2021-07-08, 11:13
Medlem
Har folk verkligen sånt här kort minne? Politiker har gjort liknande uttalanden i många år, några om året åtminstone. Och aldrig blir det något av det, helt plötsligt ansluter sig partiet till något pakt för att öka invandringen ytterligare. Oftast direkt efter valet.
Citera
2021-07-08, 11:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Exakt. Det finns i runda slängar 150 000 muslimer i Sverige. 90% av alla invandrare som kommer är kristna. Folk överdriver och ljuger om detta faktum.

Din lilla skojare.

År 2016 fanns det ca 800 000 muslimer i Sverige. Nu år 2021 är det säkert över miljonen.

Citat:
År 2016 fanns det uppskattningsvis 8,1 procent (810 000 personer) med uppehållstillstånd i Sverige som identifierar sig som muslimer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Sverige
Citera
2021-07-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vilken planet lever du på? Du kan inte vara seriös!

Den här diskussionen kunde vi ha haft år 2000, och det hade vi också. Read My lips;
Nu måste folk åka hem! Erat experiment fungerar inte. Ni har hållit på i 40 år med att "integrera". Det kom för många för att integrationen (assimilering menar du nog) skulle ske naturligt redan på 80-talet. På 90- talet hade vi redan fått flera maffior och polisen fick sten kastad på sig i förorter redan då.

Naturligtvis ska de som inte sköter sig (dvs. begår brott) och som vi kan utvisa, utvisas. Det anser jag verkligen. Men det finns de som i grunden vill väl, men som kan ha svårigheter att komma in i samhället pga. att de tex. är analfabeter eller behöver extra stöd. Människor som skulle kunna vara en stor tillgång för vårt fina land om vi integrerade dessa. Dessa ska vi naturligtvis integrera. Jag tillhör själv andra och tredje generationens invandrare. Vi har alla varit skötsamma och bidrar till detta fina land. Men mina släktingar har behövt visst stöd innan de fullt ut integrerades. Och det har vi betalat åter flera gånger om vid det här laget. De av oss som jobbar inom sjukvården genom att rädda liv. De av oss som jobbar inom egna företag genom att dra in bra med skatt. Osv. Så givetvis anser jag att i grunden skötsamma människor ska integreras så att de kan börja bidra istället för att belasta. Men de som begår brott och som kan utvisas, ska utvisas. Det blir bäst för oss alla andra: både infödda svenskar och oss inflyttade skötsamma "svenskar".
Citera
2021-07-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Det är många som tycks gnälla om att Sverige är kört, svaga människor ger upp och gnäller medans starka människor kämpar för att förändra och förbättra…

Sverige är inte kört och en stor anledning är att även de flesta invandrare hatar situationen som är och vill göra något åt det. De flesta människor börjar vakna och ser verkligheten och vill göra något åt den och det finns lösningar men då behövs starka politiker med ett starkt mandat. Idag har vi åtta partier där flera av dem är mer intresserade av sina egna positioner än vad som är bäst för landet. Du som vill förändra, börja med att prata med någon i din närhet och få dem att rösta rätt i nästa val. Få dem att förstå att man inte är rasist för att man vill ta hand om Sverige.

Det kommer inte bli enkelt men alla de problemen vi har idag har konkreta lösningar.
Jag förstår hur du tänker, men Sverige är ett hopplöst fall tyvärr. Det tog oss 20 år att börja tänka om med invandringen. Privatiseringen kommer ta oss 10 år till att komma tillrätta med. Vi är hopplöst efterblivna, oavsett vad man som privatperson får för sig.
Citera
2021-07-08, 11:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Det är många som tycks gnälla om att Sverige är kört, svaga människor ger upp och gnäller medans starka människor kämpar för att förändra och förbättra…

Sverige är inte kört och en stor anledning är att även de flesta invandrare hatar situationen som är och vill göra något åt det. De flesta människor börjar vakna och ser verkligheten och vill göra något åt den och det finns lösningar men då behövs starka politiker med ett starkt mandat. Idag har vi åtta partier där flera av dem är mer intresserade av sina egna positioner än vad som är bäst för landet. Du som vill förändra, börja med att prata med någon i din närhet och få dem att rösta rätt i nästa val. Få dem att förstå att man inte är rasist för att man vill ta hand om Sverige.

Det kommer inte bli enkelt men alla de problemen vi har idag har konkreta lösningar.
Vi har i grunden gemensam sak med alla människor som vill ha fred och frihet. Invandrarna vill förstås åka hem egentligen. De är här pga att deras egna hemländer är sämre vad gäller ekonomi och fred mm. De kom hit som lycksökare därför att de inte tyckte att lyckan kunde sökas hemma.

Samma banditgäng som förstör vårt land genom massinvällning förstör Mellanöstern och Afrika.
Citera
2021-07-08, 11:19
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Var har dessa invandrare vaknat upp?
I Biskopsgården är det drygt 80% som röstar för att allt ska fortsätta som vanligt.
Hur får du dessa att inse att dom röstar för att behålla sitt laglösa ghetto?
Finns viktigare frågor för folk där nere än brott.

En högerregering skulle leda till vräkningar, indragna bidrag, etc.

Bättre att bo bland kriminella än att bo på gatan.
Citera
2021-07-08, 11:21
Medlem
Bara jag som tror att det kommer svänga över för långt åt andra hållet nu? Tidigare har man inte fått säga något negativt om invandring. Nu svänger det. De som hela legat på någon sund nivå i debatten kan vi fortsätta strunta i.
Citera
2021-07-08, 11:22
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Bara en sak han sagt. Betyder ingenting.

Vad politiker säger ska man alltid avfärda som struntprat. Man ska se på vad de gör. Än har han bara pratat. När ska han göra nåt?
Citera
2021-07-08, 11:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Naturligtvis ska de som inte sköter sig (dvs. begår brott) och som vi kan utvisa, utvisas. Det anser jag verkligen. Men det finns de som i grunden vill väl, men som kan ha svårigheter att komma in i samhället pga. att de tex. är analfabeter eller behöver extra stöd. Människor som skulle kunna vara en stor tillgång för vårt fina land om vi integrerade dessa. Dessa ska vi naturligtvis integrera. Jag tillhör själv andra och tredje generationens invandrare. Vi har alla varit skötsamma och bidrar till detta fina land. Men mina släktingar har behövt visst stöd innan de fullt ut integrerades. Och det har vi betalat åter flera gånger om vid det här laget. De av oss som jobbar inom sjukvården genom att rädda liv. De av oss som jobbar inom egna företag genom att dra in bra med skatt. Osv. Så givetvis anser jag att i grunden skötsamma människor ska integreras så att de kan börja bidra istället för att belasta. Men de som begår brott och som kan utvisas, ska utvisas. Det blir bäst för oss alla andra: både infödda svenskar och oss inflyttade skötsamma "svenskar".
Det självklara är att återbetala det man fått. Det är inte svenskarnas uppgift att integrera folk som kommer hit.

"Kan" beror här endast på politisk vilja. Det är inga problem att utvisa tex de människor SÄPO vet är här i syfte att begå terrorbrott om man vill, men regimen vill inte. Att det inte skulle gå pga att de riskerar så mycket lidande hemma är trams.

I stort sett ingen har problem med invandrare som kommer hit och bidrar. De är dock jämförelsevis få. Viljan är heller inte avgörande, det är handling som räknas.

Och vad 17 är så hemskt med att åka hem? Varför behålla mängder med människor i landet som saknar skäl att vara här och som går en framtid tillmötes där de växer upp utan kulturellt sammanhang och blir kriminella? Ser du ned på andra länder?
Citera
2021-07-08, 11:24
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Var har dessa invandrare vaknat upp?
I Biskopsgården är det drygt 80% som röstar för att allt ska fortsätta som vanligt.
Hur får du dessa att inse att dom röstar för att behålla sitt laglösa ghetto?

Det är självklart inte dem du ska övertyga, det är folk i din närhet. Sossarna och vänstern har med skrämselpropaganda redan mutat in många förorter. Men alla invandare bor inte i förorten och att tro att de vurmar för gängkriminalitet etc är naivt. De i min närhet som kanske är mest högljudda om att det räcker nu är första eller andra generationens invandrare.
Citera
2021-07-08, 11:25
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solarwind
Bara jag som tror att det kommer svänga över för långt åt andra hållet nu? Tidigare har man inte fått säga något negativt om invandring. Nu svänger det. De som hela legat på någon sund nivå i debatten kan vi fortsätta strunta i.
Jag känner det även själv. Ilskan är så stor att jag inte längre håller käften. Flera på jobbet som tidigare röstat S och hatat sd har svängt totalt. Vi pratar om sd som något normalt och flera ska rösta på sd nästa val. Jag skräder inte orden längre i diskussioner på Facebook och jag märker att tonen hårdnat. Ordet rasist skrämmer ingen längre det är totalt urvattnat. Skönt tycker jag. Vi är många som fått nog nu!
Citera
2021-07-08, 11:28
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. Välfärdsfrågor är mina hjärtefrågor. Invandringen är det inte. Men jag vill se en ordnad och bra migrationspolitik så att man hinner integrera folk som kommer hit och hinner börja integrera dem som ännu inte är integrerade. Och jag är för asylrätten (men folk behöver inte komma just till Sverige för det, men till något närliggande land från sitt ursprungsland där de får trygghet) och att vi stöttar upp ekonomisk på plats i dessa länder, vilket gör att fler människor på flykt och som inte kan fly massvis med mil får hjälp. Men välfärdsfrågor är mina hjärtefrågor och för en bra välfärd behövs det bibehållen skatt, inte sänkta skatter som många på högerkanten vill ha. Så jag är röd. Men kan inte rösta rött förens jag ser att man vill ta krafttag i de integrationsproblem som faktiskt finns.

Ja välfärdsfrågan och invandring hänger ihop. En röd väljare idag anser nog att vi ska ha lägre skatt så att man till exempel kan pensionsspara och betala sjukvårdsförsäkringar för att slippa vårdköer. Det är så M kommer att locka, eller att väljare från S av ren självbevarelsedrift går till M. Tino Sanandaji har visat att invandringen har varit en nettorförlust sedan början av 80-talet och som nu har nått sådana förluster att vi aldrig kan vända tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in