer effektivt sätt genom att prata mjuka (läs trygga) ord för att de ens ska ta in informationen.

OnT: Ja Sverige går in i en mycket svårare tid framöver. Landet har inte upplevt riktiga motgångar sedan 1940-talet (om ens då), så detta blir 'spännande'.

Och att en politiker eller SD väljare uttrycker sig i affekt är inte ett problem alltså? Det är just detta som får mig att inte lita på ett parti som driver en enda fråga och gör det dessutom i affekt.
Kanske kan SD utvecklas till ett bättre parti med tiden när deras politiker lärt sig att inte stirra sig blinda på en enda fråga - för att använda ditt eget ordval.
Citera
2021-07-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Hoppas att hela samhället blir så som på ditt jobb - utan att det slår över i riktig rasism och högerextremism..
Jag tror att det kommer slå över till allt mer riktig rasism. De (stora antalet) invandrare som har sunda åsikter kommer vara nu vara invandrare och inte husblattar.
Jag har redan planerat att flytta till något land med bättre framtidsutsikter. Så jag kommer också vara invandrare.
Citera
2021-07-08, 11:49
Medlem
Tyvärr cuckar Kristersson idag (på Instagram):

Citat:
Vart du är på väg är viktigare än var du kommer ifrån

Mitt Sverige är ett jämlikt land med framåtanda, gemenskap och en unik tillit. Ett litet land med stora företag. Ett land där vart du är på väg är så mycket viktigare än varifrån du kommer.

Men jag förstår om många människor i vårt land tvivlar just nu. Riktigt allvarliga problem växer sig allt större. Bara de senaste dagarna har tre personer skjutits till döds. En av dem var som vi alla vet en ung polis. Som gjort till sin uppgift i livet att skydda oss andra, så att vi kan leva i trygghet och frihet. Ett sådant bottenlöst mörker.

Helt onödigt att ge vänstern såna här köttben. Väljarna efterfrågar inte defensiva tillrättalägganden, de vill se konfrontation och fortsatta angrepp på de krafter som ansvarar för utvecklingen.

För övrigt avgör vem du är vart du är på väg, så hela figuren ovan utgår från felaktiga premisser.
Citera
2021-07-08, 11:49
Medlem
Citat:
Vi har fullständigt vräkt ut pengar på att tvångsassimilera folk. Resultatet har uteblivit, istället blir allt bara värre. Rent vansinne kallar jag det.

Vi bör självklart istället använda dessa pengar som återvandringsbistånd. Skyddsskälen har upphört för det stora flertalet, vilka oavsett är här på felaktig asylgrund till att börja med. Asylrätten gäller i första säkra land. Istället för till SFI och andra svenska utbildningar bör vi bekosta sådant de har glädje av när de återvänder hem.

Pengar till integration bör gå till kvotflyktingar, vilka vi tyvärr nu måste stanna mottagandet av pga den huvudlösa invandringspolitik som förts men som vi i framtiden bör fördela som det var tänkt från början. Den självklara inställningen hos både dessa och politiken är att de om möjligt så småningom ska åka hem, men det kommer att finnas undantag.

Det är så vi bygger en fredligare och rättvisare värld, genom samarbete mellan olika folk.

Jo, du har en hel del poänger. Men nog fasiken vill iaf. jag behålla en hel del människor här i landet som inte har samma skyddsskäl längre. Människor som bidrar storartat till Sverige ekonomiskt etc. och även till mig personligen genom att de är underbara människor. Många av dessa kommer från Syrien, Iran, Irak, balkan-länderna osv. Driftiga, empatiska människor som verkligen bidrar.
Citera
2021-07-08, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Tyvärr cuckar Kristersson idag (på Instagram):

Helt onödigt att ge vänstern såna här köttben. Väljarna efterfrågar inte defensiva tillrättalägganden, de vill se konfrontation och fortsatta angrepp på de krafter som ansvarar för utvecklingen.

För övrigt avgör vem du är vart du är på väg, så hela figuren ovan utgår från felaktiga premisser.
Verkligen. Så länge han inte heilar i direktsändning finns inget att be om ursäkt för. Enda vägen är framåt.
Citera
2021-07-08, 11:53
Medlem
Citat:

Nej, det finns faktiskt inga undantag, då det alltid blir slöseri att hjälpa verkliga flyktingar i annat än närområdet. Det finns inget försvar för det, om man nu propagerar för att vi alls ska lägga några pengar alls på dylikt.

Asylrätten av idag är perverterad och bygger på förhållanden som på sin höjd var giltiga under andra världskriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in