Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Naturligtvis ska de som inte sköter sig (dvs. begår brott) och som vi kan utvisa, utvisas. Det anser jag verkligen. Men det finns de som i grunden vill väl, men som kan ha svårigheter att komma in i samhället pga. att de tex. är analfabeter eller behöver extra stöd. Människor som skulle kunna vara en stor tillgång för vårt fina land om vi integrerade dessa. Dessa ska vi naturligtvis integrera. Jag tillhör själv andra och tredje generationens invandrare. Vi har alla varit skötsamma och bidrar till detta fina land. Men mina släktingar har behövt visst stöd innan de fullt ut integrerades. Och det har vi betalat åter flera gånger om vid det här laget. De av oss som jobbar inom sjukvården genom att rädda liv. De av oss som jobbar inom egna företag genom att dra in bra med skatt. Osv. Så givetvis anser jag att i grunden skötsamma människor ska integreras så att de kan börja bidra istället för att belasta. Men de som begår brott och som kan utvisas, ska utvisas. Det blir bäst för oss alla andra: både infödda svenskar och oss inflyttade skötsamma "svenskar".
Det självklara är att återbetala det man fått. Det är inte svenskarnas uppgift att integrera folk som kommer hit.
"Kan" beror här endast på politisk vilja. Det är inga problem att utvisa tex de människor SÄPO vet är här i syfte att begå terrorbrott om man vill, men regimen vill inte. Att det inte skulle gå pga att de riskerar så mycket lidande hemma är trams.
I stort sett ingen har problem med invandrare som kommer hit och bidrar. De är dock jämförelsevis få. Viljan är heller inte avgörande, det är handling som räknas.
Och vad 17 är så hemskt med att åka hem? Varför behålla mängder med människor i landet som saknar skäl att vara här och som går en framtid tillmötes där de växer upp utan kulturellt sammanhang och blir kriminella? Ser du ned på andra länder?