2021-07-08, 11:11
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av some18mydog
Men lägg ner!!! Det är inte officiellt vem personen är ännu! Prata inte skit om någon som mycket väl kan vara levande!

Är personen i livet kommer säkert respons. Något tecken.
Citera
2021-07-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Vad heter BO?

Ingen här vet det ännu, det är bara namn som kastas runt och dessutom smutskastas på det ena eller andra sättet. Vidrigt!
Citera
2021-07-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men vet man om denna kvinna är morsan eller kan det vara någon galenpanna som kidnappat ungarna och kastat dem framför tåget?

Polisen har gått ut med "familjerelation", läs tråden!!
Citera
2021-07-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Är personen i livet kommer säkert respons. Något tecken.

Spelar ju ingen roll vad folk säger, det är ju personer här tidigare i tråden som sagt att de pratat med xx men ändå fortsätts det snackas strunt.
Citera
2021-07-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Bra fråga enligt vad jag kunnat skymta i tråden rörde sig 4 st personer vid spåret strax innan ..
Men obs ... det är jag inte säker på , har bara läst detta 😏😏😏😏

Nej, 3 personer befann sig på spåret. Inga fler enl media och polis.
Citera
2021-07-08, 11:15
Medlem
Citat:
Verkar inte ha någon högre utbildning heller för det. Så man kan undra hur hon fick jobbet, med så stort ansvar. Lite strökurser ser det ut som. De borde göra tester på folk i sådana yrken. Skicka de till psykolog.
Regelbundet. Psykfall har inte på sådana poster att göra.

Haha jag tänkte inte bara på hennes kurser. För om det är paret jag tänker på så har de ett par hus också. Driftighet och psykisk ohälsa kanske går bra ihop, vad vet jag.
Citera
2021-07-08, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Androctonus
Haha jag tänkte inte bara på hennes kurser. För om det är paret jag tänker på så har de ett par hus också. Driftighet och psykisk ohälsa kanske går bra ihop, vad vet jag.

Psykisk ohälsa kan finnas överallt, i alla samhällsklasser, bland bildade eller obildade, invandrare eller tvättäkta svenskar. Vem som helst kan drabbas!!! Vad har du för skev uppfattning.
Citera
2021-07-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag är också bildad och ändå står jag här och fortsätter kalla dig idiot, vad gör du för slutsats av det då? Svenska är inget juridiskt språk där alla ord måste vara en juridisk term för att de ska ha berättigande. Termen "mord" för att beskriva en händelse innehåller inte tillräcklig information vilket är varför man kan prata om utvidgat självmord, gängmord, knivmord, kvinnomord etc. Du är en stor fet idiot om du tycker att juridiska terminologi ska ligga som en stor våt filt över diskussioner utanför domstol.

Börjar kännas som om den här diskussionen om skillnaderna och likheterna mellan termerna "utökat självmord" och "mord" börjar bli ganska tröttsam. Det hela började med att ett antal användare i samband med att polisen inledde förundersökning om mord började gorma om att "det är inte alls mord, det är utökat självmord". Ett antal användare (mig själv inkluderat) poängterade då att utökat självmord inte är en brottsrubricering och att även om scenariot bäst allmänspråkligt beskrivs som utökat självmord så kommer brottsrubriceringen bli mord (alternativt dråp). Denna diskussion har sedan mynnat ut i någon form av pseudodebatt om utökat självmord existerar eller ej samt huruvida termen har ett värde.

Den sammantagna poängen är att utökat självmord inte är en brottsrubricering, det är däremot mord. Således är det inte särskilt anmärkningsvärt eller säger något om händelseförloppet att polis rubricerar händelsen som misstänkt mord. Att man sedan vill beskriva händelseförloppet, rent språkligt, som ett utökat självmord är en annan fråga.
Citera
2021-07-08, 11:22
Medlem
Citat:
Herrejösses och en sådan instabil person får jobba på kommunen. Vart är landet på väg? Chefsstöd.
så om man jobbar inom kommunen så ska man inte kunna drabbas av psykisk ohälsa ?? Eller vad menar du ? 🤔
Citera
2021-07-08, 11:23
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Det som talar emot att hon är från Afghanistan är att det nästan bara är män som kommit hit. Att hon skulle vara invandrare är dock inte omöjligt med tanke på att namnet borde vara droppat för länge sedan. .
finns många stora släkter från Afghanistan redan i nordöstra skåne så behöver ju inte vara hitkommen nyligen !
Citera
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.S
Nja, står ju 20 timmar sedan, klockan 10:15. Det är ju runt 12 igår, vilket är efter olyckan (som skedde efter 10).
Jag såg klockslaget igår.
Citera
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androctonus

Ojdå hus med. Då har det sannerligen gått bra för damen. Det är ju trevligt. För paret. Kanske inte numera dock. Har man inte knoppen frisk är det ju en föga tröst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in