2021-07-08, 11:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Varför skriver du bara ålder och inte deras vikt plus övriga åkommor. Om du nu påstår att dessa i övrigt var friska och med normal vikt så påstår jag rakt av att du ljuger.

Nu håller jag inte reda på andras exakta vikt, men det gör kanske du? Två var överviktiga en hade normal vikt.
Citera
2021-07-08, 11:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har 3 i min vänkrets som dött i covid19, 40-55 år, ett antal som legat på IVA varav en i 3 veckor. För mig är det jäkligt många, för dig är det statistik. Att överleva är inget liv.

Är dina vänner några av dessa 200 under 70 år utan bakomliggande sjukdomar? För det låter helt osannolikt att du skulle ha en sådan otur. Det kan man iof ha men all statistik talar emot .

Statistiken ger den övergripande bilden. Att titta i de ytterligheterna som du gör, gör att man landar fel i sin verklighetsuppfattning.
Citera
2021-07-08, 11:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Glöm inte bort att antal döda i ininfluensa på 2000-talet gäller för en befolkning där vi vaccinerat riskgrupper och äldre.
Vänta till i vinter så får vi se om jag har rätt i mitt påstående att covid numera är i paritet med influensan.
På 80 och 90-talet innan vaccinen var antalet döda i influensan betydligt större.
Titta på TAD2:s länk om överdödligheten på 217 000 i Europa vintern 2014-15 tex så kanske du förstår att vi inte testat, och räknat så noga innan.
Men Guud vad du ljuger och hittar på. Man tror liksom inte att det är sant. Tror du på alla dina egna lögner eller? Helt otroilgt hur någon kan sitta och svamla och typ hitta på så mycket. Man blir allvarligt full i skratt när man inser hur körd du är som bara hittar på och ljuger. Det är typ en sån skandal att man dör. Försvinn från jordens yta typ. Det dog inte flera tusen om året i influensan varken på 80-talet eller 90-talet, och det dog i synnerhet inte 15000 om året. Gå och sov ruset av dig nu, fyllhund. *hihi*
Citera
2021-07-08, 11:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Är dina vänner några av dessa 200 under 70 år utan bakomliggande sjukdomar? För det låter helt osannolikt att du skulle ha en sådan otur. Det kan man iof ha men all statistik talar emot .

Statistiken ger den övergripande bilden. Att titta i de ytterligheterna som du gör, gör att man landar fel i sin verklighetsuppfattning.

Vad de hade för underliggande sjukdomar vet jag inte. Den ena avlidna är en släkting i annat land så den är inte med i den svenska statistiken. Att bara titta i statistiken gör dig fartblind, statistiken har tagits fram med alla de "restriktioner" vi haft, så att bara titta på den utan en tanke på hur folk levt ger dig en felaktig bild av verkligheten. Man kan läsa statistik som fan läser bibeln.
Citera
2021-07-08, 11:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu håller jag inte reda på andras exakta vikt, men det gör kanske du? Två var överviktiga en hade normal vikt.

Det låter helt osannolikt att de skulle vara fullt friska. Visst kan man ha otur, men det där låter som en riktig rövarhistoria.

Att du skulle ha tre kompisar i den åldern utan bakomliggande sjukdomar som alla dött med covid låter helt osannolikt om man läser statistiken.
Citera
2021-07-08, 11:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Glöm inte bort att antal döda i ininfluensa på 2000-talet gäller för en befolkning där vi vaccinerat riskgrupper och äldre.
Vänta till i vinter så får vi se om jag har rätt i mitt påstående att covid numera är i paritet med influensan.
På 80 och 90-talet innan vaccinen var antalet döda i influensan betydligt större.
Titta på TAD2:s länk om överdödligheten på 217 000 i Europa vintern 2014-15 tex så kanske du förstår att vi inte testat, och räknat så noga innan.
Hittar du bara på det som faller dig in!?
Influensavaccin fanns på 60-talet, åtminstonne från tiden när Honhkong-influensan härjade.
Senast redigerad av Surtruten 2021-07-08 kl. 11:37.
Citera
2021-07-08, 11:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det låter helt osannolikt att de skulle vara fullt friska. Visst kan man ha otur, men det där låter som en riktig rövarhistoria.

Att du skulle ha tre kompisar i den åldern utan bakomliggande sjukdomar som alla dött med covid låter helt osannolikt om man läser statistiken.

En är min släkting, de andra är kompis kompis i ett led. Om du tror det är en rövarhistoria så får du tro det, jag har ingen anledning att ljuga. Jag vet inte om de hade underliggande sjukdomar som sagt.
Citera
2021-07-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men Guud vad du ljuger och hittar på. Man tror liksom inte att det är sant. Tror du på alla dina egna lögner eller? Helt otroilgt hur någon kan sitta och svamla och typ hitta på så mycket. Man blir allvarligt full i skratt när man inser hur körd du är som bara hittar på och ljuger. Det är typ en sån skandal att man dör. Försvinn från jordens yta typ. Det dog inte flera tusen om året i influensan varken på 80-talet eller 90-talet, och det dog i synnerhet inte 15000 om året. Gå och sov ruset av dig nu, fyllhund. *hihi*

Det har inte dött 15000 om året i corona heller. Det är ju den sammanlagda siffran för 2020 och 2021. Ska vi bara fortsätta plussa på den siffran år efter år?
Citera
2021-07-08, 11:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Hur du får fram den slutsatsen är helt obegripligt, med en felaktig livsstil lever du inte särskilt länge.

Det beror på om du träffar på ett corona-virus eller ej. Adam Alsing hade tyvärr inte den turen på sin sida .

Ja ju längre tiden går som man gör fel desto större blir problemen. Ålder = tiden för hur länge din kropp och dina organ misshandlats. Var det så svårt att förstå?
Citera
2021-07-08, 11:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
En är min släkting, de andra är kompis kompis i ett led. Om du tror det är en rövarhistoria så får du tro det, jag har ingen anledning att ljuga. Jag vet inte om de hade underliggande sjukdomar som sagt.
All statistik talar för att de hade det.
Och det är tyvärr inte ovanligt. Det positiva är att det går att göra nåt åt. Men då kan man inte slå dövörat till som så många gör i denna tråd.
Citera
2021-07-08, 11:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det beror på om du träffar på ett corona-virus eller ej. Adam Alsing hade tyvärr inte den turen på sin sida .

Ja ju längre tiden går som man gör fel desto större blir problemen. Ålder = tiden för hur länge din kropp och dina organ misshandlats. Var det så svårt att förstå?

Generna spelar också en stor roll i det hela.
Citera
2021-07-08, 11:41
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Antagligen väldigt överviktiga människor som sitter nere i en källare och dricker cola, skriver på Flashback/4chan och spelar wow.

Noll immunförsvar och riskgrupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in